Topic: Prullenmand

Darty, je kent toch ook het verband Henk Romy, Claude Leroy. Of Van Haperen (jurist ? )Bouhouche of de Nederlanders in Aalst ten tijde van de overval van wie we nog niet zeker zijn dat er een verband is.

Van mij weet men ondertussen 2 dingen, ten eerste dat ik nogal recht voor de raap ben en ten tweede dat ik last heb van een beetje paranoia.

Ik zou je dus al grappend kunnen vragen hoeveel Henk Romy jou betaalde of dat je reclame komt maken voor je nieuwe boek, maar dat doe ik niet.

Mag ik je vragen of je drijfveer louter en alleen interesse is ? Ik ben zo naief een eerlijk antwoord te verwachten.
De eerste keer dat ik je een vraag stelde heb je niet geantwoord.( Ik spreek niet alleen voor mezelf.)

Ook in Aalst vond men jouw of jullie aanwezigheid "  een beetje verdacht" .

Deze vragen zijn eerder "onbelgisch" maar ik denk dat een Nederlander iets vrijpostiger is, of directer.

Neem voorgaande dus aub niet op als een belediging . Ook aan mij zijn ooit zeer rechtstreekse vragen gesteld. Ik kwam af en toe in een kroeg waar blijkbaar ook een aantal WNP leden kwamen. Er bestaat trouwens altijd de mogelijkheid dat er bende leden op dit forum aanwezig zijn. Of advocaten, of speurders of.............staatsveiligheid

2

Re: Prullenmand

Van Haperen is een fantast die zich moeiteloos kan meten met Hans Christian Andersen, in welke persoon - Van Haperen - ik me liever niet meer verdiep, ook niet in relatie tot de volgens hem nog levende Madani Bouhouche, die zichzelf in het sprookjesbos van Van Haperen een nieuw gezicht aanmat, wat hem wel van pas kwam nadat de Franse politie hem zonder hoofd had aangetroffen bij een door hemzelf gevelde boom. Het feit dat Bouhouche toen uit de dood moet zijn opgestaan, speelde in het geheel nauwelijks een rol van betekenis.
Henk Rommy, alias de 'Zwarte Cobra' en Claude Leroy hebben beiden wat met drugs uit te staan, volgens mij.

Re: Prullenmand

euh, meester, dat was de vraag niet.

4

Re: Prullenmand

Darty wrote:

Van Haperen is een fantast die zich moeiteloos kan meten met Hans Christian Andersen, in welke persoon - Van Haperen - ik me liever niet meer verdiep, ook niet in relatie tot de volgens hem nog levende Madani Bouhouche, die zichzelf in het sprookjesbos van Van Haperen een nieuw gezicht aanmat, wat hem wel van pas kwam nadat de Franse politie hem zonder hoofd had aangetroffen bij een door hemzelf gevelde boom. Het feit dat Bouhouche toen uit de dood moet zijn opgestaan, speelde in het geheel nauwelijks een rol van betekenis.
Henk Rommy, alias de 'Zwarte Cobra' en Claude Leroy hebben beiden wat met drugs uit te staan, volgens mij.

U draait wel zeer snel uw kar om, om het op z'n Vlaams te zeggen. Troost u(zelf) : u bent de enige niet.

5

Re: Prullenmand

coconut wrote:

euh, meester, dat was de vraag niet.

Ah, zie nu het hele verhaal. Mijn drijfveer: pure interesse, in combinatie met het bestaan van een dunne of onzichtbare lijn tussen de boven- en onderwereld. Die interesse is niet op de laatste plaats gewekt door het lezen over en luisteren naar verhalen over een volledig ontspoord Belgisch rechtssysteem, dat mij in eerste instantie perplex heeft doen staan. Ik ben zo vrij om hier te stellen dat de Bende van Nijvel de door de Belgische samenleving als geheel gecreëerde spiegel is, waarin men maar blijft kijken, zeker zolang er geen wezenlijke omslag in bepaalde geledingen van die samenleving plaatsvindt. Zo vind ik Geens allesbehalve een ambassadeur van de afspraak dat het anders moet. Hij is meer een dominee in zijn doen en laten en dan weet je het wel. In hoeverre ik hier mijn (eigen) staat van zijn projecteer op deze kwestie  - die speelt zeker een rol -, weet ik niet precies, maar ik blijf wel staan achter wat ik hier heb opgeschreven.

