1

Topic: Humor

Humor maakt het onbespreekbare bespreekbaar. Alleen David Van de Steen snapt het niet. Grrrr

» www.hln.be

Re: Humor

Ja, echt "humor" als uw familie wordt afgeslacht! Ik kan er niet om lachen.

3

Re: Humor

Ik heb hier een zeer dubbel gevoel bij. Een aantal bedenkingen in willekeurige volgorde:

  1. Ik heb alle respect voor David Van de Steen zijn ongenoegen. Het is zijn opinie (en waarschijnlijk die van velen) dat er een grens is overschreden. En als David Van de Steen recht zoekt, dan zal een rechter in eer en geweten oordelen of er al dan niet een wet werd overtreden.

  2. Ik denk niet dat we comedy bij wet grenzen moeten opleggen. Het is aan het publiek om te oordelen of iets al dan niet smaakvol is cq. er grenzen worden overschreden. Wat Geubels bv. heeft gerealiseerd met zijn laatste schitterende TV-show zou anders onmogelijk worden.

  3. Xander De Rycke is niet direct mijn favoriete comedian, maar ik heb het volledige fragment op YouTube bekeken en het lijkt mij overduidelijk dat hij de film en acteurs op de korrel neemt; i.e. het filmpersonage David Van de Steen (gespeeld door Jonas Van Geel) en niet David Van de Steen zelf. Enkel de vergelijking met Batman vond ik flauw/niet nodig.

  4. Als je een commerciële film maakt, daar een hoop promotie rond voert, etc ... dan kan je ook kritiek verwachten, ook smakeloze.

  5. Laten we Wereldoorlog II en de Bende feiten voor de oefening qua ernst op gelijke voet plaatsen: ik kan perfect naar Allo Allo of een soortgelijke show kijken en lachen, om een dag later volledig ondersteboven te zijn van een serieuze Nazi-docu.

  6. Het is bijna inherent aan elke mop (goed of slecht) dat die voor iemand pijnlijk is.

Tot slot: ik ben blij in een maatschappij te leven waar Xander De Rycke dergelijke 'comedy' kan maken, maar waar tegelijkertijd ook David Van de Steen daarover zijn ongenoegen kan uiten, en indien hij het nodig acht recht kan zoeken.

Re: Humor

Mooi omschreven Zenga, een mening zonder oordeel. Ik schaar mij volledig achter deze bedenkingen.

Re: Humor

» YouTube

De Ideale Wereld, mensen die het zeker niet in het onbenullige willen trekken. Soms moet je eens kunnen lachen om het te relativeren, ook al is het niet makkelijk.

6

Re: Humor

Wij lachen allemaal met het Bende verhaal, het is soms voor te lachen ook! Fantastische parodie van The Strangers, dat is humor. Hier gaat Xander mij persoonlijk met voornaam en achternaam gebruiken voor te lachen met een persoonlijk familie verhaal, en deze historie is zoals jullie beter weten dan wie ook enorm lachwekkend, niet Zeno? Maar ik zal het niet goed begrijpen.

Re: Humor

Ik denk dat humor over alles moet kunnen maar ik vrees dat het de verkeerde timing is die hier een belangrijke rol speelt. Hier wat meer duiding:

"Die had zich in zijn eindejaarsconferentie vrolijk gemaakt over de film Niet schieten en vergelijkt Van de Steen met Batman . Daarna heeft hij het over Louis Talpe, die in de film vader Van de Steen speelt. Hij zingt een persiflage op het Mega Mindy-lied: “Is het een vogel, is het een vliegtuig, neen dat is het niet. Het is Mega Toby, die men in zijn bakkes schiet”. Louis Talpe speelt de rol van Mega Toby in de Mega Mindy-reeks van Studio 100.

“Enorm kwetsend, grof en plat”, zegt Jef Vermassen, de raadsman van Van de Steen. “Temeer daar David pas onlangs te horen gekregen heeft dat zijn ouders en zijn zusje inderdaad van kortbij in het gezicht geschoten zijn bij de aanslag.” Van de Steen overweegt nu een burgerlijke procedure en zal een schadevergoeding eisen. “Het gaat er ons vooral om een signaal te geven dat aan alles grenzen zijn. Ook aan dergelijke, zielige humor”, aldus Vermassen.

Xander De Rycke wenst niet te reageren. Zijn manager, Leslie Vantomme, verontschuldigt zich. “Als die grap kwetsend overkwam, willen we ons excuseren. Maar het ging Xander over de cast van de film, niet om te spotten met het leed van de familie Van Den Steen”, zegt hij. "

David heeft vrij recent vernomen dat zijn ouders en zus van kortbij en in het gezicht zijn beschoten en hij was daar denk ik gelezen te hebben absoluut niet goed van.

