Re: Laurent Podevijn

Aangezien David Van de Steen het ook over Mendez heeft, vermoed ik dat - gezien zijn leeftijd - hij daar ook nog na 1983 regelmatig over de vloer kwam? En dat zijn ouders en grootvader op z'n minst oppervlakkig contact met hem hadden? Ik ken alleszins 90% van het bezoek bij mijn overburen niet bij naam, behalve dan hun ouders. Hij zal wel wat meer opgevallen zijn door zijn Zuiders uiterlijk, maar dan nog.

112

Re: Laurent Podevijn

Dit is mijn eerste post op dit forum... na al heel wat uren/dagen hier te spenderen. Ikzelf was nog niet geboren toen de overvallen plaatsvonden maar het heeft me als Aalstenaar altijd geïntrigeerd. Ikzelf heb zowat mijn “eigen” theorie over de daders en mogelijke motieven... Bouhouche en Beijer zijn in mijn ogen net als Mendez toch wel heel belangrijke spilfiguren mss ook wel daders... Als het echt klopt dat deze bij Podevijn over de vloer kwamen dan moet deze meer geweten hebben! Het feit dat de daders Aalst ook zeer goed kende, ik denk aan het café op de grote markt die ze vermoedelijk bezochten, de sluipweg richting Erembodegem die je enkel kan weten als je van de buurt bent, enz. ... is er dan nooit hier wat meer speurwerk naar gedaan? Wie waren de vaste klanten in zowel het café op de markt als het café gelegen aan de sluipweg? Deze moeten toch iets gezien of gehoord hebben? Was bv. een Podevijn daar klant?

113

Re: Laurent Podevijn

Er zijn 3 aanwijzingen richting Podevijn:

  1. De uitspraak van de grootvader van David

  2. De uitspraak van zijn eigen kleindochter

  3. Het feit dat er een dokter moest geroepen worden nadat men hem de vraag stelde of één van de bij hem gevonden wapens in Aalst was gebruikt.

Onrechtstreekse aanwijzing in zijn richting zou kunnen zijn dat de grootvader van David overtuigd was dat zijn dochter één van de daders moet gekend hebben.

En de belangrijkste; het feit dat een aantal namen uit het dossier regelmatig bij hem over de vloer kwamen én dat er ooit een camionette vol wapens bij hem was gezien.

Maar op één feit na (de aanwezigheid van namen uit het dossier) is al de rest van "horen zeggen'. Is hij ooit op de rooster gelegd? Geen idee.

Een vraag die hier nog niet gesteld is denk ik ... kwam Bonkoffsky bij Podevijn?

De naam Podevijn komt een aantal keren in het dossier voor, weet iemand in welke context?

Zou het kunnen, dat zelfs de overvallers van Aalst, het exacte tijdsstip van hun overval niet kenden? Zou het daarom ook kunnen, dat een vrouw Haemers dacht te herkennen in een witte Golf ongeveer een uur voor de overval. Kom aub niet af met de opmerking dat dit te riskant zou zijn. Zou het kunnen dat deze witte Golf ergens in een put onder water ligt? (Op een plaats waar ene Kenza graag komt.)

Ik vermoed ook dat de bedrijven Van den Abiel en Podevijn werknemers hadden? Als en indien de ouders van David en zijn zus gedood zijn omdat ze iets wisten of te veel gezien hadden, zouden die werknemers dan niets verdachts gezien hebben?

We zijn nu 35 jaar later, "men" mag eens beginnen spreken in Aalst. Het Kuros-verhaal blijf ik ook een bizar verhaal vinden. Want de bizarre dingen in zijn verhaal zijn niet gestopt in de jaren daarna.

114

Re: Laurent Podevijn

Snap je helemaal... ik kan niet spreken in naam van de slachtoffers maar puur uit nieuwsgierigheid. Volgens mij is er echt wel een verhaal, daarom niet de “volledige waarheid”, te vinden dicht in de buurt. Alles gaat natuurlijk véél verder dan Aalst! Maar toch iemand hier (Aalst) moet toch wel meer geweten hebben. Als je puur naar de feiten kijkt, het anonieme telefoontje op de radio, het vertrekken van de BOB een kwartier voor de feiten, de vluchtroute,... dit kan enkel, in mijn ogen, door kennis van de stad, de Delhaize in Aalst enz.

Daarbij denkende dat elke moord die de bende pleegde wel ergens een soort van verder motief had. Ik las hier ergens bv. dat een “lijk” duidelijk al langer dood was dan het zogezegde moment van de feiten! Ik ben ah afdwalen maar ik blijf erbij dat er bepaalde personen in deze streken meer weten. En het lijkt egoïstisch maar mijn enige interesse is dit te weten komen! Ik leef enorm mee met de slachtoffers maar als we allemaal eerlijk zijn... dit gaat nooit helemaal opgelost geraken, laat staan dat de daders gestraft zullen worden.

115

Re: Laurent Podevijn

Holmes wrote:

Ik las hier ergens bv. dat een “lijk” duidelijk al langer dood was.

Dat is normaal, geloof mij, alle lijken die ik gezien heb waren dood. Maar ja, Finné, daar is twijfel over. En ik blijf denken zoals jij, er moet ergens een verhaal zijn dat wij niet kennen.

Re: Laurent Podevijn

coconut wrote:

En ik blijf denken zoals jij, er moet ergens een verhaal zijn dat wij niet kennen.

Denk ik ook. Een verhaal uit het Aalsterse met deze Podevijn in de hoofdrol. Als we er vanuit gaan dat de Bende van Nijvel niet bestaat en louter het gevolg is van 'een openbare bibliotheek' met vervuilde wapens dan hoeft er zelfs geen link te zijn tussen Podevijn en eerdere feiten.

Over Aalst is er veel verteld en geschreven; zoveel verdachten zijn er gesignaleerd, minstens een vijftal voertuigen vol verdachten gespot in de uren rond de 'overval'. En ondanks die voertuigen was hier in de streek destijds het zeer hardnekkig gerucht dat de Bende over een vrachtwagen beschikte waarin de Golf bliksemsnel verdween, ergens ter hoogte van 't houten hand. Dit zou dan weer haaks staan op het verhaal van de Golf die op het kruispunt in Gooik doorheen het rode licht reed. En ook dat verhaal bevat dan weer enkele onlogische gedachtenkronkels.

117

Re: Laurent Podevijn

Bestaat er ergens een foto van Laurent Podevijn?

118

Re: Laurent Podevijn

Post 76, pagina 8 van dit topic.

119

Re: Laurent Podevijn

Is er nu gekend over de beschuldiging van de kleindochter? Ik heb dit niet gelezen.

120

Re: Laurent Podevijn

Vergis ik mij als ik denk dat Koning Albert in de jaren 80 een BMW motor kocht bij Podevijn?