81

LEO wrote:

Wel Luk Paard , het zou me ten stelligste verwonderen dat de gebroeders Sliman zo nauwkeurig op de hoogte waren van de omstandigheden , de terreinkennis en de vluchtwegen rond de Delhaize Aalst , alsmede het verzoekplaatje aan radio ' Amigo ' . Tenslotte waren het marginalen uit Noord-Frankrijk . Maar goed , als je ons op dit zijspoor wil dringen geloof ik niet dat je veel volgers gaat bekoren .

Ik zie deze lieden ook niet het onderzoek frusteren met valse sporen. De kennis hebben van het probleem dat de politiediensten in de communicatie hadden bij misdrijven op de scheiding Vlaanderen - Wallonie. Daarnaast zijn er getuigen die de daders Frans met een Brussels accent hebben horen spreken, dat wordt voor personen uit Noord Frankrijk toch wel lastig. Verder heeft 1 van de daders ook enkele Nederlandse woorden gesproken, dan zullen Fransen al helemaal niet doen / kunnen.

82

edd wrote:
LEO wrote:

Wel Luk Paard , het zou me ten stelligste verwonderen dat de gebroeders Sliman zo nauwkeurig op de hoogte waren van de omstandigheden , de terreinkennis en de vluchtwegen rond de Delhaize Aalst , alsmede het verzoekplaatje aan radio ' Amigo ' . Tenslotte waren het marginalen uit Noord-Frankrijk . Maar goed , als je ons op dit zijspoor wil dringen geloof ik niet dat je veel volgers gaat bekoren .

Ik zie deze lieden ook niet het onderzoek frusteren met valse sporen. De kennis hebben van het probleem dat de politiediensten in de communicatie hadden bij misdrijven op de scheiding Vlaanderen - Wallonie. Daarnaast zijn er getuigen die de daders Frans met een Brussels accent hebben horen spreken, dat wordt voor personen uit Noord Frankrijk toch wel lastig. Verder heeft 1 van de daders ook enkele Nederlandse woorden gesproken, dan zullen Fransen al helemaal niet doen / kunnen.

Vraag is : welke getuigenis is wel geloofwaardig ?  Tot op heden is het resultaat nada ... maar welke piste dan ook moet opengehouden worden. Ook die van de Sliman's, al is hun bijdrage mogelijk erg marginaal ... zoals zijzelf, vermoed ik.

Niet echt overtuigd na zien van reportage, ook niet op basis van de nieuwe 'getuige' uit Overijse.

84

Helaas gemist, is dit nog terug te zien?

85

» www.rtbf.be/auvio/

club_le-happy-few wrote:

Niet echt overtuigd na zien van reportage, ook niet op basis van de nieuwe 'getuige' uit Overijse.

Was die getuige van Overijse? Ik dacht van overval Eigenbrakel. Ik zal nog eens moeten kijken, bedoelt u de kassierster?

Het is wel een interessante reportage, je ziet Thierry Sliman aan het woord (bestond er ook maar dergelijk beeldmateriaal van de beruchte Elnikoff)  en je hoort ook de man die hier een tijd als vermeende killer in deze piste is genoemd, die mysterieuze Pierre M.

Het is onwaarschijnlijk hoe deze onderzoeker (Adam) er alles aan doet om zijn piste levend te houden. Hij moet écht wel zeer overtuigd zijn van zijn idee.

Wanneer Pierre M. de eerste keer in beeld komt lijkt het of hij wordt Piro genoemd, is iemand dit nog opgevallen? Later lijkt de uitspraak meer op Pierre O. Ondanks dat wordt hij later in de reportage Pierre M. genoemd.

Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat de vrouwelijke getuige die men hoort in de RTBF-reportage van gisterenavond mevrouw van Lidth de Jeude is (diefstal van VW Golf in Plancenoit). Zoek in de search-functie naar van Lidth op dit forum.

Klopt, zie topic Plancenoit. In het bewuste topic staat te lezen dat de dame wel reeds in het verleden enkele foto's kon koppelen aan haar belager, dit is in tegenstelling met wat ze vertelt in de RTBF reportage.

Zonet nog eens alles herbekeken en ik blijf ook deze piste heel erg geloofwaardig vinden. Is het echt de juiste? Ik weet dat niet maar alleszins lijkt er heelwat te kloppen! De moeite waard om hier veel dieper op in te gaan. Ja, ik ben steeds meer en meer overtuigd.