21

Re: Proces

coconut wrote:

Ik heb het arrest hier en daar opgevraagd oa bij een aantal journalisten. Maar ik denk niet dat ze deze avond gaan antwoorden. Ik laat iets weten na reactie.

Fijn, dank u.

22

Re: Proces

Deze geprobeerd? » www.tribunaux-rechtbanken.be

Uit eigen ervaring weet ik dat vooral uitspraken van het hoogste college (hof van cassatie) goed zijn terug te vinden. Lagere rechtbanken ontbreekt veel. Hof van assisen nog niet op gezocht.

23

Re: Proces

kenza wrote:

Wie was de onderzoeksrechter die Bouhouche probeerde te veroordelen?

Luc Hennart.

EricF wrote:

Deze geprobeerd? » www.tribunaux-rechtbanken.be

Ja, maar mijn trefwoorden lust ie niet.

24

Re: Proces

Dit is totaal mijn terrein niet! Maar wie is Luc Hennart? Dat lijkt mij dan wel een kerel met lef en ballen! Wat is er na het proces van Luc Hennart geworden? Wat was zijn drijfsfeer om Bouhouche te proberen veroordelen? Chapeau voor Luc Hennart.

25

Re: Proces

Darty wrote:

Als in Nederland praktiserende advocaat en raadsman, was ik daar niet bekend mee. Overigens vermoed ik dat het in een arrest van het hof van assisen vooral draait om de strafmodalliteit (strafsoort) en strafmaat, die met name is gebaseerd op de door de advocaat-generaal aan het assisenhof nader onderbouwde tenlastelegging die wel onderdeel zal uitmaken van het arrest. Over die tenlastelegging heeft een team van leken (burgers), (na hun beraadslaging) een oordeel kunnen vellen, in de zin van: de verdachte is wel of niet schuldig aan het ten laste gelegde (strafbare) feit, waarna het hof van assisen komt tot bepaling van de soort straf en de strafmaat, in het geval van een schuldigverklaring.

Darty, in het Hof van Assisen alhier spreekt men niet over een verdachte maar over de beschuldigde. Dit gewoon ter info. Een Hof van Assisen heeft ook zijn voordelen. In ernstige zaken ben ik geen voorstander om de zaak in drie à vier uur af te handelen waar er zelfs belangrijke onderwerpen niet meer aan bod komen.

Re: Proces

kenza wrote:

Dit is totaal mijn terrein niet! Maar wie is Luc Hennart? Dat lijkt mij dan wel een kerel met lef en ballen! Wat is er na het proces van Luc Hennart geworden? Wat was zijn drijfsfeer om Bouhouche te proberen veroordelen? Chapeau voor Luc Hennart.

Kenza, doe jezelf en mij een plezier en plaats Hennart eens in de zoekfunctie op dit forum. Ik denk dat je je mening over Hennart zal moeten herzien. Het zou best kunnen dat wij hier nu niet zaten te schrijven indien Hennart gedaan had wat van hem verwacht werd. Ik zou "obstructie van het onderzoek" achter zijn naam kunnen vermelden.

27

Re: Proces

Bossi wrote:

Darty, in het Hof van Assisen alhier spreekt men niet over een verdachte maar over de beschuldigde. Dit gewoon ter info. Een Hof van Assisen heeft ook zijn voordelen. In ernstige zaken ben ik geen voorstander om de zaak in drie à vier uur af te handelen waar er zelfs belangrijke onderwerpen niet meer aan bod komen.

Dank u, weer wat geleerd. Het voeren van het zogenoemde 'proces van de eeuw' tegen onder anderen Madani Bouhouche, bij het hof van assisen, was wellicht de beste keuze in de gegeven situatie. Vind het opvallend dat de tegen de beschuldigden in het openbaar gewezen, al dan niet geanonimiseerde arresten in dat 'proces van de eeuw' - wezenlijke informatie voor 'het volk' -, op het kerkhof lijken te liggen.

28

Re: Proces

Heb de Franstalige assisenarresten vandaag opgevraagd bij het parket-generaal Brussel (1bur.parq.gen.bxl@just.fgov.be), met dank aan www.assisen.be. Wie weet staat daar wat zinnigs in.

Madame / Monsieur le procureur général,

Je recherche depuis un certain temps des copies des arrêts rendus publiquement par la Cour d'assises du Brabant le 13 février 1995, avec, si possible, les considérations factuelles et juridiques qui l'ont précédé, et les actes d'accusation, dans les affaires pénales contre l'accusé M. Bouhouche et R. Beijer.

Pouvez-vous m'en fournir des copies? Les coûts associés, bien sûr, sont pour mon compte.

En attendant votre réponse, je reste,

Salutation distinguée,

Darty

Uiteraard is het nog maar de vraag of ik die krijg, maar goed, we zullen zien en als u via uw kanalen daar de hand op weet te leggen, zult u die ook wel plaatsen op dit forum, toch?

29

Re: Proces

Wel vreemd dat U met "Darty" signeert. Kans op een positief antwoord is m.i. nihil. Blijven drijven, jongeheer ...

30

Re: Proces

P-51 wrote:

Wel vreemd dat U met "Darty" signeert. Kans op een positief antwoord is m.i. nihil. Blijven drijven, jongeheer ...

Dáár kennen ze me onder een andere naam.