351

Re: DNA-onderzoek

Tja, ze hebben wel meer rare uitspraken gedaan zoals ook de mededeling dat Christiaan Bonkoffsky de reus niet was. We weten ook niet waarom ze met zo'n grote zekerheid weten dat het DNA op de sigarettenpeuken van een bendelid is.

352

Re: DNA-onderzoek

Als men zou weten wie de killer is zou er toch iets naar buiten gelekt zijn hierover. Het feit dat de speurders onderling het oneens zijn over de verschillende personen doet me er sterk aan twijfelen dat de identiteit van de killer gekend zou zijn. Vorige maand hebben ze hem nog willen opgraven. De naam P.F. Doet ook nergens een belletje rinkelen blijkbaar.

353

Re: DNA-onderzoek

coconut wrote:

Tja, ze hebben wel meer rare uitspraken gedaan zoals ook de mededeling dat Christiaan Bonkoffsky de reus niet was. We weten ook niet waarom ze met zo'n grote zekerheid weten dat het DNA op de sigarettenpeuken van een bendelid is.

Daar zijn vele mogelijkheden. De peuk lag misschien op een plek bij het lichaam van Angelou, waar normaal nooit een peuk zou kunnen liggen die van een andere klant afkomstig kwam? Of er zijn kruitsporen enkel op die peuk gevonden en niet op de andere? Ik kan me voorstellen dat er nog vele andere constateringen mogelijk zijn waardoor je over zoiets uitsluitsel krijgt. De vraag is eerder of die informatie in de pers correct is of het een stok was die toen in het hoenderhok is gegooid. De dader die zoiets in de pers leest, zal waarschijnlijk niet gerust zijn geweest.

354

Re: DNA-onderzoek

De daders (dood of niet) kunnen al bijna meer dan 35 jaar op beide oren (indien dood: niet) slapen. De feiten zijn bekend, de daders gekend. Vraag is: gaan we het ooit weten?

355

Re: DNA-onderzoek

Is er hier trouwens iemand die P.F. kent? Of al ooit iets over hem gelezen heeft? Was hij rijkswachter of militair? Is het een Vlaming? Iemand stelde hier dat de man totaal onschuldig is en niets met de Bende te maken heeft. Dat is best mogelijk. Indien mijn DNA in de wagen van Angelou aangetroffen was zou ik ten minste uitleggen waarom mijn DNA daar gevonden is en waarom men mij mogelijk in het vizier had. Om nadien waarschijnlijk te eisen dat mijn naam definitief van het forum verdwijnt. In deze is zwijgen en wachten tot het over waait niet de beste optie denk ik. Werd de naam trouwens vernoemd in het boek van Bouten?

Ik wil niemand op ideeën brengen maar zou het er niet bij laten mocht mijn naam op een document staan dat Bouten naar buiten bracht. En al zeker niet in die context. Kan natuurlijk zijn dat dit ondertussen wel gebeurde.

Laat ons ondertussen niet verder fantaseren en wachten op concrete info. Iemand?

356

Re: DNA-onderzoek

Heeft Bouten dit document gepubliceerd in de Franstalige versie van zijn laatste boek? Als dat zo is heeft hij er dan geen enkel uitleg bij gegeven? Er zijn hier op dit forum toch een paar mensen met een grondige kennis over het dossier. Het feit dat P.F. blijkbaar bij niemand een belletje doet rinkelen betekent misschien dat hij gewoon een toevallige passagier was van Angelou bij wie men een DNA-test heeft afgenomen.

357

Re: DNA-onderzoek

Neen, kan niet. Wat wel kan is dat het een dwaalspoor is.

Misschien kunnen we beter onze pijlen of ons vergrootglas richten op onderzoeksrechter Lacroix ivm de info over de sigarettenpeuken. Als je leest wat Willy Acke over hem schrijft dan kan je vermoeden dat alle info in die periode minstens "twijfelachtig" is (hij gaf de info over Lekeu door aan een politiecom uit Luik die het op zijn beurt doorbelde naar Lekeu).

358

Re: DNA-onderzoek

henry millar wrote:

Voor zover ik vernomen heb is dat nu net wat er gebeurd is. Het probleem met jouw redenering is dat alle peuken niet toebehoren aan dezelfde persoon. Wat ook logisch is, tenzij de taxichauffeur de asbak na elke rit schoon zou maken. Om te weten welke peuken bij wie horen is er dus altijd een analyse nodig.

P.F zou dus toch een toevallige klant geweest zijn. henry millar: ben je daar zeker van?

Re: DNA-onderzoek

Zoals ik schreef "voor zover ik vernomen heb". Dat was in de context van de weg die het document heeft afgelegd (hoe het in Bouten zijn bezit is gekomen). Ik geloof dat ze dat in het jargon een primaire bron noemen (waar Bouten overigens geen idee van heeft: hij heeft een document gepubliceerd waar hij de oorsprong niet van kent).

360

Re: DNA-onderzoek

Ik kan de informatie van henry millar bevestigen. Bouten heeft dit document zonder context ontvangen en zonder context gepubliceerd. De man in kwestie - PF - heeft niets met de Bende van Nijvel te maken. Dat heeft onderzoek uitgewezen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube