561

Re: Waver: 30 September

Het is nog steeds een lopend onderzoek, daar moeten we respect voor hebben op het forum. Erbij, die info is gekend bij deze die erin betrokken zijn, het zijn de deze die erin betrokken zijn die ook die info eruit gehaald hebben. Dus al 38 jaar is dit gekend, je moet niet vragen aan mij waarom schrijf je het niet. Vraag aan deze die in staat zijn om dit uit het dossier te halen waarom ze dit gedaan hebben 38 jaar geleden. En dus bewust van dag 1 in het onderzoek ervoor gezorgd hebben dat er niet op het juiste spoor gezocht werd. Zo eenvoudig is het!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Dàt liedje zing jij ook al een mooi aantal jaartjes zeg!

563

Re: Waver: 30 September

Aan bovenstaande zal ik nog iets eenvoudigs toevoegen, Witse vroeg mij of ik contacten gehad had met de cel. Het dossier speelt zich niet af in de cel, maar op het niveau (hoger) van deze die in staat zijn dat eruit te halen. Degene die achter de schermen kunnen kijken weten welke soort contacten het zijn, zoals ik in een ander topic schreef, moest je het weten je valt van je stoel!

luk paard wrote:

Dàt liedje zing jij ook al een mooi aantal jaartjes zeg!

Ik zou zeggen blijf luisteren het beste komt op het einde!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

564

Re: Waver: 30 September

Ooooohhh nu snap ik het! Daarom heet jij the end!

565

Re: Waver: 30 September

the end wrote:
the end wrote:

Ja, ze namen nog iets mee. Hou er rekening mee dat het moment van de overval het slechts gekozen moment van de dag en de week was. Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om dan een overval te doen, maar de bende die nooit gepakt is had blijkbaar wel een reden om juist op dit moment iets te zoeken. Dit toch wel cruciaal gegeven, is heel belangrijk voor het motief te snappen!

Het cruciale is het motief en de redenen dat ze daar op dat moment waren.

Blijkbaar is er na 38jaar niemand die hiervan op de hoogte is, en ook op de hoogte is welke stukken daarover bewust uit het dossier gehaald zijn. In deze heb je onmiddellijk de inmenging van veiligheidsdiensten; veel moet er niet opgelost worden, wie het begin snapt snapt de bende. zo eenvoudig is het, verstaan ze dit bij het feferaal parket?

De overval Wavre was dus ofwel een hoogdringend geval of een gecamoufleerde executie van de rijkswachter die zonder feitelijke hoogdringendheid werd geëxecuteerd? Of door iemand die een hekel had aan gezagdragers? Een hoogdringende executie lijkt me onwaarschijnlijk: daar zijn andere opportuniteiten voor toch?

In het eerste geval betreft de hoogdringendheid ofwel de boodschap naar betrokkenen (Dekaise en entourage of betrokken potentiële klanten?), ofwel het bemachtigen van materiaal - gemodificeerd of niet - , hoewel ik dat verhaal over prototypes rammelen vind tenzij Dekaise in de rapen zat van andere leveranciers. Ik zal voor mezelf het stuk over Eaton en Gray nog eens opfrissen en de tijdlijn bekijken want de tijdsdruk zou van die kant kunnen komen.

Hoe de Belgische staat door deze feiten in de problemen had kunnen raken en iets laat toedekken, is ook een interessante.

566

Re: Waver: 30 September

ddd wrote:

Ik zal voor mezelf het stuk over Eaton en Gray nog eens opfrissen en de tijdlijn bekijken want de tijdsdruk zou van die kant kunnen komen.

Hoe de Belgische staat door deze feiten in de problemen had kunnen raken en iets laat toedekken, is ook een interessante.

Doen, als de Belgische en andere staten in de problemen komen erdoor gaat het niet over banditisme! De voorloper van Mendez bij FN die periode dus voor Waver wat daar gebeurde heeft ermee vandoen. De wereld waar geluidsdempers gebruikt worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

567

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

De wereld waar geluidsdempers gebruikt worden.

De wereld van huurmoordenaars en de CIA. Davila die via zijn privéclub El Puma goede contacten heeft met de CIA?

568

Re: Waver: 30 September

Vraagt niemand zich af, alle feiten op een rijtje afgaand... Hebben we nog eigenlijk te maken met typisch bendegedrag? Dat wil zeggen snel cashen met een minimum aan risico en vooral een minimum aan slachtoffers. We hebben echter het tegendeel zien verschijnen, met een hoop doden én afrekeningen tot gevolg. En dan verdwijnt die bende na haar bloedigste aanslag eensklaps als het ware in het niets. Roept zulk een gedrag écht geen vragen op.

569

Re: Waver: 30 September

In het artikel over Bouhouche, dit weekend in het Laatste nieuws en De Morgen verschenen lees ik ook dat de garagebox waar Bruno Vandeuren de wapens van de overval in Waver naartoe bracht een van de boxen was die gehuurd werden door Bouhouche en Beijer.

570

Re: Waver: 30 September

Wat had Dekaise eigenlijk zelf te verklaren over deze overval of zweeg hij als een graf? Leek me ook raar dat hij zijn schuttersvriend Bouhouche niet direct zou herkend hebben bij de overval, ook al was zijn gezicht verdonkerd met fond de teint?