Re: Verhaal van bartyoga

bartyoga wrote:

En de rijkswacht begon me meer en meer te vertrouwen. Ik heb toen eens aan een rijkswachter gevraagd of hij iet wist over de bende reus en hij zei me dat diene van de paarden er meer over wist maar dat als ik niet van de baan wou gereden worden ik beter met iet anders zou bezig houden. Ik wist nie wat ik hoorde! .

bartyoga, enig idee wie 'diene met de paarden' kan zijn geweest? Wat werd hier mee bedoeld? Paardenrennen? Paardenslachter, beenhouwer?

Re: Verhaal van bartyoga

heb net het onderzoek van RTBF naar onderzoeker Jean Pierre Adam, en imho is dit het juiste spoor, na alle hypotheses is dit een simpel spoor dat nooit grondig onderzocht is en dit is t laatste en meest triviale: 1 week na de overval op Dekaise is Xavier Sliman geklikt op gelijkenis robotfoto! Flikken hebben hem gevraagd wat hij die dag deed en geloofden zijn verhaal dat hij bij zijn ouders gaan eten was en hebben nooit huiszoeking en schaduwing uitgevoerd: 27 doden die vermeden hadden kunnen worden!

Ja, gewone slimmen gangsters, zeer goed ingelicht over politie en rijkswacht, kenden alle timings en nummerplaten, Xavier was de wapenfreak met veel breins die mankte en Thierry zijn broer een drugsverslaafde wapenzot. Waren easy shots, hebben 't in Frankrijk eerder gedaan, en als Thierry in '84 opgepakt was een tijdje zijn de overvallen gestopt...
de eerste piste was de juiste, chapeau voor JP Adam, hopelijk leggen onderzoekers hun ego op zij en geven toe dat ze er naast zaten.

Ik zat er ook fel naast, dacht echt dat het gefrustreerde ex-flikken Bouhouche en Beijer waren, maar spoor Sliman is veel realistischer. Dit moet volledig uitgediept worden: DNA etc contacten die ze hadden met wie etc, Xavier en Thierry zijn overleden ... nu kunnen overlevenden en familieleden eindelijk rouwen en weten wie er achter die drieste overvallen zaten.

2 broers uit Charle ville Meziere, die trouwens tijdelijk in België ook waren, alle overvallen situeren zich in buurt van de national 5 van noord Frankrijk tot in België ... een getuige heeft Thierry herkend op foto en op stem, nooit eerder heeft ze iemand herkend op de foto's. De 4 mannen die ik op de parking van de Colruyt gezien heb waren dus flikken die kwamen observeren! Geen gangsters?

13

Re: Verhaal van bartyoga

De schrijfwijze van bartyoga doet me aan iemand denken , iemand die ook een "Sliman " fan is .

14

Re: Verhaal van bartyoga

Leo wrote :


De schrijfwijze van bartyoga doet me aan iemand denken , iemand die ook een "Sliman " fan is .

_________________________________________


Ik zat juist het zelfde te denken Leo en idd wat er allemaal niet gedaan wordt om een dwaalspoor te creeeren    En zoals je al zei dan is de piste naar Kester en lessines veel interessanter dan de Slimans    Ik vraag mij echt af waarom

Re: Verhaal van bartyoga

Als de huidige speurderscel niet gelooft in het spoor van de Slimans zullen ze daar hun redenen voor hebben.

16

Re: Verhaal van bartyoga

Het vallen van de bladeren dus tijd voor nog eens een dwaalspoor de wereld in te sturen !
Volgens mij hebben de slimans nul comma nul met de BVN te maken ook houd die piste totaal geen steek

17

Re: Verhaal van bartyoga

Op basis van welke elementen zou er op deze piste dan een slotje geplaatst moeten worden ? Er is wel één ding dat me opvalt : Hilde Geens heeft heel wat pagina's gewijd aan de overval op Dekaise ... maar geen woord over de Sliman-bro's. Da's toch wel vreemd, ik neem aan dat zij toch ook op de hoogte moet (geweest) zijn van het onderzoekswerk van JP Adam ? Zijn de Sliman's ingehuurd voor de allereerste bendefeiten ? Geen idee .. ook niet wat de andere feiten betreft. Maar het zou kunnen; ik blijf het een geloofwaardige piste vinden.

Re: Verhaal van bartyoga

Zou toch wel blijven focussen op de piste Bouhouche Beyer.  Alleen al door de diefstal bij de groep diane.

19

Re: Verhaal van bartyoga

Ik ben op dit moment "Dossier Dutroux de waarheid " aan het lezen, hier staat de piste in van de gebroeders Sliman. Er zijn toch wel enkele treffende zaken die naar voor komen.

20

Re: Verhaal van bartyoga

De broers Sliman kunnen ingehuurd zijn voor maubeuge en de wapendiefstal Faul in Dinant ?
ze wisten waarschijnlijk niet in welk wespennest ze terechtkwamenals ze al deelnamen .
Het is dan wel een slimme zet om het onderzoek te verwarren en de piste naar Frankrijk te sturen.
Als Bouhouche de operatie logistiek leidde wist hij heel goed hoe een onderzoek te manipuleren.Hij had ervaring genoeg in onderzoeken en manipuleren.
1 van de broers Sliman is ook voor het gerecht gekomen voor de moord op Michel Piro die onthullingen ivm Dutroux ging doen maar daarvoor door gebrek aan bewijs vrijgesproken.