51

Re: Minister Geens verwacht proces

Dochter Bende van Nijvel-slachtoffer: "Er zullen veroordelingen volgen"

Exact 35 jaar geleden barstte de hel los in en aan de Delhaize aan de Parklaan in Aalst. Er zijn nabestaanden die de hoop op een proces al lang hebben laten varen, anderen blijven geloven in een goede afloop. Nathalie Palsterman bijvoorbeeld. Zij was negentien toen de Bende haar vader doodschoot op de parking van het warenhuis. Ze is ervan overtuigd dat het nieuwe speurdersteam vooruitgang boekt. In 2025 verjaart het dossier. De overheid heeft ondertussen wel al voor bijna vier miljoen euro aan schadevergoedingen uitgekeerd.

Bekijk de reportage hier » www.tvoost.be

Er zijn meerdere geruchten die ik opvang die hierop wijzen ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

52

Re: Minister Geens verwacht proces

Ben wrote:

Er zijn meerdere geruchten die ik opvang die hierop wijzen ...

Kan je dit meer toelichten, Ben?

Re: Minister Geens verwacht proces

Ik heb het al eerder gepost: vind niemand het vreemd dat Michel Libert en Robert Beijer zich al een hele tijd niet meer laten horen op het Franstalige forum terwijl ze tot voor kort met de regelmaat van de klok hun mening postten. Het zou me niet verbazen mochten de speurders een van hen of allebei in het vizier hebben

54

Re: Minister Geens verwacht proces

Two of a kind, al decennia lang ...

55

Re: Minister Geens verwacht proces

Django68 wrote:

Ik heb het al eerder gepost: vind niemand het vreemd dat Michel Libert en Robert Beijer zich al een hele tijd niet meer laten horen op het Franstalige forum terwijl ze tot voor kort met de regelmaat van de klok hun mening postten. Het zou me niet verbazen mochten de speurders een van hen of allebei in het vizier hebben

Met hun palmares moeten ze bescherming van hogerop gekregen hebben dat kan niet anders, maar Belgie is een land waar misdadigers gebruikt beloond en beschermt worden, dat moet toch duidelijk zijn.

56

Re: Minister Geens verwacht proces

Enkele maanden geleden 6 (misschien) heeft toch iemand die hier geregeld post gezegd dat Beijer en Libert door de beheerder van het Waals forum waren gegooid (misschien voor even), ik herinner me dacht ik toch iets in die trant.

Re: Minister Geens verwacht proces

Ik denk niet dat Bob werd gegooid. Hij wilde niet meer deelnemen.

58

Re: Minister Geens verwacht proces

(...) In politieke hoek wordt al langer gedebatteerd over het al dan niet verdwijnen van assisen. Of het systeem nog kan worden aangepast voor dit proces, is niet zeker. Anthony Mallego, advocaat van enkele slachtoffers, vindt alleszins van niet. "We zitten nu al in de procedure van de raadkamer. Het alternatief had er nu al moeten zijn. De spelregels aanpassen terwijl het spel bezig is, dat vind ik gevaarlijk."

Volgens Van Leeuw kan de aanpassing nu wél nog. "En als het toch niet meer kan, begin er dan nu al aan voor het volgende proces. We hebben al het proces-Habran gehad (Habran werd schuldig bevonden aan de dodelijke overval op een geldtransport in Borgworm en als leider van een criminele organisatie, red.). Dat was al bijna onmogelijk. Nu hebben we het proces rond de aanslagen. Binnen twee jaar misschien het proces rond de Bende van Nijvel. Ik hoop dat ik hier dan niet weer moet zitten met dezelfde argumenten."

Bron » www.vrt.be/vrtnws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

59

Re: Minister Geens verwacht proces

Intussen bijna drie jaar verder...

Re: Minister Geens verwacht proces

Die heeft gewoon een lot nep t-shirts gekocht, in één of ander louche Brussels café wink