Als je dan in diezelfde periode deze zin hoort zingen:

"Die had zich in zijn eindejaarsconferentie vrolijk gemaakt over de film Niet schieten en vergelijkt Van de Steen met Batman. Daarna heeft hij het over Louis Talpe, die in de film vader Van de Steen speelt. Hij zingt een persiflage op het Mega Mindy-lied: “Is het een vogel, is het een vliegtuig, neen dat is het niet. Het is Mega Toby, die men in zijn bakkes schiet” dan denk ik dat je daar echt niet kan mee lachen. Ik zou er niet kunnen mee lachen.

Ik kan David begrijpen. Alhoewel. Om iemand te begrijpen moet men in zijn schoenen staan. Ik acht het zeer waarschijnlijk dat Xander het gruwelijke detail niet kende of niet wist dat David dit vrij recent vernomen had. Dus minstens absoluut verkeerde timing. Minstens.

Re: Humor

HIPA wrote:

Wij lachen allemaal met het Bende verhaal, het is soms voor te lachen ook! Fantastische parodie van De Strangers, dat is humor. Hier gaat Xander mij persoonlijk met voornaam en achternaam gebruiken voor te lachen met een persoonlijk familie-verhaal, en deze historie is zoals jullie beter weten dan wie ook enorm lachwekkend, niet Zeno? Maar ik zal het niet goed begrijpen.

Ik begrijp dat dit erg kwetsend over komt voor jou HIPA. Ik hoop dat Xander jou persoonlijk gaat contacteren. Dat jullie het daarbij kunnen uitpraten waarbij hij natuurlijk ook zijn excuses aanbiedt en dat hij dat ook nogmaals publiekelijk doet. Een rechtszaak komt dit zeker niet ten goede.

Humor is heel vaak het aftasten van grenzen, net zoals andere vormen van kunst daar ook vaak mee flirten. Maar soms gaan ze erover. Sommigen vinden hier van niet, anderen wel. Dat kan, dat mag. Het is de “grootste gemeenschappelijke deler van wanneer er over de schreef gegaan wordt” van onze maatschappij die de moraliserende tik of straf definieert. De vrijheid daarin afgemeten toont de sterkte van een maatschappij, er zijn immers genoeg landen met regimes waar er met niks en met niemand kan/mag gelachen worden.

Dus persoonlijk vind ik het hier er ook over, temeer daar het onderzoek nog lopende is en er nog steeds niemand gestraft is en je daardoor - samen met helaas vele anderen - met zoveel vragen blijft zitten dat blijft etteren in de vele verwondingen. Die we -zoals oa Xander- niet altijd zien.

Sterkte David, ik hoop zo erg met je mee dat dit - al was het maar deels - opgelost geraakt.

Re: Humor

Dat is geen "humor" meer vanwege die onbeschofte onnozelaar. Als je zo bezig bent moet je onmiddellijk stoppen of gestopt worden. Punt aan de lijn.

10

Re: Humor

Wat Xander poneerde is grof gruwelijk en plat. Xander is het product van een vreselijke vader en dronken labiele moeder, hij heeft nooit geleerd dat er sociale richtlijnen bestaan. Het enige dat hij geleerd heeft is anderen te kakken zetten terwijl hij zelf de grootste nitwit is en er zelf niets van begrijpt. Zijn humor - als je dat humor kan noemen - is steeds dezelfde afgeven op minderheden die niet in staat zijn weerwoord te geven.

Als derderangs komiek kan hij helaas niet anders daar hij wereldvreemd is en niet in staat is werkelijk echte zelf gemaakte humor te brengen. Het was ongetwijfeld niet zijn bedoeling jou te kwetsen maar heeft zijn wansmakelijke grap niet doordacht gebracht, dat heb je met marginale wannabee comedians wel meer. Het is dan ook een marginaal persoon die geen sociale vaardigheden bezit en personen in zijn scheldtirades misbruikt voor zijn persoonlijk financieel gewin.

Je mag lachen met het bende van Nijvel verhaal maar maak het niet persoonlijk en hierbij geef ik HIPA groot gelijk en respect. Trek het je niet aan HIPA. Xander de povere van geest is een loser en jij bent een groot sterk persoon! Jij verdiend respect HIPA en weet dat vele forumleden achter jou staan en je steunen.