1

Topic: Gilbert Van den Steen

Gilbert Van den Steen (43) werd samen met zijn dochter Rebecca en zijn vrouw Marie-Thérèse Van den Abiel vermoord op de parking van het Delhaize-warenhuis in Aalst. Hun 9-jarige zoon David overleefde de aanslag. Het gezin kwam net uit het warenhuis toen de moordenaars het warenhuis binnen wilden gaan.

Meer » Feiten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Gilbert Van den Steen

Er is natuurlijk al heel wat geschreven over het motief om de Fam. Van de Steen te vermoorden, en ook niet altijd even aardig. Het lijkt me verschrikkelijk om eerst je familie te moeten verliezen, en dan later op een forum te moeten lezen dat je vermoorde moeder het met een ander deed, of dat ze de moord op je vader had aangevraagd. Aan zoiets ga ik me zeker niet wagen, en wie ben ik om als buitenlander die nog nooit in Aalst geweest is (Baardegem was het dichtste bij waar ik ooit geweest ben, haha) om iets over die familie te gaan zeggen.

Toch heb ik bedacht dat het motief nog iets anders zou kunnen liggen: Stel je voor dat de moordenaars zelf, of de opdrachtgevers, voor de overval in Aalst tegen elkaar hebben gezegd: Vanavond moorden we/jullie een heel gezin uit, om het extra dramatisch te maken. Daarna hebben ze op die parking eens rond gekeken, en daar komt net het gezin v.d. Steen naar buiten. Was dat nu eigenlijk niet het ultieme Belgische gezin van die tijd; leuke vader, knappe moeder, leuke tienerdochter en parmantig zoontje. Precies wat de moordenaars en hun opdrachtgevers in het hoofd hadden.

Of, als er ook bemoeienis uit Aalst was, dat die ze aanwees, en zei: pak die maar, misschien alleen maar omdat hij misschien eens een kleine aanvaring met v.d. Steen had gehad, of omdat dat een zakelijke concurrent was.

Men doet vaak of de familie v.d.Steen/ v.d. Abiel criminele contacten of zoiets zou gehad hebben, maar bovenstaand motief zou toch net zo goed kunnen?

En dat zou voor veel andere slachtoffers misschien net zo goed kunnen gelden, eigenlijk toch een beetje 'wrong time, wrong place'. En ik ben me er van bewust dat dat laatste heel goedkoop klinkt, maar ik bedoel het met het meeste respect voor de slachtoffers van deze vreselijke razernij.

Re: Gilbert Van den Steen

Martin Holland wrote:

Het lijkt me verschrikkelijk om eerst je familie te moeten verliezen, en dan later op een forum te moeten lezen dat je vermoorde moeder het met een ander deed, of dat ze de moord op je vader had aangevraagd.

Dat moet inderdaad meer dan verschrikkelijk zijn. De man die dit schreef en beweerde wist anders zijn vrouwen wel uit te kiezen. Een van zijn vrouwen is later een publiek figuur geworden en nog wat later werd ze gearresteerd voor grootschalige drugshandel. (Hoeveel pech kan je hebben.)

Conclusie, wij weten veel te weinig over de slachtoffers van Aalst en kunnen dus alleen beginnen speculeren. En dat speculeren zou wel eens aanleiding kunnen geven tot dingen die niemand over zijn vader of moeder wil lezen. (En al zeker niet als ze totaal niet kloppen.) Ik heb weinig zin om dat de nabestaanden voor de zoveelste keer aan te doen. Ik ben overtuigd van je goede bedoelingen Martin Holland. Maar op dit forum weet je waar je begint maar weet je nooit waar je zal eindigen.

"Baat het niet dan schaadt het niet" is in deze dus absoluut niet van toepassing. Zeker niet als je weet dat sommige nabestaanden van Aalst meelezen. In feite zijn deze mensen al drie keer slachtoffer geworden. De eerste keer toen hun geliefden vermoord werden, de tweede keer toen ze al die onzin en indianenverhalen moesten lezen en de derde keer omdat het gerecht een klucht maakte van het onderzoek dat 35 lange jaren zou duren ... of langer.

