171

Re: Zoekactie Lessines

Je hoeft niet te protesteren en u druk te maken, Kenza. Wij nemen volgende week met u contact op zoals afgesproken. Wat Lessines betreft hebben wij maandagavond daarover een vergadering.

172

Re: Zoekactie Lessines

Als men Lessines echt als een heet hangijzer zou zien, zouden ze dan niet die hele site daar al tig keer hebben onderzocht?

173

Re: Zoekactie Lessines

Heel simpel omdat ze dan misschien iets gaan vinden en dat mag niet. Maar ik maak mij geen illusies, ze zijn de steengroeve aan het dicht gooien. Delhaize Aalst afgebroken. Kester is verbouwd. Steengroeve is ver dicht gegooid. Iedereen is vermoord of gezelfmoord, dodelijk ongeval. Adinkerke is opgekuist. Nu nog wat citaten uit boeken en verslagen herkauwen en dat was het. Mooi opgekuist staat netjes.

174

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Nu nog wat citaten uit boeken en verslagen herkauwen en dat was het. Mooi opgekuist staat netjes.

Dat is erg negatief maar ik vrees dat je gelijk hebt. Ik weet niet of je ooit de Elegasten gekend hebt met het liedje "wat heb je vandaag op school geleerd". Daar staat het zinnetje in "en ze trokken er mee naar Charleroi". Mijn naasten weten dat indien ik dat zinnetje bovenhaal ze daaruit moeten besluiten "er zal niets meer van komen". Gisteren hoorde ik de advocate van Chovanec zeggen mss moeten we proberen het onderzoek uit Charleroi weg te halen en de omgekeerde beweging te doen van het Bende-onderzoek. Ook politiek analist Rik Van Cauwelaert refereerde in die zaak naar het Bende onderzoek en sprak beleefd over de "nonchalance" in Charleroi.

Ik ben er quasi zeker van dat men het onderzoek naar Charleroi stuurde om het daar in de doofpot te steken (want met die overijverige Vlamingen zoals een Acke zou het wel eens gekund hebben dat de zaak zou uitkomen).

"Samen hadden ze gehoopt dat de zaak in de doofpot zou geraken. Bewijs. De tot nog toe onbeantwoorde vragen waarop nooit een antwoord zal komen."

Voila, bovenstaande zin komt ook uit het Chovanec-nieuws. Over het onderzoek in Charleroi maar geldt eveneens voor de Bende. In plaats van nog eens terug te gaan naar Lessines kan je mss beter eens naar de kelders van het gerechtshof van Charleroi trekken,
misschien dat er daar meer boven te halen valt?

Ik zal eindigen met een citaat van Meester Callebaut: "Het onderzoek is begraven in Charleroi en het zal begraven blijven". Je hebt gelijk ... nog een citaat.

175

Re: Zoekactie Lessines

En als we nu nog wat aanweizingen geven over dit topic dan wordt dit topic ook gesloten en klaar is Kees.

176

Re: Zoekactie Lessines

De zaak van de Bende van Nijvel zit te diep in de gerechtelijke geschiedenis van België. Het probleem is dat de modale burger te vergeetachtig is over deze misdaden. Zeker de jongere generatie kan nog kop of staart vinden in deze mistige toestanden. Het is aan ons, de fanatieke bende verslaafden, om het vlammetje brandend te houden!

Ik was 39 toen ik aan de Delhaize Overijse stond met mijn hond zaliger in 1985. Als bewaker - schietschijf wel te verstaan, maanden lang! Gelukkig was er geen bewaking tijdens de overval. Ik ga straks 75 worden en ik zie de parking nog steeds voor mij. Ik zie nog steeds de gehandicapte klant die ik uit zijn wagen hielp en in de rolstoel plaatste. Ik herinner me nog steeds het speelse gekibbel met de verkoopsters. Ik herinner me ook nog de schampere opmerkingen van mannelijke klanten omdat ik niet gewapend was. Ik herinner me ook de bouwvakker die speciaal naar zijn wagen terugliep om voor ons beiden een blikje bier te halen. Het zij zo!

Maar ik blijf in de stront roeren, het is al wat ik nog kan doen voor de slachtoffers en nabestaanden ...

177

Re: Zoekactie Lessines

Ik denk niet dat we hier nog veel aan kunnen toevoegen, Leo. Negen lijntjes volstaan.

178

Re: Zoekactie Lessines

Een nieuwe documentaire of documentaire reeks (zoals Netflix ze maakt) zou de jongere generatie het nodige kunnen uitleggen.

Re: Zoekactie Lessines

Die documentaires eindigen altijd in de gekende clichés. En dat zal ook wel de bedoeling geweest zijn van de organisators.

Re: Zoekactie Lessines

Als 24 jarige, kan ik wel degelijk zeggen dat dit voorval ook bij sommige jongeren wel degelijk nog leeft, Bouhouche, Beijer, Haemers, Bultot, Mendez, ... hoe meer we erover lezen, hoe meer we zelf ook verbanden kunnen leggen en hoe meer we ook zelf opzoeken over toen.