Re: Prullenmand

Mail over insider. ( Bienvenue cher Leonidas)
Beste Elisa,
Bedankt voor uw mail aan Opgelicht?!  Het klopt inderdaad dat we in 2005 aandacht hebben besteed aan de werkwijze van Peter van Haperen. De exacte uitzenddatum is 12 maart 2005 geweest.
Helaas is deze uitzending niet meer online te bekijken op onze site. Dat heeft met juridische regels te maken. U kunt echter wel een kopie van deze uitzending opvragen bij het Nederlandse instituut voor Beeld&Geluid in Hilversum.
Aan het opvragen van een kopie zijn echter wel kosten verbonden, een exact bedrag kan ik u niet geven, aangezien het afhankelijk is van de lengte van een item.

In de uitzending destijds ging het over Van Haperen die in Spanje geld aftroggelde in Spanje, in de omgeving van Benidorm. Daar deed hij zich voor als advocaat en beleggingsadviseur.  Huizenbezitters in Spanje zijn op zoek om spaargeld te beleggen. Ze komen uit bij Van Haperen. Hij ontvangt het geld, 50.000 euro, maar nooit meer zien ze er iets van terug. Als het Van Haperen te heet wordt onder de Spaanse zon vlucht hij naar Amsterdam.
Hij laat nooit meer wat van zich horen.
De redactie start een onderzoek naar de praktijken van Van Haperen. We ontdekken dat hij op 35-jarige leeftijd al mensen aan het oplichten is, in binnen en buitenland.
We sporen Van Haperen op in Amsterdam. Hij loopt in eerste instantie weg voor de camera. Dan belooft hij uit het zicht van de camera’s de gedupeerden te gaan bellen om over een oplossing te praten. Maar hij komt de belofte niet na.

Uw ervaring met de bende van Nijvel is mij niet bekend. Ik heb dit in combinatie met Peter van Haperen nooit eerder gehoord. Ik kan u hier dan ook niet verder mee helpen.
De uitzending destijds ging echt allen over het oplichten van mensen.

Mocht u toch nog meer informatie wensen, dan hoor ik het graag.

Re: Prullenmand

En wat is het rechtstreekse of onrechtstreekse verband met Guy Bouten. ?

Re: Prullenmand

Insider & Léonidas, kunnen jullie de vete misschien elders uitvechten?
Ben er zeker van dat Cobra jullie met open armen ontvangt!

64

Re: Prullenmand

Insp. Witse wrote:

Insider & Léonidas, kunnen jullie de vete misschien elders uitvechten?
Ben er zeker van dat Cobra jullie met open armen ontvangt!

Daar kom ik straks op Witse. Even geduld.

65

Re: Prullenmand

elisa.vanvliet27 wrote:

Mail over insider. ( Bienvenue cher Leonidas)
Beste Elisa,
Bedankt voor uw mail aan Opgelicht?!  Het klopt inderdaad dat we in 2005 aandacht hebben besteed aan de werkwijze van Peter van Haperen. De exacte uitzenddatum is 12 maart 2005 geweest.
Helaas is deze uitzending niet meer online te bekijken op onze site. Dat heeft met juridische regels te maken. U kunt echter wel een kopie van deze uitzending opvragen bij het Nederlandse instituut voor Beeld&Geluid in Hilversum.
Aan het opvragen van een kopie zijn echter wel kosten verbonden, een exact bedrag kan ik u niet geven, aangezien het afhankelijk is van de lengte van een item.

In de uitzending destijds ging het over Van Haperen die in Spanje geld aftroggelde in Spanje, in de omgeving van Benidorm. Daar deed hij zich voor als advocaat en beleggingsadviseur.  Huizenbezitters in Spanje zijn op zoek om spaargeld te beleggen. Ze komen uit bij Van Haperen. Hij ontvangt het geld, 50.000 euro, maar nooit meer zien ze er iets van terug. Als het Van Haperen te heet wordt onder de Spaanse zon vlucht hij naar Amsterdam.
Hij laat nooit meer wat van zich horen.
De redactie start een onderzoek naar de praktijken van Van Haperen. We ontdekken dat hij op 35-jarige leeftijd al mensen aan het oplichten is, in binnen en buitenland.
We sporen Van Haperen op in Amsterdam. Hij loopt in eerste instantie weg voor de camera. Dan belooft hij uit het zicht van de camera’s de gedupeerden te gaan bellen om over een oplossing te praten. Maar hij komt de belofte niet na.

Uw ervaring met de bende van Nijvel is mij niet bekend. Ik heb dit in combinatie met Peter van Haperen nooit eerder gehoord. Ik kan u hier dan ook niet verder mee helpen.
De uitzending destijds ging echt allen over het oplichten van mensen.

Mocht u toch nog meer informatie wensen, dan hoor ik het graag.

Waarschijnlijk had je al in de gaten dat jij de volgende zou zijn op het lijstje Elisa/Eliza.
Nadat ik je op het Franstalig forum ontmaskerd had als de stalker van zowel Guy Bouten, Robert Beijer, Christian Smets en mijzelf, wist je ‘Alter Ego’, Coconut niet hoe snel ze het forum van Tueries moest verlaten. Later kwam Coconut terug op het tueriesforum, en bleek de enige te zijn die Eli(s)a van Vliet kende. Wat schets dan mijn verbazing dat dezelfde Elisa van Vliet die op het BvN forum geregistreerd staat vanaf 12-04-2018, in haar eerste bijdrage op 17-04-2020 met een huilerig verhaal komt dat Van Haperen een schoft is en het programma ‘Opgelicht’ in Nederland dat bevestigd.

