Re: Reconstructie Aalst

Ben, je hebt volgens mij gelijk, maar er zijn een aantal zaken die we nog niet weten. Ik was ook nogal sceptisch bij de gedachte van een eerste reconstructie 25 jaar na de feiten. Zondag was er beweging, maar het was redelijk discreet, enkele sensatie fotografen vielen op. Maandag was het andere koek, 23u begonnen tot +/-4u 's nachts activiteiten waarbij zwaar en minder zwaar geschut werd gebruikt. Ik geloof nooit, gezien de geleverde inspanningen om de reconstructie na te spelen, Delhaize een toelating zou geven wetende dat die uitdraait op een farce.

Het was echt indrukwekkend hoor, figuranten waarbij ook kinderen inzetten als er geen beweging of nieuwe elementen bekend zijn bij de onderzoekers. Ik werd persoonlijk over een aantal weken terug gecontacteerd om te helpen bij een boek (auteur was vragende partij). Was of is dit sensatie of komt men stilaan dichter bij me. De onderzoekers in Aalst en Dendermonde zouden Vos informatie kunnen geven over wie veel weet maar nooit officieel verhoord werd. Een ding is zeker, ik ga niet uit eigen beweging reageren op de nieuwe getuigen aanvraag. Ze weten het maar al te goed, zij zijn vragende partij als er echt een doorbraak komt of mogelijk is. Niets te maken met rancune of tegenwerking, maar zoals eerder gemeld heb ik teveel pogingen moeten ondergaan waarbij destabelisering de bedoeling was.

12

Re: Reconstructie Aalst

De laatste 30 uren van de Bende van Nijvel

"Mijn moeder zei: 'loop weg David!'. Dat was alles. Mijn vader heeft niks meer kunnen zeggen. Behalve de kreet van pijn die hij uitsloeg. En mijn zus zei nog: 'Stop! Niet schieten! Dit is mijn vader!' Dat is het laatste wat ik me nog herinner van hen." David was 9 toen zijn ouders en zus op de parking van de Delhaize van Aalst werden neergekogeld door de Bende van Nijvel. Zij waren drie van de in totaal 28 slachtoffers die Bende maakte tussen 1982 en 1985. Op 9 november 1985 pleegde de Bende van Nijvel haar laatste overval, die op de Delhaize van Aalst.

Donderdag 3 mei 2010 op Telefacts Crime.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Reconstructie Aalst

Bende van Nijvel twee keer groter dan gedacht

De beruchte Bende van Nijvel voerde haar meest bloedige overval in Aalst uit met zes of zeven daders tegelijk. Dat is tweemaal meer dan tot voor kort werd aangenomen. Dat melden de Coreliokranten.

Voor de speurders naar de Bende van Nijvel is de overval van 9 november 1985 op het Delhaizewarenhuis in Aalst (acht doden, vijftien gewonden) mogelijk de sleutel om het mysterie rond de Bende alsnog op te lossen. Om nieuwe reacties los te weken, trekken zij alle registers van hun onderzoek open waarbij ze nieuwe conclusies op het spoor kwamen.

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/16/16/2/media_xl_3716777.jpg?20100601043501

Meer » Reconstructie Aalst

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Reconstructie Aalst

Murcielago2 wrote:

Een ding is zeker, ik ga niet uit eigen beweging reageren op de nieuwe getuigen aanvraag. Ze weten het maar al te goed, zij zijn vragende partij als er echt een doorbraak komt of mogelijk is. Niets te maken met rancune of tegenwerking, maar zoals eerder gemeld heb ik teveel pogingen moeten ondergaan waarbij destabelisering de bedoeling was.

Met alle respect, maar als iedereen zo redeneert, gaat Eddy Vos op 3 juni naast zijn telefoon in slaap vallen en is de reconstructie helemaal voor niets geweest. Als je echt iets meer weet en je wilt echt dat de zaak opgelost wordt, dan is 3 juni uw laatste kans. De kaarten liggen anders nu, lees De Standaard van vandaag er maar eens op na. Ze gaan eindelijk uit van twee teams en minimaal 6-7 personen.

15

Re: Reconstructie Aalst

Eindelijk! Zoals ik al 25 jaar heb gezegd: 6 personen en 2 teams waarbij de leider ongeveer 50 à 55 jaar was en Franstalig. Een kleine met een boeventronie.

16

Re: Reconstructie Aalst

Op deredactie.be meld men dat ze in augustus zelfs opnieuw gaan duiken in het kanaal waar de wapens 20 jaar geleden gevonden zijn!

Re: Reconstructie Aalst

Raf wrote:

Op deredactie.be meld men dat ze in augustus zelfs opnieuw gaan duiken in het kanaal waar de wapens 20 jaar geleden gevonden zijn!

Die intelligentie, zeggen wat je gaat doen. Echte speurders! Not!

18

Re: Reconstructie Aalst

Spannend hé, en ik ken de resultaten al van deze zoveelste mediashow. PS, ik volg dus nog steeds. wink

Re: Reconstructie Aalst

Ik vind overigens dat Eddy Vos niet enkel Aalst moet reconstrueren, maar ook een aantal andere feiten waarvoor dat nog niet gebeurde. De overval op Dekaise, de diefstal bij Wittock-Landeghem, ... Aalst was het ergste feit, maar daarom niet het eenvoudigste op te lossen.

20

Re: Reconstructie Aalst

Murcielago had ik hier nog niet gezien maar ik laat deze site zoveel mogelijk gerust. Hij/zij is blijkbaar een getuige. De herinneringen aan destijds zijn voor mij ook te aangrijpend. Maar elke keer dat de Bende van Nijvel in het nieuws komt haalt dat bij mij alles terug naar boven. Temeer omdat men met mijn verklaringen over Temse nooit iets deed, zelf foetsie zijn. Je zal voor minder gefrustreerd geraken. Vos mag nog 5 jaar blijven slapen van mij.