Topic: Getuigenis Onderzoekbende

Ik heb info over de bende. Indien er sprake zou zijn van twee GTI's weet ik waar de tweede reed en welke oprit van welk huis hij opreed. Indien er maar een was heeft de rijkswacht een toenmalige getuigenis hiervan verzwegen. Wie mij kan doorsturen naar een bevoegde van het onderzoek mag het mij via mail laten weten. Dit is een serieuze zaak dus gelieve zo snel mogelijk te antwoorden.

2 (edited by smurf 05-06-2010 00:11)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ge kunt misschien gewoon naar de politie bellen? Die zullen u wel doorverbinden. Op het nieuwsbericht van de nieuwe robotfoto staat dit nummer:

A la demande de la justice, RTL-TVI reconstitue les faits et gestes présumés des tueurs du Brabant, juste avant qu'ils ne disparaissent le 9 novembre 1985, dans l'émission "Affaires non classées", ce soir dès 19h45. Voici le portrait robot encore jamais dévoilé d'un des membres présumés de cette bande. Si vous reconnaissez cet homme, qui doit aujourd'hui avoir 25 ans de plus, composez le numéro gratuit: 0800/91.119

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Bedankt.

4

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Indien u informatie hebt over de Bende van Nijvel, gelieve dan dringend contact op te nemen met de speurders van de Cel Waals Brabant.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

Ik heb info over de bende. Indien er sprake zou zijn van twee GTI's weet ik waar de tweede reed en welke oprit van welk huis hij opreed. Indien er maar een was heeft de rijkswacht een toenmalige getuigenis hiervan verzwegen.

Er zijn meerdere mensen die spreken over 2 GTI's, dus als u meer weet moet u zeker die info doorgeven.

Onderzoekbende wrote:

waar de tweede reed en welke oprit van welk huis hij opreed.

Onderzoekbende, zonder hier in detail te gaan, heb jij dat van horen zeggen en heb jij dat gezien? Want ik heb ook weet van een gti die een oprit opreed, ofwel kennen wij dezelfde bron ofwel ben jij een getuige die ons veel verder kan helpen. Volgens mij is zeker en vast een 2de gti en een safe house.

6 (edited by club_le-happy-few 05-06-2010 20:24)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende, bedoel je de Golf GTI die op de oprit van een villa  in Overijse is gezien? Kort voor één van de feiten (maar weet niet meer over welk feit het ging, Braine-L'Alleud, Overrijse of Aalst). Maar kort voor één van de overvallen is er daar het één en het ander waargenomen, dat verdacht was. Als ik me herinner. Heeft niemand daar geen mensen zien ruziemaken?

Ze hebben dus zeker steken laten vallen. Het is toch niet slim op een drukke plaats zoals aan een tankstation af te spreken (waarom niet ergens op een afgelegen veldweg nabij een afrit of zo?). Of de snelweg over te steken met een wapen in je hand? Is er verdeeldheid ontstaan? Hebben sommigen op laatste moment afgehaakt. Waardoor men zich op allerlaatste moment nog moest reorganiseren? Was die ene persoon misschien zo stoned of over z'n toeren, dat hij niet besefte dat hij het wapen nog in z'n hand had en snelweg overstak.

Volgens mij: is er de namiddag voor Aalst het één en het ander foutgelopen. Ontstaan van onenigheid. Tussen wie? Tussen opdrachtgevers en bende, tussen uitvoerders onderling, technische problemen, wapens die niet tijdig op bestemming waren, problemen met voertuigen, ...

Misschien is iemand het willen afstappen, en hebben ze hem vermoord? Hebben ze hem begraven, en niet de persoon die zogezegd in Aalst geraakt is. Daarom de vele foutjes tijdens laatste overval? Iemand die op laatste moment moeten invallen is. Misschien iemand die normaal enkel voorbereiden werk moest doen (uit gangstermilieu).  Bekende gangster die bang was dat men hem zou herkennen?

Ik vind het ook vreemd, dat niemand veel aandacht besteed aan dat verzoekje op de radio. Toch 1 belangrijk iets: minimum 1 Nederlandstalige was betrokken, bij Bende. Waarschijnlijk meerdere mensen uit Hofstade, of ze hadden er een schuilplaats. Ik blijf erbij, dat er zeker iets moet geweest zijn met Hofstade.

Ze moeten zich zelfzeker gevoeld hebben door bepaalde bewijzen achter te laten, het verzoekje, ... Of waren er meningsverschillen en heeft iemand die meer wist hen in gevaar willen brengen, door bewijzen rond te strooien? Dat verzoekje: wraak van ex-bende-betrokkene of er zat een psychopaat bij die er op kickte te flirten met gevaar.

Altijd beetjes info loslaten, is toch een typische kenmerk voor psychopaten. Zie je ook bij Dutroux, Fourniret, Janssen, ... Ze geven klein beetje info zodat ze onderzoekers in hun macht hebben. Een verkeerd woord of handeling en ze slaan dicht. Op die manier creëren ze een soort macht en zetten alles naar hun hand.

Betreft Hofstade: Kan men niet nagaan, wie er destijds loodsen bezat, verlaten panden, afgelegen leegstaande huizen, mensen die al criminele feiten gepleegd hadden, die gekend stonden als agressief, psychiatrie, zelfmoorden, ... Mensen uit Hofstade die zelfs jaren na de feiten in cel zijn beland kunnen interessant zijn. Eens in het criminele milieu blijf je er meestal ook inzitten. Misschien zijn ze later voor andere feiten veroordeelt.

Heb zelf denk ik ook belangrijke info, via via gekregen. Maar kan ik deze doorgeven als ik daardoor die persoon en z'n gezin in gevaar breng? Als politie naar die verdachte toe stapt, weet hij onmiddellijk van uit welke hoek ze die informatie gekregen hebben en breng ik verschillende gezinnen in gevaar (die door toeval meer weten, maar zelfs niets met criminele milieu te maken hebben).

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Het gaat hier ter verduidelijking over niet via via maar over een rechtstreekse bron. Ik wil gewoon contact met een vertrouwenspersoon of andere getuigen die dit verhaal herkennen en na de overval in Aalst de golf hebben gezien.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Kan iemand aan kaarten geraken van België van 1985 waarop huizen of bebouwing te zien zijn. Zo kan ik tenminste zelf al kijken welk huis de Golf stopte na de overval want als ik moet wachten op de politie.

9

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

Kan iemand aan kaarten geraken van België van 1985 waarop huizen of bebouwing te zien zijn.

Misschien eens bij het NGI proberen? Ik denk dat je daar het meeste kans maakt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ik heb nog een van de laatste keren hopelijk wat informatie nodig. Ik hoef gewoon te weten of men naar een garagist zoekt die iets met Aalst te maken heeft. Ik heb geen namen nodig alleen feiten of zaken die wijzen in de richting dat er een garagist nodig zou geweest zijn. Als ik dit weet weet ik voor 99 procent zekerheid bij wie (naam en adres) ze na de overval zijn heengereden.