Re: Alain Vincx

Coconut, jouw post is voor verscheidene reden enorm waardevol! Lees ik Delperdange, dan heb je mijn volle aandacht. Opnieuw heel wat uren leeswerk voor de boeg. smile

Re: Alain Vincx

Mirrie wrote:

» YouTube

Goede video! Lijkt op het moment dat hij in de wagen zit (0:45) met zijn haren wat doorelkaar, sprekend op de robotfoto die vaak aan Dominique Salesse gelinkt werd. Die met de kraag van het leren jack zichtbaar.

Re: Alain Vincx

In een artikel in La dernière Heure door Gilbert Dupont vandaag staat er dat deze piste al vele malen onderzocht is en niets heeft opgeleverd. Vincx is gewoon een van de velen van wie een DNA-staal wordt afgenomen om alle pistes te kunnen sluiten. Een lichaam opgraven is natuurlijk een stuk spectaculairder voor de media.

Re: Alain Vincx

Ben het helemaal met jou eens Django68, ook voor mij een zeer waardevolle piste wat Nijvel betreft. En let vooral op het detail van de sigarettenaansteker, want dit wil zeggen dat het scenario op voorhand uitgeschreven was. En ook op het feit dat de ordediensten geen belang hechtten aan de talrijke sporen (du jamais vu als er een collega vermoord werd!?). "Op deze plaats had een dader overgegeven" dat zal wel niet in het scenario gestaan hebben.

Ik ben altijd blij als ik je werk kan geven Witse. Ik daag je graag uit zodat je je naam met eer kan dragen. That 's the spirit.

Re: Alain Vincx

Bende-speurders laten lichaam stuntman opgraven voor DNA: “Je moest toch verdomd goed kunnen rijden om die agenten af te schudden”

De speurders in het onderzoek naar de Bende van Nijvel hebben begin deze week het lichaam laten opgraven van rallyrijder en stuntman Alain Vincx. De overleden Nijvelse procureur Jean Deprêtre zag in hem de chauffeur van de overvallers, de man die erin slaagde om al rijdend agenten in een hinderlaag te lokken en onder vuur te nemen. Het DNA van Vincx wordt nu vergeleken met andere sporen in het Bende-dossier.

Het was Jean Deprêtre, de gewezen procureur des Konings van Nijvel, die in Alain Vincx een Bendelid zag. Kort voor zijn dood in 2012 wees hij Vincx en nog vier andere mannen uit de streek van Waterloo en Eigenbrakel aan als mogelijke leden van de Bende van Nijvel, die 28 slachtoffers maakte tijdens gewelddadige overvallen begin jaren 1980. Deprêtre was overtuigd dat de Bende bestond uit “prédateurs” (roofdieren nvdr.). Gewone criminelen bij wie de stoppen waren doorgeslagen. Zulke kerels zouden een begenadigd chauffeur als Alain Vincx goed hebben kunnen gebruiken om uit de klauwen van de politie te blijven, was de redenering.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

(En zoek de fout.)

Re: Alain Vincx

Mirrie wrote:

» YouTube

1min.47sec:

(...) “omdat er geen rolkooi voorzien is in de (stunt-)wagens verwachten ze (=de stuntmannen, waaronder Alain Vincx) dat (door de duik doorheen de bus) het hele dak zal los komen... en moeten ze op tijd naar rechts duiken om niet gewond te geraken.”

:rolleyes

Wat een contradictie om dan in kuipstoelen te gaan zitten (filmpje-check) en om je racegordel door je team goed te laten aanspannen (filmpje-check). Beiden zijn net bedoeld om je zo goed mogelijk op je plek te houden... Of - ik ben geen wijsneus! en ... - vergeef de misplaatste uitdrukking (alhoewel, als dit effectief bewezen uiteindelijk een koelbloedige moordenaar zou blijken) - ... zie iets over het hoofd?

Re: Alain Vincx

https://i.imgur.com/x6LU8ZQ.jpg

Re: Alain Vincx

De dader die agent Morue heeft neergeschoten droeg een driekwarts jas, een leren hoed, was gezet en had een rossige ringbaard. Deze beschrijving stemt overeen met het signalement van N.R. (De broer van N.R., N.C. staat samen met Alain Vincx op een foto die genomen is bij het circuit van Nijvel. Na een klacht uit de richting van de Sudisten heeft de webmaster de volledige namen van beide broers van het forum verwijderd.)

Heeft er iemand de foto die genomen is bij het circuit van Nijvel (zoals geschreven in de post hierboven)?

Re: Alain Vincx

ivm het stuk uit een artikel dat dhrlanden hierboven postte, dit had zeer waarschijnlijk te maken met de feiten hier beschreven (oplichting van verzekeringen). En natuurlijk zat ook hier weer een rijkswachter mee in het complot.

» Forum

100

Re: Alain Vincx

400 van de 800 DNA-stalen getest resultaat 0. Vincx is 1 van de 400 resterende... en men is hier euforisch? Anderzijds, lijkt me evidenter om een nauwe bloedverwant te testen op overeenkomsten, dan hem op te graven? Opgraving van de verdachte zelf zou dan in een tweede stap kunnen gebeuren indien overeenkomsten bij DNA-test bloedverwant. Is deze opgraving een tweede stap of waren er gewoon geen relevante bloedverwanten die bereid waren om mee te werken?