Re: André Cammerman

Als je Beijer eens op zijn paard wil zetten, begin dan over Farcy. smile

Re: André Cammerman

Beste, hoe kan men Farcy koppelen aan individuen uit het Aalsterse? Hij is te koppelen dat weet ik. Weet alleen niet hoe.

Re: André Cammerman

En de aanwezigheid van de Hollanders? Zwarte cobra ook DEA. Allemaal moeilijk te zeggen omdat Bouten er in zijn hoofdstuk over Farcy nogal wat bij gefantaseerd heeft. Ik denk 'drugs for weapons' piste. Terroristische aanslagen worden opgeëist. Een 'signaal' naar een bepaald milieu (chantagegeld betalen, grote deal, ...). Wapenindustrie is miljardenindustrie en gaat over lijken. Misschien was het telefoontje naar de radio een laatste waarschuwing en werden de eisen niet ingewilligd door de andere partij?

Re: André Cammerman

Werkte mee aan drugoperaties voor DEA. Het was toch niet in een bar van hem dat Bonno gratis mocht? Zeer goede kennis van Bouhouche/Beijer én wapenmaker en wapenverzamelaar. Met links en kennissen naar alle delen van het dossier Bende.

Re: André Cammerman

Weet er iemand of die André Cammerman nog leeft?

Re: André Cammerman

Ik weet met zekerheid dat ik ergens gelezen heb dat hij overleden is, ik weet alleen niet meer waar.

Re: André Cammerman

Ex-para, ex-Diane, adj Francois, uitgerekend die man werd door Beijer een bleiter genoemd. Op dat moment zouden er 367 alarmbellen moeten beginnen rinkelen zijn. En dan nog dat kantschrift gezien bij de Delta cel "Cammerman niet verontrusten". Zijn eigen bewering dat hij Bouhouche nog nooit ontmoet had.

Indien hij echt in Aalst aanwezig was, wees er dan maar zeker van dat Aalst een DEA operatie was (vergeet het woord "indien" niet te lezen). Had hij samen met Bouhouche die "operatie" bij die diamantairs in Antwerpen gedaan in de plaats van Beijer dan zou hij waarschijnlijk de enige overlevende geweest zijn. Wees daar maar zeker van.

Ik denk dat deze amateur profilering dichter bij de waarheid zit dan de profilering van Beijer. Waarom zou hij trouwens een bleiter aangeworven hebben?

Re: André Cammerman

Misschien nog het belangrijkste vergeten te zeggen. Cammerman zat als parachutist in de operatie "Katanga". Dat waren inderdaad allemaal bleiters.

Ik ben het eens met Jef Geeraerts, niet Francois was de commandant maar Cammerman was de number one. Francois mocht rondrijden in een sportcar met DEA007 als nummerplaat terwijl Cammerman het brein was. ( Drugs, Jef Geeraerts)

Vergeten we ook de goede relatie met VDB niet

Re: André Cammerman

coconut wrote:

Ik weet met zekerheid dat ik ergens gelezen heb dat hij overleden is, ik weet alleen niet meer waar.

Ik meen dat ook ergens gelezen te hebben, maar weet ook niet meer waar.

» www.boek.be/download/

In het document hierboven, pagina 19, staat er een fotokopie van een identiteitskaart op naam van Peeters André Gustaaf, pseudoniem van Cammerman André, geboren op 8 oktober 1941. De foto op deze identiteitskaart is van André Cammerman (daar ben ik 100 % zeker van). Hij zou dus nu - moest hij nog leven - 78 jaar oud zijn.

Re: André Cammerman

coconut wrote:

Misschien nog het belangrijkste vergeten te zeggen. Cammerman zat als parachutist in de operatie "Katanga". Dat waren inderdaad allemaal bleiters.

Ik ben het eens met Jef Geeraerts, niet Francois was de commandant maar Cammerman was de number one. Francois mocht rondrijden in een sportcar met DEA007 als nummerplaat terwijl Cammerman het brein was. ( Drugs, Jef Geeraerts)

Vergeten we ook de goede relatie met VDB niet

Voor wat het waard is: Jean-Luc Baugniet was ook parachutist bij een militaire operatie en had als bijnaam 'Le Katangais'