Re: Robotfoto 2010

Misschien was hij net wat bijgekomen. Veel mensen zijn onder de winter iets zwaarder dan in de zomer bij voorbeeld. Ander kapsel, magerder (ingevallen wangen), ...

12 (edited by zuiderling 04-06-2010 17:44)

Re: Robotfoto 2010

Verdomme, Murat Kapllan, het zou een aantal puzzelstukjes doen passen:

Kapllan kende toen Weykamp goed, de vriend van Bouhouche. Weykamp werkte in d'Ieteren te Kortenberg, waar de Golf GTI van de overval te Aalst gestolen werd. Zou Kapllan met Weykamp de diefstal gepleegd hebben? Zou zeker steek houden. Kapllan wordt ook genoemd in verband met de moord op Van Camp. Een tijdje voor de moord werd Van Camps wagen gestolen (ook door Kapllan) en nadien teruggevonden, maar Van Camp was naar het schijnt niet op zijn gemak toen de politie hem waarschuwde..

Kapllan was actief rond Nijvel en Sint-Gillis, of daar zat hij alleszins in de cel. Citaat van het Franstalige Wikipedia-artikel over Kapllan: "Il était le chauffeur de la bande Haemers (composée probablement de Philippe Lacroix, Basri Bajrami, Marc Van Dam et Patrick Haemers)." Zat de man van de robotfoto niet ook aan het stuur? Een durver als Kapllan is net wat de Bende nodig had als chauffeur, en als hij de auto effectief gestolen heeft, zouden we ook niemand anders aan het stuur verwachten. Zie dit YouTube-filmpje dat de uitstekende rijvaardigheden van Kapllan illustreert » YouTube

Grappig: Murat Kapllan stal hiervoor uitgerekend in Waver een auto, en uitgerekend een grijze VW Golf III. Blijkbaar vindt hij de VW Golf nog altijd onweerstaanbaar. wink Kapllan kent nogal wat Frans volk blijkbaar (cf. de link met Noord-Frankrijk die Vos wil trekken).

13

Re: Robotfoto 2010

Die zat aan het stuur ja.

14

Re: Robotfoto 2010

Tel daar dan nog deze getuigenis bij op:

Na al die jaren heeft de politie zich nooit echt druk gemaakt om deze belangrijke getuige. Ze is een paar keer met een paar foto's langsgekomen toen de getuige nog in het ziekenhuis lag. Of hij iemand herkende? Hij herkende niemand. Telkens was de zaak in twee minuten geregeld. Maar de getuige is nooit het gezicht van de reus vergeten. Veel jaren later zag hij op een weekbladcover een foto, en hij herkende het gezicht van de Bende-reus van Aalst. Hij zag opnieuw die koude, lichtblauwe, half open ogen die hij toen ook had gezien. Hij zag de pukkel en het harde gezicht. Op de foto tekende hij zwarte krullen en een sjaal rond de kin, en toen wist hij het heel zeker, het was de moordenaar. De man op de foto was Patrick Haemers.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Robotfoto 2010

En toch zie ik Patrick Haemers hier niet voor aan.

16 (edited by Hestur 04-06-2010 21:54)

Re: Robotfoto 2010

Mincky wrote:

En toch zie ik Patrick Haemers hier niet voor aan.

Persoonlijke kennis? wink Hij ziet er inderdaad nogal braaf uit, maar toen ik die filmpjes op YouTube over hem zag, kreeg ik toch een andere indruk. Zoals politici vaak anders blijken te zijn dan ze op tv eerst overkomen. wink

Tegenover vrienden en bekenden was Haemers waarschijnlijk wel loyaal, maar dat was Hitler ook.
Voor zover ik weet, beweert praktisch iedereen dat er met hem geen land te bezeilen viel als hij drugs genomen had - en dat deed hij te vaak.

17 (edited by Mincky 04-06-2010 22:15)

Re: Robotfoto 2010

Drugs in dezen is een zeer zwak excuus. En dat is wel persoonlijke kennis. wink

Hestur, wat ik begreep is dat Haemers cocaine gebruikte, is een drugs waar je (zeer) emotioneel van kan worden, en geil. Heroine daarentegen vlakt al je emoties af, je wordt er dus gevoelloos van. Gebruikte Haemers heroine?

En toch lijkt de foto ook wel wat op Philippe Lacroix.

18

Re: Robotfoto 2010

Mincky wrote:

Hestur, wat ik begreep is dat Haemers cocaine gebruikte, is een drugs waar je (zeer) emotioneel van kan worden, en geil. Heroine daarentegen vlakt al je emoties af, je wordt er dus gevoelloos van. Gebruikte Haemers heroine?

Nooit ergens gelezen dat Haemers heroïne zou gebruiken tot in het boek van Bouten, daar spreken ze over methadon die kreeg in de gevangenis. Methadon is een substantie die als vervangmiddel dient voor heroïne verslaafden.

19 (edited by club_le-happy-few 05-06-2010 19:29)

Re: Robotfoto 2010

Tja, er niet voor aanzien. Heb 2 jaar met iemand op trein gezeten, die achteraf 3 mensen vermoord heeft voor 1000 €.  Nooit iets verkeerd waargenomen bij die gast. Iemand zoals er veel zijn. Dus ja, je weet nooit wat er iemand in z'n hoofd omgaat. Eens je in de marginaliteit en de drugswereld valt.

20

Re: Robotfoto 2010

Renne wrote:

Nooit ergens gelezen dat Haemers heroïne zou gebruiken tot in het boek van Bouten, daar spreken ze over methadon die kreeg in de gevangenis. Methadon is een substantie die als vervangmiddel dient voor heroïne verslaafden.

Precies, en dat wordt nooit voor cocaïne-verslaafden gebruikt! Maakt het een stuk duidelijker voor mij nu.