531

Re: Madani Bouhouche

Volgens mij heeft Bouten het dagboek gekregen en geeft hij er een draai aan. Wat niet wil zeggen dat hij juist zit.

Re: Madani Bouhouche

Ik zie weinig reden dat Bouten zou liegen over de vondst van die notities. Of het moest zijn dat hij die info pas mocht lossen na het verstrijken van een bepaalde tijdsduur.

Mijn interesse gaat eerder naar zijn dood. Kort en bondig; heb het nooit gelooft. Die man was veel te slim en sluw, en de omstandigheden van het ongeluk en lichaam spreken enkel maar in die richting.

533

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Het artikel is nog steeds te lezen op de site van De Morgen of Het Laatste Nieuws.

Klopt, het is terug ondertussen. Maar de link is zeker een halve dag “dood” geweest.

534

Re: Madani Bouhouche

Zegt wel iets he nostra. Is het een verdomd lek? Is het een vis die wordt opgeworpen? Stel je voor wie er allemaal ongerust zou worden als zo een dagboek bestaat. Dat Bouten er zich uitkletst, is duidelijk. Zo een dagboek komt in de kluis terecht, bij speurders minstens een kopie of achter gewapend glas in de studiekamer toch? Hopelijk helpt deze heisa de speurders onrechtstreeks vooruit, idem voor de foto.

535

Re: Madani Bouhouche

Theprodigy wrote:

Ik zie weinig reden dat Bouten zou liegen over de vondst van die notities.

Ik heb Boutens boek gelezen en ik heb de indruk dat er helemaal geen dagboek geweest is, maar dat Bouten het e.e.a. zelf verzonnen heeft. In de delen die zogenaamd uit het dagboek komen staat ook helemaal niets nieuws in en niets onthullends.

536

Re: Madani Bouhouche

Dus als ik het goed begrijp moet ik cumulatief geloven dat:

  1. Bouhouche een dagboek heeft geschreven met bezwarende passages en dit heeft laten rondslingeren

  2. Bouten pas na het schrijven van 3 boeken over het onderwerp plots een dagboek vindt van zijn hoofdverdachte, met bezwarende passages, maar dit niet doorgeeft aan de speurders

  3. Zijn vrouw dan het dagboek bij het huisvuil heeft gezet alsof dit de normaalste zaak is

  4. Een aantal passages blijken nu gekopieerd of vol fouten te staan (?)

Ik kan het moeilijk snappen dat mensen hier met de meest kritische en argwanende blik kijken naar een professioneel onderzoeksteam 35 jaar na de feiten, maar tegelijkertijd alles wat Bouten beweert met zoete koek slikken.

537

Re: Madani Bouhouche

Naast het kwijtgeraakte pv over Bouhouche zijn er ook nog de foto's die Beijer maakte van de Delhaize van Aalst. Hilde Geens somt ook nog een hele reeks elementen op die het duo aan de bende kunnen koppelen. Over het dagboekverhaal van Bouten heb ik ook zo mijn twijfels maar het voegt niets toe aan de zaak.

Re: Madani Bouhouche

Met welke reden was Bouhouche, indien dit waar is, ten tijde van de overval in een Aalsters café? Imo eerder als bevoorrecht getuige en genieter van zijn laatste 'meesterstuk' dan om werkelijk de uitvoerders op dat moment nog van dienst te kunnen zijn.

539

Re: Madani Bouhouche

Bouhouche zou zeker zijn anonimiteit niet te grabbel gooien om klaar en duidelijk aanwezig te zijn in de omgeving van een plaats delict. Hij kende de methoden die gebruikt worden bij een misdaad, buurtonderzoek en dergelijke. Veel te gevaarlijk en zonder meerwaarde.

Re: Madani Bouhouche

LEO, je hebt een punt, doch in de geschriften mbt Bouhouche wordt deze meermaals geportretteerd als psychopaat. Aalst was de laatste overval. Psychopaten zijn graag eerste getuige van het leed dat ze veroorzaken. Tel daarbij stoutmoedigheid na x-aantal gelukte overvallen. Je mag de mogelijkheid niet uitsluiten.