Zo kan ik bijvoorbeeld tot op zekere hoogte begrip opbrengen voor 'de persoon Robert Beijer' in de ruimste zin van die vier woorden. Mede door de speling van het lot - periode van affectieve verwaarlozing en zijn vader bleek zijn vader niet te zijn - heeft Beijer zichzelf en zijn gedragingen op dat (ontspoorde) rechtssysteem afgestemd en daarin verweven. Ik keur dat niet goed, maar kan het wel begrijpen.

Ken Henk Rommy, vanaf het monent dat k  hem zag in een uitzending van Peter R. de Vries, een jaar of 15 geleden.  Verband met Leroy zal wel iets met drugs te maken kunnen hebben.

Schrik wel een beetje als ik lees hoe ik er volgens u op sta. Hoop dat het verhaal hierboven u een duidelijker beeld van mij en mijn beweegredenen geeft.

Re: Prullenmand

Volledig ontspoord Belgisch rechtssysteem; si
Geens een dominee;si
Een bevolking die blijft toekijken; si ( hoe het crapule de luxe zijn gangen ging)

Enige suggestie wat we kunnen doen? Wat onze advocaten kunnen doen?
Of kom je meekijken naar de lichtbak ?

Re: Prullenmand

@ Darty

Geen slachtoffers om te verdedigen, nochtans heeft  U hier een potentieel grote visvijver om een slachtoffer zijn belangen te verdedigen.
Veel van de rechtstreekse slachtoffers en nabestaanden zijn zijn zelfs niet op de hoogte wat hun rechten zijn en dat ze zich kunnen burgerlijke partij stellen.
De rechtshulp voorzien in het Verdrag van de Rechten van de Mens is hier tot heden niet  van toepassing. Er bestaat een systeem voor behoeftigen zoals een pro deo maar voor Jan Modaal is er niets voorzien tot heden en al zeker niet voor slachtoffers.
Het feit dat slachtoffers niet op de hoogte zijn van wat ze kunnen doen, lijkt hallucinant en spreekt voor zich  maar het is niet anders.
Als je echt graag de belangen van een slachtoffer wil behartigen kan dat volgens mij niet moeilijk zijn.

Re: Prullenmand

Sorry dat ik tussen kom ikbenhetbeu;.
"Het feit dat slachtoffers niet op de hoogte zijn van wat ze kunnen doen, lijkt hallucinant en spreekt voor zich  maar het is niet anders."

Laat dit nu net dé taak zijn van de advocaat, zijn klanten op de hoogte brengen van al hun rechten en een strategie uitdenken om deze rechten te verdedigen.

Niemand gaat mij volgende woorden in dank afnemen maar ik heb al vaak gedacht, weliswaar als complete buitenstaander, die advocaten, aan wiens kant staan die eigenlijk?

Re: Prullenmand

Benelux-Overeenkomst betreffende de uitoefening van de advocatuur, Brussel, 12-12-1968

Artikel 1

Artikel 1    2     
1De advocaten die in een van de Overeenkomstsluitende Staten zijn ingeschreven, kunnen in burgerlijke zaken, strafzaken en administratieve zaken pleiten voor de rechtsprekende instanties van de andere Overeenkomstsluitende Staat, mits zij worden bijgestaan door een advocaat die gerechtigd is te pleiten ter plaatse waar zij aldus werkzaam zijn, en wel met dezelfde voorrechten en dezelfde verplichtingen als de advocaat die hen bijstaat.

2Het recht om te pleiten omvat het recht het dossier in te zien en het recht om de gedetineerde te bezoeken.

10

Re: Prullenmand

coconut wrote:

Benelux-Overeenkomst betreffende de uitoefening van de advocatuur, Brussel, 12-12-1968

Artikel 1

Artikel 1    2     
1De advocaten die in een van de Overeenkomstsluitende Staten zijn ingeschreven, kunnen in burgerlijke zaken, strafzaken en administratieve zaken pleiten voor de rechtsprekende instanties van de andere Overeenkomstsluitende Staat, mits zij worden bijgestaan door een advocaat die gerechtigd is te pleiten ter plaatse waar zij aldus werkzaam zijn, en wel met dezelfde voorrechten en dezelfde verplichtingen als de advocaat die hen bijstaat.

2Het recht om te pleiten omvat het recht het dossier in te zien en het recht om de gedetineerde te bezoeken.

Precies, alleen heb je als Nederlandse advocaat een Belgische collega nodig die de formele proceshandelingen verricht en (even) zijn of haar gezicht laat zien in de rechtszaal, voor aanvang van de mondelinge behandeling (lees ook: pleidooi, comparitie van partijen). Wat hier staat over met name inzage in het dossier, wist ik niet. Heel veel dank daarvoor!