551

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Kan je iets meer info over Mendez/vlees meegeven? Dit is nieuw voor me ...

In '83 was Bultot bezig of van plan om vlees vanuit Paraguay te importeren samen met Meulemans, (kennis van Finne en Mendez). In omgekeerde richting waren Bultot en Mendez samen wapens aan het verkopen in Zuid Amerika (Colombia).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Vandaar de grote facturen aan Mendez zijn adres?

553

Re: Waver: 30 September

Hoe die facturen van Meulemans naar Mendez daarin een exacte rol spelen is de vraag natuurlijk. Het ruikt naar witwas. Via Bultot en Massagrande is er zelfs een link via Paraguay naar Iran met PLO als schakel. Bultot heeft het ook uitdrukkelijk over wapens betaald met drug en Iran waar Israël een dubbele rol in speelt.  Mendez was op de hoogte van die smokkel en kon zich er niet in vinden dat wapens naar Iran gingen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Post van forum lid Dim waar hij uitspraken van Verdeyen aanhaalt:

Enige tijd na de top van Caracas in 1979, werd de Europese "Atlantische kaste" [dus: AESP, MAUE, enz.] in 1981 geconfronteerd met de stopzetting van ongebreidelde financiering door de VS, dewelke zich volop ging toeleggen op Centraal Amerika. De geopolitieke ommekeer zorgde in Europa voor het opzetten van gigantische zelfverrijkingsoperaties, inclusief in België. Zo werden in het kader van de wapentraffieken naar Centraal Amerika, waarin de FN meedraaide, fouten gemaakt waarvan enkelen probeerden te profiteren. Dit leidt ons naar valse certificaten, smeergelden aan ondermeer Mme Simonet [dixit Verdeyen], en cover ups door de Fransen.

  • Valse certificaten / FN kunnen we ondermeer aan Mendez linken.

  • Wie heeft er meer info over Simonet voor dit topic?

  • Kunnen we Dekaise hier mogelijk een plaats in geven?

555

Re: Waver: 30 September

Je komt heel dicht bij de bron van het probleem. Robert Gray komt niet toevallig bij Dekaise.

Insp. Witse wrote:

De geopolitieke ommekeer zorgde in Europa voor het opzetten van gigantische zelfverrijkingsoperaties, inclusief in België. Zo werden in het kader van de wapentraffieken naar Centraal Amerika, waarin de FN meedraaide, fouten gemaakt waarvan enkelen probeerden te profiteren. Dit leidt ons naar valse certificaten, smeergelden aan ondermeer Mme Simonet [dixit Verdeyen], en cover ups door de Fransen.

In bovenstaande is ook Latinus met zijn reis naar Zuid Amerika en bepaalde WNP activiteiten belangrijk, dit valt trouwens samen met het (eventueel) motief voor de moord op Mendez.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Aangezien de overval op wapenhandelaar Dekaise nog stééds niet opgelost is, is onderstaande stelling nog zo gek niet.

Bouhouche = NDB = DEA (tijdens trip in de USA ingelijfd met Lekeu)
Dekaise = drugs / cocainehandel = wapenhandel = drugs via NDB verkopen op straat (verdachte cocainezaak)
Geen prototype = boodschap om niet met libanezen samen te werken (tip vanwege Hage M.) (nooit bewijs gezien van een prototype, nooit een klantenbestand willen aantonen)
Saab = waarschuwing aan al ajjaz
Vernaillen = juiste spoor = waarschuwing
Mendez = valse user end certificaten leveren van wapens

Re: Waver: 30 September

the end wrote:
Insp. Witse wrote:

Kan je iets meer info over Mendez/vlees meegeven? Dit is nieuw voor me ...

In '83 was Bultot bezig of van plan om vlees vanuit Paraguay te importeren samen met Meulemans, (kennis van Finne en Mendez). In omgekeerde richting waren Bultot en Mendez samen wapens aan het verkopen in Zuid Amerika (Colombia).

Het lijkt mij dat ik  in het boek van Hilde Geens heb gelezen dat Bultot, ooit gevestigd in Paraguay, verhandelde vlees met het bedrijf  Delhaize.

558

Re: Waver: 30 September

the end wrote:
Tru Dat wrote:

De overvallers namen ook de brieftassen (portefeuilles) van de slachtoffers mee en een wapen met geluisdemper, een ander zelfde wapen waar geen geluidsdemper op paste lieten ze liggen. Namen ze nog iets meer mee dan wapens portefeuilles en een geluisdemper?

Ja, ze namen nog iets mee. Hou er rekening mee dat het moment van de overval het slechts gekozen moment van de dag en de week was. Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om dan een overval te doen, maar de bende die nooit gepakt is had blijkbaar wel een reden om juist op dit moment iets te zoeken. Dit toch wel cruciaal gegeven, is heel belangrijk voor het motief te snappen!

We zijn op een paar maanden na 38 jaar na dit feit. Het cruciale is het motief en de redenen dat ze daar op dat moment waren. Dit is cruciale info, met die info begint het dossier in feite. Dit weten is het begin van de puzzel. Bovenstaande heb ik gepost op 16 jan. 2018, twee en een half jaar geleden. Gisteren heb ik via de de zoekfunctie gezocht of die info op het forum staat want die info is er, wel het staat niet op het forum! Het is niet alleen dat dit cruciale info is over het motief, het is erbij ook de info over de killer. Dus met andere woorden, wie dit weet weet ook wie de killer is!

Blijkbaar is er na 38 jaar niemand die hiervan op de hoogte is, en ook op de hoogte is welke stukken daarover bewust uit het dossier gehaald zijn. In deze heb je onmiddellijk de inmenging van veiligheidsdiensten; veel moet er niet opgelost worden, wie het begin snapt, snapt de bende. Zo eenvoudig is het, verstaan ze dit bij het Federaal parket? Weten ze dat om een misdaad op te lossen, je best begint bij het begin. Als dit niet gesnapt wordt dan kan je de rest ook niet snappen. We ze na al wie de killer is? Als je wilt weten wie in de Golf van Aalst zat dan is dit stukje hoogst interessant! Ter herinnering voor het federaal parket, er is een agent vermoord bij die actie laten jullie dit zomaar?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

559

Re: Waver: 30 September

Beste the end, ja, ze namen nog iets mee... Wat dan? Ik lees met veel plezier uw berichten maar ik begrijp niet waarom je niet gewoon schrijft wat ze nog extra hebben meegenomen en hoe dit in verband staat met het motief? Kan je dat eens uitleggen, dan kan ik terug volgen en ben ik je dankbaar!

560

Re: Waver: 30 September

beginner wrote:

Ja, ze namen nog iets mee... Wat dan?

Een wapen dat daar niet mocht zijn of het daglicht niet mocht zien. Mendez en Bouhouche kwamen daarvoor ook bij Dekaise en hadden er misschien iets achtergelaten dat ze dringend terug moesten hebben.