Re: Jan Palsterman

Jullie gedachtengang is duidelijk de mijne, bovenstaande heren.

De naam 'Podevijn' vind ik in weinig bende literatuur terug, maar de op het boek gebaseerde 'Niet Schieten' film insinueert duidelijk in wiens richting we moeten zoeken mbt Aalst.

Mendez was kind aan huis bij Podevijn, net als een hele reeks andere bende verdachten.

Zelfs een voetbal van David die binnenrolt in de garage van P. op een slecht moment kan paniek hebben veroorzaakt.

En dan is er nog de kleindochter van Podevijn die zou verklaard hebben dat haar grootvader lid was van de Bende Van Nijvel.

52

Re: Jan Palsterman

Kwam Baurir daar ook?

Re: Jan Palsterman

Is de eerste letter van de kleindochter een A?


Spectator Of Life wrote:

Jullie gedachtengang is duidelijk de mijne, bovenstaande heren.

De naam 'Podevijn' vind ik in weinig bende literatuur terug, maar de op het boek gebaseerde 'Niet Schieten' film insinueert duidelijk in wiens richting we moeten zoeken mbt Aalst.

Mendez was kind aan huis bij Podevijn, net als een hele reeks andere bende verdachten.

Zelfs een voetbal van David die binnenrolt in de garage van P. op een slecht moment kan paniek hebben veroorzaakt.

En dan is er nog de kleindochter van Podevijn die zou verklaard hebben dat haar grootvader lid was van de Bende Van Nijvel.

54

Re: Jan Palsterman

't Is Mobutu , niet Mobuto .

Re: Jan Palsterman

Niemand zegt dat deze mensen met juwelen-smokkel te maken hebben, of iets te veel wisten. Er is volgens mij geen enkel bewijs voor.

In geval van Palsterman is de piste dat bepaalde mensen naar Delhaize gelokt zijn ook niet plausibel. Ze waren van plan om in de namiddag te gaan... maar doordat het thuis gezellig was, is het er pas 's avonds van gekomen.

Was hij niet aan het tanken?

Volgens mij moet hij minimum één van de daders (of backup) goed gezien hebben, en is hij daarom vermoord.

Wat niet wegneemt dat link met Congo of zelfs WO I / II voor bepaalde slachtoffers wel van toepassing kan zijn.

Dat zijn meestal avontuurlijke types en overlevers, net zoals de daders ook duidelijk gek waren op bossen, jagen, auto's,...

Heeft Podevijn ook link met Congo?

Re: Jan Palsterman

Welkom wout.
Succes met het inlezen en het houden van een heldere blik.
Het is goed en logisch dat je je eigen hypothese opbouwt rond het waarom van de Bende Van Nijvel.
Dat is uiteindelijk samen met de vraag "Wie" allicht dé vraag die ons het meest bezig houdt en waarop we ook een antwoord hopen op te krijge, na inderdaad veel te veel tijd, 2025.

Je post je uitgebreide hypothese in het topic "Jan Palsterman".
Vind je dat niet cru om hem en zijn familie met je uitgebreide hypothese te viseren?
Heb je (al) contact gehad met de familie Palsterman?
Een tip, een zoon van hem heeft een schitterend -vind ik- werk gemaakt over de Bende Van Nijvel!
Zoals club_le-happy-few ook terecht opmerkt:"... niemand zegt dat deze mensen met juwelen-smokkel te maken hebben, of iets te veel wisten.  Er is volgens mij geen enkel bewijs voor."

"...niks van disrespect naar de slachtoffers bedoeld."
Misschien aan Ben (forumbeheerder) dan vragen om je post naar hypotheses te verplaatsen?
Als Ben dat op eigen initiatief al niet doet...

Met de recente onderzoeksdaden van het gerecht naar de opgraving(en) van oud-huurling(en) heb je met je hypothese zeker een goed element aangebracht, ook de waarschijnlijkheid dat er minstens 1 antiquair betrokken was houdt steek.

Lees en blijf lezen en zoek bijvoorbeeld eens op welke 'antiquair' er in de Bezemstraat gehuisvest was, misschien kan je dan je hypothese nog verder staven. Of zoek eens op welke 'antiquair' er in de buurt van de Boondaalsesteenweg 525 te Elsene gehuisvest was en waarom ik je dat adres opgeef.    Of zoek bijvoorbeeld eens op wat de huurder van de woning van de zoon van de door de Bende Van Nijvel vermoorde José Vanden Eynde 'voor de kost' deed.

Er zitten ook (denk)fouten in je uitgebreide hypothese, volgens mij, maar wie ben ik...
Zo schrijf je bijvoorbeeld:
"na de aanslag in aalst beseffen ze ondanks hun marginaliteit ( drugs? ) wat ze gedaan hebben en dat kinderen niet de afspraak waren. "
Deze onschuldige jongen werd door de Bende van Nijvel eerder koelbloedig neergeschoten:
https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2017/11/02/8865ae2e-bfd2-11e7-90e7-09cd06c1e384_web_scale_0.2916667_0.2916667__.jpg?maxheight=465&maxwidth=700

Ah, en als je dan toch graag leest om je in te werken in het dossier van de Bende Van Nijvel, lees dan ook zeker eens wat over Bob Denard en Bukavu, daar vind je nog elementen om je hypothese te kunnen onderbouwen, in het licht van de opgravingen naar René Noël door de CWB.  Veel succes!

Re: Jan Palsterman

Geen probleem Wout, er zijn nu eenmal veel toevalligheden in dit dossier. Het is in mij ook opgekomen, maar de kinderen van Palsterman hebben verklaard dat het de bedoeling was om eerder op de middag naar de Delhaize te trekken.

Maar veel mensen hebben inderdaad de routine om iedere week op hetzelfde tijdstip te gaan winkelen en op dezelfde plaatsen.

Dat was in mijn kindertijd niet anders, en door dat ik dan ook vaak rondliep in de gangen (tussendoor naar speelgoed, strips & muziekafdeling) zag je toch iedere week vaak dezelfde gezinnen terug.

Maar hier zou het dus een onverwachts bezoek geweest zijn, en heeft Jan volgens mij de pech gehad om in het vizier van een van de daders of hulpjes te komen.