231

Re: Jezus-Eik: Loods

En de jaartallen kloppen ook niet. Lammers in '81, Martens VIII in '88.

232

Re: Jezus-Eik: Loods

Ja en ... waarom zouden die jaartallen moeten kloppen. Het enige dat moet kloppen is het moment dat Moureau Lucien om uitleg vraagt en de vorming van een regering.

We moeten ons trouwens niet concentreren op Lucien maar op zijn loods, of beter op de personen die in die loods kwamen.

233

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

We moeten ons trouwens niet concentreren op Lucien maar op zijn loods, of beter op de personen die in die loods kwamen.

Dat is dan heel makkelijk. We weten niets (geen enkele naam) met zekerheid. We weten niet eens of de loods in dit dossier werkelijk een rol heeft gespeeld.

Re: Jezus-Eik: Loods

Wat wel een rol speelt is de negatieve kritiek die op meerdere posts gegeven wordt wanneer een forumlid eindelijk iets ontdekt of wil uitwerken. Nadien verdwijnt de schrijver van die posts weer voor een tijdje.

Dan vraagt men zich af waarom de forumleden met verdwenen kennis niet meer posten...

235

Re: Jezus-Eik: Loods

Wat bedoel je met we weten niets? Ben heeft alvast "iets". We hebben getuigenissen of verklaringen van Vermassen, Hipa, de zoon van Lucien en van een aantal mensen uit de buurt. Het is je goed recht dit niets te vinden. Sla dit topic dan gewoon over. Als een man tot zijn laatste snik iets wil aankaarten en niet lijkt te kunnen sterven zonder dit mee te delen aan ons via Vermassen dan denk ik. Er is daar iets. Blijkbaar dachten ook een aantal speurders "er is daar iets". Jammer genoeg hebben omstandigheden er voor gezorgd dat ze daar niet verder zijn kunnen gaan. En dan gaat er bij mij een tweede alarm af.

Vals alarm? Het kan, het is niet onmogelijk. Niets is onmogelijk. Wij zoeken verder, met de nadruk op wij.

236

Re: Jezus-Eik: Loods

Negatieve kritiek? Wat heb jij dan al concreet ontdekt over deze loods? Wat weet jij dan met zekerheid in dit dossier?

237

Re: Jezus-Eik: Loods

We weten wat we samen moeten ontdekken, we kunnen ook niets zoeken of schrijven en het forum negeren. Zou dit dan fair zijn tegenover de slachtoffers en tegenover Ben die hier zoveel energie instopt al jaren? Back on topic.

We weten dat bij de inval de gebroeders Poilvache aanwezig waren. We weten ook dat iemand op zijn sterfbed verklaringen aflegde. We moeten verder zoeken. Elk detail kan belangrijk zijn.

238

Re: Jezus-Eik: Loods

Topic nog eens goed herlezen jongens. Ook dit stond hier op het forum, komt van de Franstalige vrienden én is ondertussen bevestigd door "buurtbewoners":

"Ce hangar était fréquenté par diverses personnes comme des membres de la famille De Staerke, Bouhouche, d'autres gangsters, des gendarmes, Leroy et Reyniers. Le fils d'une employée de la maison royale y venait aussi."

Ik vind deze bezoekers niet onbelangrijk.

239

Re: Jezus-Eik: Loods

Dit is toch de enige plek, bij mijn weten, waar zoveel dergelijk volk over de vloer kwam. Is toch eigenlijk wel gevaarlijk op herkenning en zo en al helemaal niet geheim als je de huisbaas (en buren) afdreigt. Tot in '86 toe.

240

Re: Jezus-Eik: Loods

Naar mijn mening denk ik best dat we terug naar het onderzoek van de heer Jean-Philippe Görtz gaan. Wat is daarover geweten (buiten de paar namen ivm moord op autohandelaar)? Weinig over deze persoon te vinden. Enkele keren vermeld door Douglas De Coninck en HIPA.

Merovinger wrote:

Van de Steen: “Luister, laten we nu eens niet in raadseltjes spreken. Jean-Philippe Görtz is een van die speurders die sinds de jaren 80 al drie keer uit het onderzoek is gewerkt, en drie keer is teruggekeerd. Hij had in 1987 al de eerste Bende-raid zo goed als opgehelderd, de overval op wapenhandel Dekaise, maar werd van de zaak gehaald. Ik ontmoette hem twee jaar geleden bij de politie in Aalst. Hij zat daar, er lagen allemaal fardes. Hij toonde mij de lijkfoto’s van Bonkoffsky. Een uitgemergelde hond, precies, in zijn zetel. Deze keer, zei hij, deze keer zijn we 99 procent zeker. Het klopte allemaal. En wat gebeurde er enkele maanden later? Görtz viel op geen enkele manier nog te bereiken. Hij zat thuis.”

Merovinger wrote:

Dat gebeurde door Troch en zijn mensen uit het onderzoek te gooien. Het laatste wat we van Gortz hoorden, was dat hij met een burn-out thuis zat en weldra met pensioen gaat.