61

Re: René Noël

Bossi wrote:

Misschien eens met uw vriend Poseur zich wat verdiepen in het strafrecht. Blijkt nuttig te zijn om niet in hetzelfde vaarwater te komen zoals Cobra te beurt is gevallen.

Misschien een idee voor jezelf? In een recent verleden schreef je "zou het iemand verwonderen als de zaak door de raadkamer zou verwezen worden naar een correctionele kamer?" in een discussie over een klacht n.a.v. publicaties op het forum. Als je het strafrecht zo goed zou kennen als je zelf laat uitschijnen dan zou je weten dat een klacht m.b.t. laster die online gepubliceerd werd als drukpersmisdrijf behandeld wordt. En behalve wanneer het gaat over xenofobie, racisme, negationisme, ... worden die niet doorverwezen naar een correctionele kamer maar naar het Hof van Assisen (en in de praktijk worden drukpersmisdrijven zelfs niet meer doorverwezen naar het Hof van Assisen).

62

Re: René Noël

De afbeeldingen zoals men te voorschijn toverde is een persoonlijkheidsrecht dat nauw samenhangt met het recht op privacy, beste Zenga. Dat houdt in dat men de toestemming dient te bekomen van de afgebeelde persoon alvorens zijn foto of foto's te plaatsen. Dus geldig voor kopiëren en verspreiden van afbeeldingen van personen op het internet of sociale media. De afgebeelde persoon was duidelijk herkenbaar en was trouwens het onderwerp van de foto. De foto opnamen maakten geen onderwerp uit van toevalligheid. Zelfs via kortgeding kan gevraagd worden om voorlopige maatregelen te nemen in afwachting van een procedure ten gronde ot verwijdering van de foto's met de bijkomende schadevergoedingen. Verder hoef ik geen details prijs te geven ivm de achtergrond van de foto opnamen en de feiten op zich.

Re: René Noël

» twitter.com | twitter.com

Hierboven heb ik de laatste tweets gepost van die "Gilbert Haesendocnk".

64

Re: René Noël

De oude?

65

Re: René Noël

Een forumlid - iemand uit Keerbergen - heeft recentelijk telefonisch mijn schoonbroer uit Overijse ondervraagd omtrent deze man. De uitleg was onduidelijk en schoonbroer heeft hem niet kunnen verder helpen. Nadien liet ik hem de foto's zien van René Noël en hij herinnerde zich die man. Hij wist zelfs waar ongeveer die gewoond had. Daarmee los je natuurlijk geen zaak op.

66

Re: René Noël

Scaramouche wrote:

Hierboven heb ik de laatste tweets gepost van die "Gilbert Haesendocnk".

De man die zich opwierp als kroongetuige. Persoon is goed gekend maar absoluut geen kroongetuige. Een man met een rijkelijke fantasie, Scaramouche.

67

Re: René Noël

Wat is dan zijn voeling met de Bende van Nijvel? Of achtergrond met de Bende van Nijvel?

68

Re: René Noël

Ik heb betrokkene uitvoerig ondervraagd. Op het ogenblik van de overval in Overijse was H.G. 2 jaar oud.

Re: René Noël

Reneke wrote:

In verband met de René Noël van forumlid Bakerstreet heb ik inlichtingen gevraagd aan Orbs Patria Nostra. Dit kreeg ik als antwoord:

René Noel avait un restaurant en Belgique, à Marches qque chose. Il est probablement enterré là.

In Le Vif L'Express van 20 mei 2000 vond ik onderstaand artikel over heel waarschijnlijk de Renè Noël waarvan sprake in het antwoord van Orbs Patria Nostra.

Aux Menus Plaisirs

Marche-en-Famenne TABLES Dans ce beau restaurant aux allures de jardin fleuri, ... Dans ce beau restaurant aux allures de jardin fleuri, René Noël conçoit une très bonne cuisine plutôt traditionnelle tout en étant légère, savoureuse et copieuse. Ce jour-là, la carte proposait le pied de porc (320 F); le ris de veau aux asperges (820 F), le pigeonneau au jus de truffe (850 F) ou, encore, les filets de sole aux pointes vertes (880 F). Parmi les plats goûteux de cette fine maison de bouche, j'ai encore noté le pot-au-feu de rivière (650 F); le pavé de cabillaud(600 F); le duo sole-saumon (620 F); la tête de veau à la parisienne à 580 F (à tenter). Le "Menu Plaisir" est à 1 580 F: il vaut le détour. Qu'on en juge: terrine de foie gras ou salade de saumon fumé et asperges; cassolette d'écrevisses à l'armoricaine ou salade de cailles; sorbet,carréd'agneau ou homard rôti. Enfin, des profiteroles au chocolat ou du nougat glacé, coulis de fruits rouges. La carte des vins a fière allure: elle n'est pas avare de bons millésimes et ses prix sont aussi sympas que les patrons. Cuisine, accueil et cadre. Menu à 700 F en semaine.Rien à redire. Aux menus plaisirs, 2, rue du Manoir, à 6900 Marche-en-Famenne. Parking aisé. Possibilité de logement, demi-pension et séjour gastronomique. Tél.: 084 31 38 71. Fax: 084 31 52 81.

70

Re: René Noël

Weet er hier iemand waar de post van coconut naartoe is waar iemand in post 19 naar verwees ?

"Amai Coconut. Ik heb mijn middagpauze vol gehad met die link van hierboven te lezen. Dat is oude koek maar wat een verhaal! Mag je dat wel geloven? Nazi, wapens, pedo, roze balletten, bescherming, Bercuit, chateaus, moorden, Cap Ferrat, Marbella, ... al wat en wie hier op het forum staat. Sorry, had het nooit eerder gelezen. Maar heeft blijkbaar geen vervolg gehad? Ik ken die swansongunsung totaal niet maar dit oude verhaal past wel in vele hedendaagse denk patronen."

Het lijkt een vrij belangrijke post of link geweest.........waarom is deze foetsie ? Of is dit forum ondertussen ook eigendom van DPG Media waar het orakel van Brakel kan bepalen wat wel of niet mag geschreven worden. ?