Wat de plaatsing van de mails op het Franse forum betreft: dat heb ik gedaan omdat Guy Bouten op Tueries en in de pers stijf en strak volhield dat Elisa van Vliet, dezelfde persoon was als Robert Beijer. Om die reden plaatste ik die mails van jouw met de mededeling dat ik dacht dat Elisa een ander pseudoniem was voor Coconut. Daarop bleek dat ook Christian Smets en Robert Beijer door onze (nep) Elisa benaderd waren. Maar om een lang verhaal kort te maken, waarom verschijnt Elisa juist nu?

Op de reden daarvoor, de ontdekking van zowel de daders als opdrachtgevers van de Bende van Nijvel kom ik in een latere mail terug. Maar hoe weet Elisa dat? En is het echt zo dat ze mij in het diskrediet moet brengen met dat zogenaamde oplichtingsverhaal?
Het enige wat er klopte in dat verhaal was de vlucht vanuit Spanje. Het waarom hiervan, kunt u lezen in onderstaande link, samen met het verzoek tot vervolging. Dus bent u echt geïnteresseerd, lees dan verder:

Aanklacht om moorden in Spanje: lelijk voor Fred Teeven ...
www.misdaadjournalist.nl › 2018/01 › aanklacht-om-m...

Re: Prullenmand

Insp. Witse

Ik ben het alleen met u eens dat persoonlijke ruzies geen interesse hebben. Dit is wat ik bedoelde in mijn toespraken hierboven.

en français:

Je ne peux qu'être d'accord avec vous que les querelles personnelles n'ont aucun intérêt. C'est ce que j'avais voulu dire dans mes interventions plus haut.



Insp. Witse wrote:

Insider & Léonidas, kunnen jullie de vete misschien elders uitvechten?
Ben er zeker van dat Cobra jullie met open armen ontvangt!

Re: Prullenmand

Insider, iemand heeft ooit onder ede getuigd dat jij van 's morgens vroeg whisky dronk. Iemand die het verschil in stijl niet ziet tussen Elisa/za en coconut  is zo blind als een mol of heeft te veel gedronken . Ik zou NOOIT corresponderen met Beijer of insider of Smets. Ik heb er veel voor over om de Bende te ontmaskeren maar trop is te veel. En indien ik goed gevolgd heb was het Bouten die beweerde dat Elisa een hoer was die door Beijer naar Bouten gestuurd was ( of omgekeerd ) Dat zou dan de tweede keer in Bouten zijn carrière zijn dat men dit soort vrouwen op hem afstuurde, de eerste keer heeft hem dat zijn job gekost.
Trouwens, ben je zeker dat Elisa een vrouw is ?

68

Re: Prullenmand

coconut wrote:

Insider, iemand heeft ooit onder ede getuigd dat jij van 's morgens vroeg whisky dronk. Iemand die het verschil in stijl niet ziet tussen Elisa/za en coconut  is zo blind als een mol of heeft te veel gedronken . Ik zou NOOIT corresponderen met Beijer of insider of Smets. Ik heb er veel voor over om de Bende te ontmaskeren maar trop is te veel. En indien ik goed gevolgd heb was het Bouten die beweerde dat Elisa een hoer was die door Beijer naar Bouten gestuurd was ( of omgekeerd ) Dat zou dan de tweede keer in Bouten zijn carrière zijn dat men dit soort vrouwen op hem afstuurde, de eerste keer heeft hem dat zijn job gekost.
Trouwens, ben je zeker dat Elisa een vrouw is ?

Onder ede tegen mij getuigd? Nee Coconut, dan zou er tegen mij een proces geweest moeten zijn. Dat is nooit gebeurd. Waarover dan wel? Degene die dat verhaal de wereld in bracht was iemand die ik nog geen 10 minuten gezien had en daarna heb weggestuurd. Baseer jij daar je informatie op?

Voor de goede orde. Ik heb één keer in mijn leven whiskey gedronken. Dat was in 1968 in Suriname. Niks gewend wat alcohol betreft, dus een kater van 'heb ik jou daar'. Ik was gelijk genezen.

Voor de rest zou ik zeggen, maak je niet druk. Of je nu Eli(s)a bent of niet. Ik amuseer me vaak met die hersenkronkels van je.

69

Re: Prullenmand

Insider, niet te veel zeveren hé in tijden van corona. Je zou mensen kunnen besmetten.

70

Re: Prullenmand

B & B : ttz Beijer en Bouten : nooit een goede match geweest. Zal dat ook nooit worden. Keep it in mind ...

Insider : wat kom je hier weer doen ? Je slaagt er nergens en bij niemand in om jouw verhaal verkocht te krijgen. Je kan triestig afgaan, troosteloos ook en in jouw geval : de beide.

Wat is JOUW bijdrage aan heel de BvN-saga ? Ik zal het jou zeggen : NIHIL.