261

Re: Jezus-Eik: Loods

Kan het ook zijn dat ze later dan april 85 gearresteerd zijn? Of zijn ze tussen de arrestatie en veroordeling nog een periode in vrijheid gesteld?

262

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

De contra spionage tijdens WO 1940-1945 werd geleid door een pater van het Sint Michielscollega, ook absurd Zeno? De eerste kernreactor op Afrikaanse bodem, we spreken 1958, werd geplaatst door een andere nonkel pater die gestudeerd had bij Oppenheimer. Absurd? De schoonzus van deze laatste nonkel pater kwam vaak in de loods. Absurd? De trainingen ivm de Bende van Nijvel werden gedaan door 5 ploegen van 6 man. Dat is 30 man of 3 voetbalploegen. Absurd?

Het heeft geen zin om verder in te gaan op broodjeaapverhaal. Het staat je volledig vrij te geloven wat je maar wil.

263

Re: Jezus-Eik: Loods

Zo komen we er niet uit. Back to basic dus. Wie heeft er ons ooit doen geloven dat de overval in Overijse door dezelfde ploeg gedaan werd als de ploeg uit Braine? Komen de robotfoto's uit Overijse compleet overeen met die van Braine? Hebben de getuigen in Overijse dezelfde persoonsbeschrijvingen gedaan dan de getuigen in Braine? Waarom kunnen er geen 2 wagens zijn? Een Gti voor Braine en een Renault voor Overijse? (Of zelfs geen GTi.)

Zoals gewoonlijk zagen de getuigen verschillende auto's. De meesten hadden het over een blauwe Golf van een ouder model. Een ooggetuige was praktisch zeker van dat de Golf geen GTI was. Hij viel op omdat hij slecht geparkeerd stond.

Bron: Hilde Geens

We zijn jaren op zoek geweest naar 1 killer, 1 oude en 1 reus. Dat klopt niet, kan niet kloppen. Er was denk ik zelfs helemaal geen "killer" in Braine. Alleen een idioot die zijn masker af deed.

264

Re: Jezus-Eik: Loods

Zeno, ik citeer Lucien, staat er toch duidelijk bij! Of gaat die onozelheid hier weer beginnen? Denk jij nu echt dat dit alles is van info, misschien ben ik te dom om het allemaal te snappen volgens jouw. Wel laat jij nu eens zien wie je bent en wat je weet.

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA, ik spreek voor het grotendeel van de forumleden wanneer ik jou op het hart druk dat jouw woorden van grote waarden zijn in dit onderzoek. Persoonlijk zou ik het énorm jammer vinden indien dit in de toekomst niet langer het geval zou zijn. In dezelfde adem is het belangrijk te weten dat niet iedereen (waaronder mezelf) de info bezit die jij hebt. Dat is nu net de reden waarom jouw woorden voor sommige moeilijk in context te plaatsen zijn, of er diepgaand geloof uit te putten.

Tegenwind houdt ons scherp en wakker, iedereen trekt aan hetzelfde touw, zolang dit in respect gebeurd.

266

Re: Jezus-Eik: Loods

Juist, soit.

Ik weet niet welke info jij hebt Hipa. Wat ik wel weet is dat er iemand heel intensief bezig is en was met Overijse. Deze man is gaan praten met een aantal getuigen en ook vrienden en fam. van Lucien. Ook zij bevestigen dat zij ondervraagd zijn door een aantal speurders maar dat er geen PV opgemaakt werd. Een paar mensen hebben gezegd dat Lucien alles nauwkeurig bijhield in een fiche systeem. Dus namen en data ivm de ondervragingen. Geen van deze mensen beschouwden Lucien als een fantast. Integendeel.

Een aantal keren werd gesuggereerd dat één van de overvallers een man was die toen in Overijse woonde op 300 meter van de jongen die werd dood geschoten. Geen idee of dit klopt of kan kloppen. De gelijkenis met een robotfoto lijkt treffend. De naam van die man zou in het dossier zitten (zelfde verhaal als Beuckels dus).

Eén man is overtuigd dat de overvalwagen in Overijse geen Gti was maar een Renault. Het betreft iemand die 30 jaar als carrossier werkte en de vluchtwagen zag wegrijden. Wat mij betreft moeten we minstens Overijse helemaal opnieuw bekijken. Met een open geest én met de mogelijkheid dat de daders in Overijse niet dezelfde daders waren als in Braine. En zelfs met de mogelijkheid dat daders in de loods kwamen werken of zelfs in Overijse woonden. Deze piste lijkt mij niet minder absurd dan alle andere pistes (gezien de getuigenissen van de mensen uit Overijse, ik ga er nog altijd van uit dat zij het minstens beter weten dan wij).

267

Re: Jezus-Eik: Loods

“Broodjeaapverhaal” vind ik een ongelukkige woordkeuze! Zeker gericht aan een slachtoffer dat naarstig op zoek is naar de waarheid. Maar terug on topic. De ex-vrouw van Luc Poilvache vertelde mij persoonlijk dat haar ex-man een verdachte was in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Zoals ik elders op het forum schreef hechtte ik er weinig geloof aan. Luc Poilvache was wel veroordeeld in een moordzaak maar het bendeverhaal leek mij toch van een andere dimensie. Toen HIPA onlangs op het forum de naam Poilvache vernoemde zou het plaatje best wel kunnen kloppen

268

Re: Jezus-Eik: Loods

edd wrote:

Kan het ook zijn dat ze later dan april 85 gearresteerd zijn? Of zijn ze tussen de arrestatie en veroordeling nog een periode in vrijheid gesteld?

Nee, ze zijn wel degelijk in april 1985 gearresteerd. Het zou me ook vrij straf lijken moesten ze tussen hun arrestatie en veroordeling vrijgelaten geweest zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

269

Re: Jezus-Eik: Loods

Het ware misschien aangewezen dat de mensen van Overijse eens tezamen een pint gaan drinken want er circuleert veel info achter het forum of in privegesprekken. Daar is niks mis mee hoor maar het forum is er ook niks mee. Laat dit een invitatie zijn. Tezamen weten we meer dan ieder apart.

Re: Jezus-Eik: Loods

Hebben de broers nog steeds levenslange dwangarbeid? Of hebben ze strafvermindering gekregen? Op Facebook afgaande zit er eentje in Egypte?