Re: Leon Finné

In dit scenario denk ik eerder dat Finné niet uit zijn wagen gestapt was, maar meteen omgedraaid zou zijn. Hij wist dat er iets ging gebeuren.

242

Re: Leon Finné

Waarom zou hij niet uitstappen om een aangereden jongen te helpen? Finne wist niet dat er een overval op de Delhaize zou komen noch dat zo'n overval nu bezig was, anders was hij daar wel weggebleven. Voor mij zijn er maar twee mogelijke scenario’s: ofwel is hij daar neergelegd maar daar geloof ik zelf niet echt in (te omslachtig, kogelinslagen achter lichaam enz.) ofwel was hij het vierde slachtoffer zoals beschreven in mijn scenario hierboven. Vanuit de hoek dat hij beschoten is is het bijna onmogelijk dat hij het eerste slachtoffer was want dan waren de daders eerst voorbij de plakkers gegaan om dan terug te komen. De schoten die de plakkers initieel hoorden zullen eerder (waarschuwings)schoten zijn geweest om de parking leeg te krijgen (paniek creëren). Daarna schieten ze gericht op alles wat geen vluchtrichting weg van de Delhaize maakt (jongen die bevroren toekijkt, auto die parking op rijdt, en in mijn scenario Finne die parkeert wanneer de overvallers binnen zijn).

243

Re: Leon Finné

Nostra, deze schets kwam ik toevallig tegen en hier heb ik mijn volgorde op gebaseerd. Het is maar een krant, maar wel van direct na de feiten. Die van jou klinkt ook plausibel.

» hbvl.be

244

Re: Leon Finné

Spijtig dat we niet de juiste volgorde van de slachtoffers met 100% zekerheid kunnen nagaan of de exacte plaats waar de Golf(s) parkeerden, bleef de bestuurder zitten of niet, hoeveel zijn uit en ingestapt, enz. ... In Eigenbrakel werd er eentje gebracht in een Opel commodore. Pas als de chronologie 100% vaststaat kan je enig zinnig antwoord geven op Finné.

245

Re: Leon Finné

nostra wrote:

Ik denk nog altijd dat Finne doodgeschoten is tijdens de overval zelf door de man die aan de ingang bleef (die was nl. al vertrokken uit winkel als de twee anderen Delhaize verlieten). Scenario is dan zo: overval is bezig wanneer Finne arriveert. Hij ziet de neergeschoten jongen liggen en denkt aan een ongeval. Parkeert vlug zijn wagen (vandaar vreemde positie auto) en stapt uit om jongen te helpen. Ziet dan een overvaller uit de Delhaize komen die op hem richt, draait zich om om weg te komen en wordt neergeschoten.

Dat zou wel verklaren dat sommigen zeiden die auto stond daar niet bij het begin overval.

246

Re: Leon Finné

In een interview van Partica Finné leest men (» sites.google.com):

Pourriez-vous nous rappeler dans quelles circonstances exactes votre père a-t-il trouvé la mort

Mon Père venait de se garer juste en face de l’entrée du Delhaize, il s’est dirigé vers la porte, a vu, et ou, entendu un coup de feu destiné au petit gamin qui roulait en vélo, a fait demi-tour pour rejoindre son véhicule afin d’appeler les secours (il possédait un mobilophone) mais le tir suivant était pour lui.

Vertaling:

Kun je ons herinneren aan de exacte omstandigheden waarin je vader stierf?

Mijn vader had net voor de ingang van de Delhaize geparkeerd, hij ging naar de deur, zag en of, hoorde een schot bedoeld voor het kleine kind dat op zijn fiets reed, draaide zich om om zijn voertuig te bereiken om hulp te vragen (hij had een mobiele telefoon), maar het volgende schot was voor hem.

finn wrote:

Die man deed volgens mij niet zelf zijn boodschappen. Daar had hij een vrouw voor, zo ging dat in die tijd en al zeker bij dat soort volk.

Avait-il l’habitude de faire ses courses au Delhaize d’Overijse ? Où habitait-il à l’époque des faits?

Oui, il allait très régulièrement faire ses courses à cet endroit, parfois même avec moi. C’était le super marché le plus proche de son domicile situé à 3km à vol d’oiseau.

Vertaling:

Was hij gewend om te winkelen bij Delhaize d'Overijse? Waar woonde hij destijds?

Ja, hij ging daar regelmatig winkelen, soms zelfs met mij. Het was de dichtstbijzijnde supermarkt bij zijn huis op 3 km hemelsbreed.

247

Re: Leon Finné

We moeten dus aannemen dat Finné een toevallig slachtoffer is en geen geplande moord of afrekening.

Re: Leon Finné

Mogelijks... mijn mening zegt dat die persoon van te veel op de hoogte was om een toevallig slachtoffer te zijn. Mijn mening zegt ook dat velen onder ons, net als het onderzoek, iets te simpel zoeken. Zal niet de uitleg opnieuw doen hoor. smile

249

Re: Leon Finné

Het doel van die overval was niet Finné, en waarom 2 overvallen? Was bij de eerste het doel niet bereikt? Was het doel Delhaize zelf en de rest bijkomstig? Finné wist dat er in Belgie rare dingen gingen gebeuren maar was niet op de hoogte van de overval op Delhaize want dan was hij er niet naartoe gereden.

Re: Leon Finné

Finné was mee betrokken in het witwassen van Euromeat transacties, aanwezig op seksfeestjes en zat mee in wapenhandel trafieken.
Er zijn er voor minder vermoord!