Re: Francis Verzar

zeno wrote:

Nagel op de kop. Vergeet WNP als organisatie. Daar geloof ik al lang niet meer in. Criminele individuen die tevens lid waren van WNP is mogelijk.

Inderdaad!! De complotdenkers zijn nog nooit op hun wenken bediend! En men snapt wel hoe ik dit bedoel toch?

Een stel of eerder een bende zotten die zichzelf onaantastbaar waanden daarentegen daarvan zijn er voorbeelden genoeg. Het is duidelijk dat de WNP helemaal niet die organisatie is geweest die sommigen, en nog het meest hun zichzelf tot leider verhevenen, er van maken. Overigens was ook het Front de la Jeunesse niet zo een organisatie! Kortom, die piste is ongeloofwaardig! Al zullen de zichzelf tot grote leider(s) verhevenen dit anders stellen en zelfs zo "doorgedraaid in hun grootheidswaanzin" dat ze 'kicken" (en hoe ziek moet je daarvoor zijn) op hun contacten met allerlei veiligheidsdiensten; Ik geloof nooit dat deze organisatie ernstig werd genomen en dit omdat zij gewoonweg ook niet ernstig te noemen is, althans niet op de wijze waarop zij hier afgeschilderd worden.

Dat een aantal zotten vd organisatie wel in de criminaliteit actief zijn geweest mag dan weer niet uitgesloten worden! Maar zoals Zeno zegt: nagel op de kop en vergeet de WNP als organisatie "

32

Re: Francis Verzar

Ha Luk, fijn je nog eens te lezen! De grote complotdenkers zullen er altijd zijn. Vandaar er heel wat individuen onder de radar zijn kunnen blijven opereren. Maar goed, het omelet is gebakken. Daar kun je dus geen eieren meer van maken. smile

Re: Francis Verzar

Luk Paard wrote:

Een stel of eerder een bende zotten die zichzelf onaantastbaar waanden daarentegen daarvan zijn er voorbeelden genoeg.

Ze waanden zich niet alleen onaantastbaar, ze waren het ook. Waren ze dat niet dan waren alle aan de Bende gelinkte feiten al lang opgelost. De bende zotten moet dus niet alleen groot genoeg geweest zijn, maar ook in alle geledingen aanwezig geweest zijn of geïnfiltreerd om straffeloosheid als resultaat te hebben.

Ik zou een stel militair getrainde zotten (met een schat aan info over doen en laten van God en klein Pierke) altijd ernstig nemen.

34

Re: Francis Verzar

Zolang belangrijke PV's of dossiers verdwenen blijven, bepaalde dossiers off limits zijn voor speurders, de rollen van en de reden voor de moorden op bepaalde infiltranten of 'low lifes' niet gekend zijn, de achtergrond van bepaalde slachtoffers vaag blijft, en zo nog een rits bizarre feiten, is er geen reden om niet te gaan zoeken naar een algemeen kader van waaruit al deze feiten werden gepleegd.

Is dat een complottheorie? In wezen niet maar het is wel iets waar de belangen gemeenschappelijk waren en de feiten op één of andere manier met elkaar verbonden zijn.

Is Verzar zo één van die zotten? Voor 'zotten' worden de maskarades, dwaalsporen en manipulaties niet opgetrokken. Van zotten wordt afstand genomen en/of die worden opgeofferd. De feiten die men de Bende Van Nijvel noemt, is het topje van de ijsberg.

En deels is mijn overtuiging is dat het allemaal is begonnen met het drugs/wapen delict aan de toenmalige top van de rijkswacht die potentieel diende om een staatsgreep te financieren waarbij het konongshuis ergens in slechte papieren is komen te zitten. Dat dossier is nooit helemaal ten gronde uitgespit. Dat verhaal is blijven woekeren bij de - ongekende - betrokkenen en heeft geleid tot een zeer grote verscheidenheid aan gevolgen.

Welke groepen hadden er voordeel bij om dat allemaal gedekt te houden en zijn ook voldoende georganiseerd om dat gedekt te houden? Toch wel enkele maar niet zo veel.

35

Re: Francis Verzar

Phil Au Sauf wrote:

Misschien is er van straffeloosheid ook geen sprake? Misschien is een van de redenen waarom dit allemaal zo duister blijft wel dat het zich onaantastbaar wanende voetvolk achteraf vakkundig is opgeruimd?

Of vakkundig laten ontsnappen! Ik bezie het wachten op de Aalsterse Delhaize parking na de overval ook in die context: Wachten op de bevestiging dat de ontsnappingsweg vrij is!

Re: Francis Verzar

Weet er iemand of er in Rue du Mail in 83 een VW garage gevestigd was?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

37

Re: Francis Verzar

ja in de rue du mail was er een heel grote Dieteren Mail Volkswagen Audi garage.

Re: Francis Verzar

Over dwazen gesproken, vind je het niet verbazingwekkend dat ze in '85 dezelfde wapens gebruikten als in '83? Als ze werden gearresteerd, veroordelden ze zichzelf voor alle feiten, hun handtekening.

Re: Francis Verzar

Tru Dat wrote:

ja in de rue du mail was er een heel grote Dieteren Mail Volkswagen Audi garage.

Merci, men was dus van plan om de Porche te stelen maar door omstandigheden is het de rode Golf geworden. Vlug is er beslist om de zwart te schilderen en een bijpassende nummerplaat te vinden. Logisch om naar een VW garage te gaan als het vlug moet gaan. Als het de Porche was geweest dan zal het voor export geweest zijn,

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Francis Verzar

Ik heb me nooit met robotfoto's of foto's bezig gehouden omdat ik nooit of bijna nooit de gelijkenis zie die jullie zien. Maar vandaag zag ik op het Franstalige forum de foto van Verzar naast de foto van de man met het wapen en dacht "dat zou hem kunnen zijn". Kijk vooral naar de mond en oren, maar ook naar de manier waarop iemand staat. Het haar is een pruik natuurlijk. Ben eens benieuwd, kan zijn dat ik nu dingen zie die jullie niet zien (de mond is bij beiden absoluut niet in verhouding met de rest van het gezicht ... mooi gevormde wenkbrauwen, oren).