Re: Waver: 30 September

Easton wrote:

Wat had Dekaise eigenlijk zelf te verklaren over deze overval of zweeg hij als een graf? Leek me ook raar dat hij zijn schuttersvriend Bouhouche niet direct zou herkend hebben bij de overval, ook al was zijn gezicht verdonkerd met fond de teint?

@The End, ik weet dat jouw kennis over onderstaande zeer diep gaat. Hoe groot schat je de kans dat Dekaise wapens aan Eurosystem Libanon leverde (jaren 70 + begin jaren 80)? En dat het NDB vervolgens de ontvangen drugs achter de schermen verkocht?

En wat weten wij van Pirquin (FN)? Buiten zijn naam 2 maal gelezen te hebben op dit forum ...

Re: Waver: 30 September

Onderstaande lijkt me énorm belangrijk (vaak vergeten), en aangezien FN geen eigen topic heeft:

Bij de vereffening van Eurosystems besluit de PRL om 370 miljoen aan de nv Sports Promotion International uit te betalen. Een firma dat voor 99,93% eigendom is van FN.

573

Re: Waver: 30 September

Me dunkt dat de belangrijkste topics op dit en andere fora ontbreken of onvoldoende uitgewerkt zijn. Ik zeg dat na jaren lezen en volgen. Ook niet eenvoudig want veel zal je hierover niet in de pers lezen.

574

Re: Waver: 30 September

Follow the money is steeds een goede strategie.

575

Re: Waver: 30 September

the end wrote:
the end wrote:

Ja, ze namen nog iets mee. Hou er rekening mee dat het moment van de overval het slechts gekozen moment van de dag en de week was. Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om dan een overval te doen, maar de bende die nooit gepakt is had blijkbaar wel een reden om juist op dit moment iets te zoeken. Dit toch wel cruciaal gegeven, is heel belangrijk voor het motief te snappen!

We zijn op een paar maanden na 38 jaar na dit feit. Het cruciale is het motief en de redenen dat ze daar op dat moment waren. Dit is cruciale info, met die info begint het dossier in feite. Dit weten is het begin van de puzzel. Bovenstaande heb ik gepost op 16 jan. 2018, twee en een half jaar geleden. Gisteren heb ik via de de zoekfunctie gezocht of die info op het forum staat want die info is er, wel het staat niet op het forum! Het is niet alleen dat dit cruciale info is over het motief, het is erbij ook de info over de killer. Dus met andere woorden, wie dit weet weet ook wie de killer is!

Blijkbaar is er na 38 jaar niemand die hiervan op de hoogte is, en ook op de hoogte is welke stukken daarover bewust uit het dossier gehaald zijn. In deze heb je onmiddellijk de inmenging van veiligheidsdiensten; veel moet er niet opgelost worden, wie het begin snapt, snapt de bende. Zo eenvoudig is het, verstaan ze dit bij het Federaal parket? Weten ze dat om een misdaad op te lossen, je best begint bij het begin. Als dit niet gesnapt wordt dan kan je de rest ook niet snappen. We ze na al wie de killer is? Als je wilt weten wie in de Golf van Aalst zat dan is dit stukje hoogst interessant! Ter herinnering voor het federaal parket, er is een agent vermoord bij die actie laten jullie dit zomaar?

Heel verbazend is dat het bandje van Bultot op 10 nov en de 9mm(2) huls gevonden op 9 nov. in relatie staan met het motief over de gebeurtenissen in Waver. De biotoop waar het allemaal in afspeelt is uiterst klein plus er is de x nota. Die 9mm had nog een grotere verrassing in 1987 trouwens. Ik heb de kans gehad om wat navraag te doen of ze het ondertussen al weten en waaraan het ligt waarom ze het niet weten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

576

Re: Waver: 30 September

the end wrote:
the end wrote:

We zijn op een paar maanden na 38 jaar na dit feit. Het cruciale is het motief en de redenen dat ze daar op dat moment waren. Dit is cruciale info, met die info begint het dossier in feite. Dit weten is het begin van de puzzel. Bovenstaande heb ik gepost op 16 jan. 2018, twee en een half jaar geleden. Gisteren heb ik via de de zoekfunctie gezocht of die info op het forum staat want die info is er, wel het staat niet op het forum! Het is niet alleen dat dit cruciale info is over het motief, het is erbij ook de info over de killer. Dus met andere woorden, wie dit weet weet ook wie de killer is!

Blijkbaar is er na 38 jaar niemand die hiervan op de hoogte is, en ook op de hoogte is welke stukken daarover bewust uit het dossier gehaald zijn. In deze heb je onmiddellijk de inmenging van veiligheidsdiensten; veel moet er niet opgelost worden, wie het begin snapt, snapt de bende. Zo eenvoudig is het, verstaan ze dit bij het Federaal parket? Weten ze dat om een misdaad op te lossen, je best begint bij het begin. Als dit niet gesnapt wordt dan kan je de rest ook niet snappen. We ze na al wie de killer is? Als je wilt weten wie in de Golf van Aalst zat dan is dit stukje hoogst interessant! Ter herinnering voor het federaal parket, er is een agent vermoord bij die actie laten jullie dit zomaar?

Heel verbazend is dat het bandje van Bultot op 10 nov en de 9mm(2) huls gevonden op 9 nov. in relatie staan met het motief over de gebeurtenissen in Waver. De biotoop waar het allemaal in afspeelt is uiterst klein plus er is de x nota. Die 9mm had nog een grotere verrassing in 1987 trouwens. Ik heb de kans gehad om wat navraag te doen of ze het ondertussen al weten en waaraan het ligt waarom ze het niet weten.

Ja the end, zeg het maar;-)

577

Re: Waver: 30 September

Ze willen het wel weten dat is voorlopig het belangrijkste.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Maar jij weet het niet, dat is intussen wel duidelijk.

579

Re: Waver: 30 September

Wel er zijn zekerheden steinerprag, jij kan onmogelijk weten wat ik weet, ik hoop dat dit duidelijk is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Nee, dat is helemaal niet duidelijk. En jij onderschat niet alleen mij, maar ook het hele forum.