201

Re: Eigenbrakel: 27 September

@ Ruf ik kom nog terug op je vraag, onderstaand antwoord is in die richting.

coconut wrote:

Deze conclusie is totaal fout. Meerdere mensen waren op de hoogte van het feit dat er bij de aanslagen vrouwen en kinderen zouden
neergeschoten worden .

Het feit dat Mendez dat wist wil absoluut niet zeggen dat hij in contact stond met de daders ( het is anderzijds ook niet uitgesloten)

Ik hoop maar dat andere redeneringen of conclusies van jou beter zijn dan deze...........

Welke mensen nog op de hoogte waren maanden voor de aanslagen dat er kinderen gingen vermoord worden en waar er pv's van bestaan weet ik niet. Natuurlijk zal Mendez niet de enige zijn. Wie Mendez kent van de daders is in feite niet moeilijk te achterhalen de kans dat Bultot deze ook kende is heel groot zie de 9mm huls. Mendez had het niet alleen over kinderen die gedood gingen worden voor een bepaald doel, maar ook toen er in mei 85 bij hem werd ingebroken had hij het over een staatsgreep. Toen hij na de dubbelaanslag Eigenbrakel Overijse naar de ordediensten in Oversijse belde had hij het ook over een staatsgreep.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

202

Re: Eigenbrakel: 27 September

@the end : Mendez was al langer op de hoogte, dat heb je al meermaals vermeld. Maar wie heeft Mendez dan deze info bezorgd ? Die persoon moet het dan wel over bepaalde (toekomstige) feiten gehad hebben - is het de "X"-man, van wie we de identiteit nog niet weten ?

203

Re: Eigenbrakel: 27 September

Of dat in PV's stond weet ik ook niet. Het zou er het laatste jaar wél moeten instaan. En indien ik het goed begrepen heb waren minstens een aantal kolonels op de hoogte. Het gaat eigenlijk nog verder dan dat, er zou zelfs een discussie geweest zijn tussen Vlamingen en Walen. Waarbij een Vlaming een gewone staatsgreep kansloos vond. Hier uit zou je kunnen veronderstellen dat de aanslagen zoals wij ze gekend hebben een soort Belgisch compromis waren.
Volgens mij, maar dat is pure veronderstelling, had Mendez zijn doodsvonnis al getekend op het moment dat hij belde naar de ordediensten van Overijse.  Volgens sommige mensen in Overijse zouden ook daar "de ordediensten", de vijand geweest zijn.
In Aalst hadden "sommige mensen" dat ook door.

204

Re: Eigenbrakel: 27 September

the end wrote:

@ Ruf ik kom nog terug op je vraag, onderstaand antwoord is in die richting.

coconut wrote:

Deze conclusie is totaal fout. Meerdere mensen waren op de hoogte van het feit dat er bij de aanslagen vrouwen en kinderen zouden
neergeschoten worden .

Het feit dat Mendez dat wist wil absoluut niet zeggen dat hij in contact stond met de daders ( het is anderzijds ook niet uitgesloten)

Ik hoop maar dat andere redeneringen of conclusies van jou beter zijn dan deze...........

Welke mensen nog op de hoogte waren maanden voor de aanslagen dat er kinderen gingen vermoord worden en waar er pv's van bestaan weet ik niet. Natuurlijk zal Mendez niet de enige zijn. Wie Mendez kent van de daders is in feite niet moeilijk te achterhalen de kans dat Bultot deze ook kende is heel groot zie de 9mm huls. Mendez had het niet alleen over kinderen die gedood gingen worden voor een bepaald doel, maar ook toen er in mei 85 bij hem werd ingebroken had hij het over een staatsgreep. Toen hij na de dubbelaanslag Eigenbrakel Overijse naar de ordediensten in Oversijse belde had hij het ook over een staatsgreep.

Waar baseer je dat op? Naar welke ordediensten belde hij en wat vertelde hij daarover? The End, heb jij Mendez gekend? En zo ja, hoe en wanneer?

Re: Eigenbrakel: 27 September

Finné zal het dan ook wel geweten hebben, en heeft ook zijn loslippigheid over staatsgreep met zijn leven mogen bekopen.

206

Re: Eigenbrakel: 27 September

Insider wrote:
the end wrote:

Zeker Tru Dat.
Tevens zijn de aanslagen van 85 lang voorbereid Mendez verklaarde immers al in maart/april 85 dat er mogelijks kinderen gingen vermoord worden voor een bepaald doel. Ook Finne verklaarde dat er dingen gingen gebeuren kort voor de aanslagen. Als dan vlak voor de verkiezingen acht mensen vermoord worden en nog eens acht tijdens de regeringsvorming dan is het doel van de daders hoog te zoeken. Erbij waren nog de CCC aanslagen en de drieste overvallen van Hamers en co. ik raad trouwens iedereen aan om de verslagen van het parlement en de senaat te lezen voor de maanden na de herfst van 85. Het is veel werk maar hoogst interessant! Cui bono?

the end, kom eens met feiten. Wat weet je? Gelet op je visie over Patrick Hamers, niets! Patrick speelde een rol, maar welke? Weet jij het? Laat ons niet langer in spanning zitten en vertel ons de achtergronden van het enigma.

The End, hoe en wanneer heeft Mendez verklaard dat kinderen zouden sterven?

207

Re: Eigenbrakel: 27 September

De antwoorden op de opmerkingen en vragen ivm. Mendez staan in het topic Mendez. Nog een goed weekend verder :-)

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

208

Re: Eigenbrakel: 27 September

Sorry The End, ik moet er dan over lezen want vind die specifieke info niet direct terug. Hulp gevraagd.

209

Re: Eigenbrakel: 27 September

Sinds kort staat er een zelfgemaakte reconstructie van de raid in Eigenbrakel op youtube op het kanaal van Rayem Pub.
Video te bekijken via volgende link:
https://www.youtube.com/watch?v=ZAZAoWvTBzc

Heb niet genoeg specifieke kennis of deze 'reconstructie' accuraat is. Daar kunnen jullie beter over oordelen.

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....

210

Re: Eigenbrakel: 27 September

Er is ook een 'reconstructie' op het kanaal te vinden over de vlucht van Eigenbrakel naar Overijse. Ook de moeite om te bekijken.
Video te bekijken via volgende link:
https://www.youtube.com/watch?v=KAooPvk7GQQ

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....