1

Topic: Reconstructie Aalst

Gerecht houdt reconstructie van overval Bende van Nijvel

In de Oost-Vlaamse gemeente Aalst werd zondag een reconstructie opgenomen van een overval van de Bende van Nijvel uit 1985. Die zal weldra uitgezonden worden op televisie met de hoop om belangrijke getuigen te vinden.

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.781074!image/4267519983.jpg_gen/derivatives/landscape470/4267519983.jpg

Nieuwsdossier » Reconstructie Aalst

2

Re: Reconstructie Aalst

Nu niet om negatief te doen, maar de eerste reconstructie van de feiten 25 jaar later doen is misschien beetje nutteloos. Vooral ook omdat de achterkant van de Delhaize in Aalst nogal veranderd is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3 (edited by MaryChristie 17-05-2010 14:49)

Re: Reconstructie Aalst

Onder leiding van Aalst? Sorry maar heb die agenten nog niet steeds zien werken. Misschien voor TV ze wakker gaan worden, in actie schieten? Het is goed een samenvatting te maken. Wie weet komt het gezochte "publiek" kijken? Of krijg je nu een kogel door je hoofd? Heb het altijd moeilijk met lakse mensen en alsof je op 10 jaar niet héél wat kan oplossen? Denk altijd aan de slachtoffers. Doe ik altijd. Ben absoluut geen agent. Beter ik het kan verwoorden als echt begaan met de mensen dat iets is overkomen.

Heb hier gelezen iemand schreef het gewoon stinkt allemaal van doofpotjes en leugentjes, vervalsingen? Is die bende ooit uitgestorven of zijn die erna gewoon doorgegaan? Zijn er nooit nog overvallen ergens geweest in andere stijl? Heeft niemand alle werkende speurders en gerechtsmensen laten nachecken? Wie zat waar op welke dienst? Hoe kan iets verdwijnen? De kabouters komen niet langs.

Duidelijk zo?

Re: Reconstructie Aalst

Lijkt me duidelijk (not). Uw schrijfstijl komt me bekend voor maar dan onder een andere nick, of u gebruikt een vertaalprogramma. Ik begrijp er in ieder geval weinig van.

5 (edited by MaryChristie 17-05-2010 15:40)

Re: Reconstructie Aalst

Hoe zo niet te begrijpen? De schrijfstijl gaat het daarom? Mag de mens niet anoniem blijven? Ik schrijf geen persoonlijke brief daarom de tussen alinea's. Ik heb alles gelezen en mijn conclusie getrokken, ieder zijn verhaal? Maar geen nonsens te verkondigen. Sinds 1 jaar rare toestanden ervaar in Aalst. Nette burger ik ben en niet van het ongure allure verborgen corrupt milieu. Ik heb inbraken gehad, sigarettenpeuk gevonden in nieuw huis, haar in mijn badkamer niet van mij en nalatige politie bij aangifte. Stel ik me als nette deftige burger de vraag waar Aalst in de faling is gegaan? Dat is heel gezond gedacht.

Ik stel me ook de vraag wie op zoek was naar een premie op dit forum? Beschamende! Heb ik ook overheden ingelicht van deze gang van zaken. Magere troost misschien maar before de nieuwe reconstructie. Mij kan niemand iets verwijten of  nawijzen! Dit omdat ik als burger altijd alles heb aangegeven wat moest worden aangegeven. Iemand een probleem ermee ik rechten studeerde? Nergens iets mee te maken heb? Ik geen rechten studeerde om op boefjes te jagen maar totaal andere redenen. Studeren. Handen in onschuld was. Godzijdank! Wie is dan in staat om in mijn huis te komen en zo'n dingen te doen? Wie heeft mijn goede naam informatie doorgegeven? Wie heeft laster en eerroof naar mijn naam gedaan? Nee ik ben niet in staat tot moorden, overvallen, verzwijgen, meineed of corruptie! Ik ben ook nergens lid van ooit geweest dan Unicef .

Ik zou liever in een cel zitten mijn straf uitzitten dan deze te ontlopen. Ik zou liever als gerechtsdienst helpende mens een andere job kiezen dan te jagen op niks. Daarom geef je als burger altijd zaken aan. Ik heb trouwens opleiding genoten bij JWD om daders te begeleiden, heel veel jaren geleden. Snel heb ik de brui eraan gegeven omdat mensen niet altijd willen veranderen. Luxecriminaliteit. Handjes vanaf getrokken. Van mening zo'n mensen in de gevangenis dagelijks moeten worden geholpen hun leven anders te leven. Hypocrietheid is niet mijn ding.

Tip? Maak niet onnodig mensen zwart of zoek een andere hobby. Neem ik wie dit heeft gedaan enorm kwalijk zaken te insinueren er niet zijn. Ik hoop wie zoekt niet terug 25 jaar erover doet. Het een Aalst "toeristen" trekpleister NIET moet worden zo'n gruwelverhaal. Wees niet wantrouwende maar iedereen vertrouwen? De vijand kan naast u zitten. U mag mijn e-adres aan de slachtoffers, forumers gerust doorgeven na aanvraag wie! Ik kan de mensen recht in de ogen kijken.

Re: Reconstructie Aalst

MaryChristie, ik wilde u niet beledigen, ik kan er alleen geen touw aan vast knopen, m.b.t. wat u schrijft. Het is nogal warrig/verwarrend.

Re: Reconstructie Aalst

Deze hele reconstructie is een farce, waarom nu in een keer? Ben er bijna zeker van dat er binnenkort waarschijnlijk dingen worden opgelost, aan de hand van deze reconstructie. Op deze manier kunnen "anonieme getuigen" makkelijker een verklaring afleggen, en kan men mensen beschermen.

8

Re: Reconstructie Aalst

Ook al levert de reconstructie misschien niet veel op, de media aandacht, de uitzendingen op RTL en VTM kan dit wel doen. Kijk eens naar de reactie van Murcielago2, die blijkbaar kort bij de Delhaize woont, en nu opnieuw live de geweerschoten en riotgun ontladingen hoort. Blijven aan die boom schudden, ooit valt er wel een appel uit.

Re: Reconstructie Aalst

Raf, ik denk juist dat die reconstructie veel op gaat leveren.

10

Re: Reconstructie Aalst

Aan die boom blijven schudden, is zeker noodzakelijk. Of er iets uitvalt, moeten we nog afwachten. Het hangt er ook van af wat de zaken zijn die volgens de speurders nog niet bekend zijn bij het grote publiek.

Ik stel mij vooral veel vragen bij het feit of een reconstructie voor televisie nog nut heeft na 25 jaar. Als je tijdens de nacht na de overval iets verdacht ziet en je hoort dat er 8 mensen zijn doodgeschoten in Aalst, stap je dan niet naar de politie om daar aangifte van te doen? Ik kan begrijpen dat je bang hebt, maar 25 jaar wachten?

De reconstructie is op 2 juni te bekijken op RTL en op 3 juni op VTM.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube