131

Re: Alain Vincx

Dat was toch de voormalige hond van een rijkswachter?

132

Re: Alain Vincx

kenza wrote:

Beste dim, ik volg ook al een tijd deze piste. Een ervaren rallyrijder dat de Golf GTI heeft zien af komen na de overval in Aalst heeft mij al meermaals gezegd dat de manier hoe de Golf afkwam en remde typisch was voor ervaren rally rijders. Ik denk echt dat het bingo is.

Voor de goede orde moet ik er aan toevoegen dat ook buiten het 'rally gebeuren' personen opgeleid worden in het offensief en defensief rijden. Onder andere: De staatsveiligheid, DSU, Special Forces, beveiligingsmensen en bodyguards. Qua rijstijl zo ik me niet vastpinnen op een rallyrijder/stuntman alleen.

133

Re: Alain Vincx

Juist Leo.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

134

Re: Alain Vincx

Terecht ... maar ook "vermoedelijke" daders/uitvoerders konden best wel overweg met snelle wagens. Niet enkel diegenen die hiervoor werden geïnstrueerd, denk ik dan.

Re: Alain Vincx

Ik denk zelf dat Vincx les gaf aan speciale eenheden van de rijkswacht.

136

Re: Alain Vincx

Wist ik niet. Indien dit klopt zou het dus nog zo gek niet zijn dat de derde man op de foto iemand van het SIE zou zijn met als hobby diepzeeduiken.

137

Re: Alain Vincx

De woordvoerder van het federale parket in Le Soir vandaag;

"C’est dans ce cadre que le corps du cascadeur Alain Vincx a été exhumé lundi au cimetière d’Ophain-Bois-Seigneur-Isaac, dans l’entité de Braine-l’Alleud. Le nom de cet homme avait été cité dans le dossier des tueurs du Brabant, sans qu’aucun élément déterminant n’ait jamais démontré son implication dans la série d’attaques à main armée qui, de 1982 à l’automne 1985, ont causé la mort de 28 victimes.

Bron » plus.lesoir.be

Dus, geen postieve DNA, deur van deze piste dicht. Geen enkel ander concreet element is ooit aangetoond. Dat weten we dan ook weeral, pffff.

138

Re: Alain Vincx

Staat dat dan zo uitdrukkelijk in het artikel van Le Soir, waaraan jij refereert, coconut?

139

Re: Alain Vincx

Ja, zie citaat.

Had moeten schrijven, indien geen positieve DNA deur dicht ... zie citaat Le Soir. Dus voor de rest geen andere concrete elementen gevonden.

Re: Alain Vincx

Dàt is dan duidelijk en inderdaad deze piste kan dicht. DNA liegt immers niet! Overigens waar is gesteld dat hij rijlessen zou gegeven hebben aan rijkswachters?

Bijkomend Coconut: waarom zou persé iemand van Diane op de foto moeten staan? De man heeft dus niets te maken met de bende en dus hoef je toch op die piste niet door te gaan?

Coconut, het is dus nog niet zo duidelijk en nog geen "uitslag" van de DNA-test? Heb jij meer info?