Re: Alain Vincx

Django68 wrote:

Ik zou er niet teveel van verwachten. Er werd duidelijk gezegd dat er bij elke verdachte dna zou worden afgenomen. Vinckx is gewoon een van de honderden.

Efficiënt en discreet wordt de waarheid compleet, want al is het mysterie nog zo groot, Merlina/jusitie legt de waarheid bloot."

Elke keer blijven we hopen op dé doorbraak. En zoals eerder gezegd, zeker hier, moeten we daar blijven in geloven. Dit is wat dit forum drijft. Uit respect en moed voor de slachtoffers. Mijn hoop hierover is nooit verloren gegaan ondanks de polemiek die sommigen hier -al dan niet bewust- proberen blijven te veroorzaken.

Je hebt gelijk Django68. De naam van Vincx gaat al langer rond op het forum en dus ook zeker bij de speurders... Ik herhaal nog even een eerdere post.

Trobken wrote:

Je mag ook absoluut niet vergeten dat we hier op het forum - uiteraard - heel veel informatie ontbreken omdat het - nogmaals - onderzoek nog steeds lopende is. Iets uitsluiten is ook een bron van informatie en nodig voor de onderzoeksdaden te verduidelijken op het eventuele proces. Stel bijvoorbeeld dat je met een spijtoptant zit, die -als louter getuige bij het begraven van een -voor hem/haar onbekend lijk- in ruil voor de bekentenis van waar het lijk begraven is/was strafvermindering beoogt...

Getuigenis niks meer waard. De forensische wetenschap kan - zo nodig - echt wel aantonen dat er - langere tijd - een lijk begraven geweest is, daar waar deze getuige de plek aanwees.

Huil niet met de wolven in het bos! Nog 5 jaar

4 jaar

Trobken wrote:

en dan kan/mag je je botte opmerkingen over het Gerecht en hun onderzoeksdaden stellen, zoals ik er al wat mogen lezen heb hierboven. Nu moet je hen nog steeds het voordeel van de twijfel hierover gunnen, want het onderzoek loopt nog steeds. Daarom kunnen ze niet vrijuit praten over bv waarom exact er in Pecrot gegraven werd... Uit respect voor de vele slachtoffers en hun naverwanten. Uit hoop dat (een deel) van de waarheid nog steeds aan het licht zal komen.

52

Re: Alain Vincx

kenza wrote:

Ik ga er vanuit dat Alain Vincx de chaffeur van de bende was. Dus ga ik er vanuit dat ze DNA in een auto hebben gevonden.

Of ze hebben in Pécrot iets gevonden met mogelijk DNA van Alain Vincx. Ik denk echt voor de allereerste keer dat het deze keer bingo is.

Re: Alain Vincx

En waarom zou het deze keer wel raak zijn?

54

Re: Alain Vincx

Ik heb altijd al het gevoel gehad dat hij de chauffeur was van de Bende van Nijvel. Robotfoto. Heel goede chauffeur maar te roekeloos voor rally of circuit te rijden. En zijn entourage. En uitkaard hij is overleden. Ik blijf er bij, dat ongeval is bizar. Stuntmannen rijden met een bijna lege tank. En de tank zit onder de achterbank en ontploft zo maar niet.

55

Re: Alain Vincx

De tank ontploft niet! het vuur hoort bij de stunt.

56

Re: Alain Vincx

Hoe dan ook, een dode kan niet meer praten en nergens zijn er zoveel doden door ongevallen of zelfmoorden als in het Bende van Nijvel-dossier. Het Bende van Nijvel-dossiers is nog niet opgelost omdat heel waarschijnlijk de daders of uitvoerders gedood zijn en zij die nog leven zijn de opdrachtgevers of kinderen daarvan dat wat chantagemateriaal in hun kluis liggen hebben.

Ik weet niet hoe het komt maar ik heb altijd gedacht dat Alain Vincx de chauffeur van de Bende van Nijvel was. Ook denk ik dat er eentje aan het praten is. Hoe kom je anders in Pecrot terecht op één bepaalde plaats.

57

Re: Alain Vincx

Django68 wrote:

Ik zou er niet teveel van verwachten. Er werd duidelijk gezegd dat er bij elke verdachte dna zou worden afgenomen. Vincx is gewoon een van de honderden.

Ik weet niet hoe dat in België geregeld is, maar kan me niet voorstellen dat je iemand kan opgraven voor dna om zomaar eens iets uit te sluiten of na te trekken. En heeft de familie iets te zeggen? Zijn zoon is nog in leven, hadden ze ook DNA van kunnen checken.

58

Re: Alain Vincx

Inderdaad. Alain Vincx heeft toch nabestaanden voor zijn DNA. Volgens mij heeft alles te maken met Pécrot maar ik vind geen link. Ook is personen niet mijn tak, enkel de locaties. Maar het is Corona-tijd en winter dus ik doe een poging.

Dus als ik het goed begrijp had er iemand een testament met informatie laten vastleggen bij een notaris en is deze persoon overleden. Heeft iemand hier meer info over?

Tueries du Brabant: ce que cache l’exhumation du cascadeur Alain Vincx

Dossier Tueries : peu avant de mourir, l’ancien procureur Deprêtre avait relancé la piste de la bande de Braine-L’Alleud.

Comme nos confrères de L’Avenir ont pu l’annoncer hier, la Cellule d’enquête Brabant wallon (CBW) a procédé lundi matin, dans le fond du cimetière d’Ophain, à l’exhumation du corps du cascadeur très connu Alain Vincx, mort le 25 mai 1987 dans un accident, à l’âge de 41 ans. Selon nos informations, l’ancien procureur du roi de Nivelles, peu avant son décès en 2012, avait rédigé ce qui nous est décrit comme "une sorte de testament" et l’avait adressé aux autorités en charge de l’enquête sur les tueries. Dans le document, l’ancien magistrat désignait la "bande de Braine-l’Alleud". (...)

Bron » www.dhnet.be

Re: Alain Vincx

Neen, geen testament bij een notaris. Men noemt het een soort testament omdat hij waarschijnlijk niet lang meer te leven had toen hij de magistraat aanschreef die belast was met het onderzoek. Wat de opgraving van Vincx in Ophain betreft. Het is natuurlijk mogelijk dat ze de zoon niet vinden of dat deze weigerde. Staat er ondertussen iets in de Ned. pers?

60

Re: Alain Vincx

En die iemand van dat 'testament' is dus Deprêtre zelf volgens Dupont in DH. Dat is dus de aanleiding voor de opgraving nu. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen dan ... Past wel in het beeld van alle open eindjes afgaan van de CBW.