Re: Gilbert Van den Steen

Mijn oprechte excuses, het was eigenlijk juist de bedoeling om aan te geven dat deze familie gewoon een onschuldig slachtoffer was. Mijn excuses aan alle slachtoffers, dat ik weer een bemoeial ben geweest, en ik hoop van harte voor U dat er gerechtigheid mag geschieden, voor zover dat nog kan. Het spijt me, ik heb me inderdaad bemoeid met dingen waar ik niets van weet.

5

Re: Gilbert Van den Steen

Onrust zaaien onder de bevolking als onderdeel van de ontwrichting van de staat! Iedere Belgische familie kon zich spiegelen aan de doorsnee familie Van De Steen. Iedereen kon het slachtoffer worden van deze gruwel. Deze trend (of omzwaai) van optreden door de moordenaars deed zich reeds voor sinds Overijse. Er moest en er zou terreur uitgevoerd worden (de vorige daden waren te soft (CCC)), en de gruwel ging crescendo!

Ik verdiep me sinds enige tijd in de werkwijze van enkele buitenlandse inlichtingendiensten, Spec Ops en dergelijke. Helemaal niet mooi hoor. Collateral Damage word als normaal ingecalculeerd!

Re: Gilbert Van den Steen

Excuses zijn denk ik niet nodig Martin Holland. Je hebt niets verkeerds gezegd. Alleen zet je mogelijk en onbewust de poorten open voor mensen die er niet voor terugdeinzen om om het even wat uit hun mauw te schudden. Dat hebben we hier al genoeg meegemaakt. Het was ook helemaal niet de bedoeling je op je plaats te zetten. Maar zoals je zegt, we weten er niets van af.

Re: Gilbert Van den Steen

Oh maar ik voelde me ook helemaal niet aangevallen hoor, maar een mens schrijft wel eens iets in een opwelling, en ook al bedoel je er niets verkeerds mee, het is toch verstandiger om geen mening te gaan geven over iets waar je niets van weet. Dus je vriendelijke raad was alleen maar terecht.

8

Re: Gilbert Van den Steen

We weten er inderdaad te weinig van en mogen dat ook niet weten, vandaar geen verjaring van het dossier zodat het geheim van het onderzoek in stand blijft ter bescherming van de opdrachtgevers die nog niet overleden zijn. Heel dit dossier is één grote schande terwijl de uitvoerders reeds 30 jaar gekend zijn maar het geheim MOET blijven ter bescherming van de hogere elite van België?

Re: Gilbert Van den Steen

Was Kuros dan samen met de zwarte weduwe van de paddestoel? Later gehuwd met een landbouwer?

Het staat vast dat familie Van den Steen op zijn minst oppervlakkig (oog)contact had met Mendez en Podevijn. En ook die Hollanders die daar ineens komen opduiken, entourage zwarte cobra (samen met Farcy 'beschermde drugstrafikanten'). Misschien waren ze getuige van iets dat niet voor hun ogen / oren was bestemd.

Belangrijke namen voor mij, die toevallig in hun buurt wonen. Ik denk ook niet dat vader en grootvader zich gemakelijk bang gingen laten maken, als er eerder al bedreigingen of intimidaties waren geweest. Maar bij het drugs- en wapenmilieu is dat anders dan een discussie aangaan met wat lokale krapullekes. Deze manen spelen op een ander niveau.

Het is ook geweten dat ze na het werk al eens een pint gingen drinken. Kwam de clan Podevijn op dezelde plaatsen. Is er iets verkeerd gezegd na een paar pinten?

Re: Gilbert Van den Steen

Inderdaad club, later getrouwd met een landbouwer. (Niet op het moment van de feiten he.) En ja die Hollanders ... een paar pv 's van opgemaakt en dat was het dan.