161

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

Indien ik goed ben ingelicht was dit net de activiteit of hoofdactiviteit die in die loods plaatsgreep. Het demonteren van wagens en zelfs uitvoer van stukken naar het buitenland. Er is zelfs sprake van een dubbeldekker vol motoren. (Ik leg er wel de nadruk op dat ik dit gehoord heb via een man die een aantal mensen uit de buurt is gaan ondervragen. Het was een man die beweerde een dader te kennen. Een totaal onbekende naam trouwens. En de man wenste totaal anoniem te blijven. Al vermoeden wij dat hij op het forum zit.)

Finn, indien ik me niet vergis heb je hier ooit gezegd dat je een deel van je jeugd vlak in de buurt van de loods zat. Jij moet dus beslist een aantal mensen kennen die dit zouden kunnen bevestigen of ontkennen. Heb jij al ooit rondvraag gedaan in de buurt ivm de activiteiten die mogelijks in de garage gebeurden en die dus zichtbaar waren voor de buurt.

Nog iets. Zijn de mensen uit de buurt van de loods ooit ondervraagd? En indien ja, door wie. Dendermonde of ... Ik heb het al benadrukt, het zijn alleen de mensen uit Overijse zelf die ons kunnen helpen bij deze vragen.

Beste Coconut, ik denk dat dit gaat over de loods op de Eikenlaan 51 [Google Maps], waar nu Freiji Cars is gevestigd. Hier werd aan auto's en denk zelfs bussen gewerkt. (Zeker eind jaren '80, begin jaren '90.) Een vriend van mijn vader heeft er gewerkt. Ik begin nu pas te beseffen dat ik de omgeving wel ken. Als jobstudent, bij een tuinier, kwam ik langs bij Vera (tuinbedrijf) naast de woning van de heer Desmet en vanaf begin jaren '80 haalden we onze druiven op de Koedalstraat (iets lager). Daarom ook dat ik meer wil te weten komen over dit verhaal en de loods.

162

Re: Jezus-Eik: Loods

Elke info, elk klein detail is welkom Lio. Het is waarschijnlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar met gezamelijke inspanningen komen we mss ergens. Beter laat dan nooit Lio.

163

Re: Jezus-Eik: Loods

Eikenlaan 36 en niet 51 dacht ik? Het forum spreekt van nr 36. Ik heb nooit echt gelezen van waar de informatie kwam die het (juiste) adres aanbracht?

Re: Jezus-Eik: Loods

Michel Leurquin zette dat adres op zijn forum » tueriesdubrabant.1fr1.net PS: en dat is het juiste adres, nr 36.

165

Re: Jezus-Eik: Loods

finn wrote:

Die loods is een klein gebouw hé, veel auto's om motoren de demonteren konden daar niet in. Dat was geen garage hé. Ik weet niet of er toen in de straat al een tweedehands garagist aanwezig was, later wel, alsook de zetel van de firma die nummerplaten maakte in Brussel.

Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde finn. De enige loods die groot genoeg was, is deze: Eikenlaan 51 [Google Maps]. Waarmee ik enkel wou aantonen dat het verhaal van Coconut (ivm met het demonteren enz.) naar mijn menig in die loods kon plaats vinden (groot genoeg). De loods van de heer Desmet is iets verder op het Nr 36, dit adres werd via Les Tueries bekend gemaakt zoals Ruf aanhaalde (Zie Post 24 op pag 3).

166

Re: Jezus-Eik: Loods

Indien het demonteren in die loods niet kon (of buiten de loods ?)  hebben jullie er dan een idee van wat er in die 36 dan wel gebeurde? Ik vermoed dat ze die loods niet gehuurd hebben om in te kamperen. En indien ik het goed begrepen heb kwam er nogal wat volk over de vloer in de 36. Ik ken de loods niet, ik ben noch jurist noch garagist maar hoe groot schatten jullie die loods dan in ? Kon er bijvoorbeeld een auto in ? ( omdat ik die er niets van ken denk, als er een auto in kan ,kan men er ook aan prutsen )

167

Re: Jezus-Eik: Loods

Kan er een auto in? Volgens mij konden er zelfs 2 bussen in.

168

Re: Jezus-Eik: Loods

Dat komt dan veel dichter bij hetgeen men mij vertelde Reneke. Plaats genoeg dus om een auto te demonteren.  De vraag is dus, heeft iedereen de juiste loods gezien? Voor diegenen die in de buurt wonen of gewoond hebben; bekijk de zaak nog eens aub zodat we op één lijn geraken.

Re: Jezus-Eik: Loods

Volgens kadaster heeft die loods op Eikenlaan 36 oppervlak van 10 x 20m.

170

Re: Jezus-Eik: Loods

Als je rechts van de loods staat, zie je op de zijkant verluchtingsbuizen zitten, wat er op wijst dat het gebouw wel degelijk een kelder heeft. Ik zou meer interesse hebben in de steenput in het kotje.