21

Re: Mogelijk verhaal

Deze lectuur staat daar al zo'n anderhalf jaar geparkeerd, zonder knal wink

Moet het boek De Laatste Leugen er nog eens op naslaan over hoe het zat met wapenroof in de nieuwjaarsnacht van 1982 bij het SIE (voorheen Groep Diane) te Etterbeek en dan meer in het bijzonder over wie naast Madani Bouhouche en Robert Beijer zich ook schuldig daaraan heeft gemaakt, althans volgens de mij onbekende auteur heeft Christiaan Bonkoffsly zich medeschuldig daaraan gemaakt.

Ik citeer:

31/12/1981 Etterbeek. wapendiefstal uit de rijkswachtkazerne.

In de nacht van 31/12/1981 op 01/01/1982 worden uit de zwaarbewaakte rijkswachtkazerne van de groep Diane in Etterbeek een aantal oorlogswapens gestolen. Het hoofddoel van de wapendiefstal is het stelen van de allernieuwste Heckler und Koch-mitrailleurs. Deze anti-terreurwapens zijn nog maar enkel beschikbaar voor de Duitse anti-terreureenheden en voor de anti-terreurgroep van de Belgische rijkswacht, het SIE (vroeger groep Diane). Ze zijn nog niet commercieel verkrijgbaar. Door de wapendiefstal komen de Amerikanen en de Israeli's toch al in het bezit van deze ultranieuwe wapens voor hun eigen wapenindustrie. Zowel Bouhouche, Beijer als Bonkoffsky nemen deel aan de operatie. Voor Bonkoffsky is de diefstal de ultieme wraak omdat hij dat jaar oneervol was ontslagen uit de groep Diane. Bovendien weet hij perfect waar de te stelen wapens zich bevinden. Lucien Marbaix, lid van de WNP, is ten tijde van de wapendiefstal wachtmeester bij de groep Diane. Hij bezorgt Bouhouche en Beijer alle nodige informatie om de wapens ongemerkt te stelen en aile veiligheidsmaatregelen te omzeilen. Het onderzoek naar de diefstal wordt uiteindelijk door luitenant-kolonel Gerard Lhost, zelf een balletganger, in de doofpot gestoken.

Motief: Industriële spionage, Heckler und Koch-mitrailleurs
Daders: Bouhouche, Beijer, Bonkoffsky, Marbaix

Re: Mogelijk verhaal

Inderdaad zeer interessant document. Zo lees je pagina 6 onder de noemer Domino

'Het chantagesysteem waarbij hooggeplaatsten gechanteerd werden met compromitterend beeldmateriaal. Zo werden Gerald Lhost, advocaat generaal Generaal van het Brusselse hof van beroep Jaspar en substituut Jean Deprêtre herleid tot marionetten van de veiligheidsdiensten."

Wie is de auteur? Op wat baseerde hij zich maar vooral waarom vernoemde hij deze drie. Van twee van deze drie hadden wij een zeer sterk vermoeden dat dit effectief zo was. De derde, Jaspar van het Brusselse hof van beroep werd door Maud Sarr beschuldigt van pedofilie.

"Jean-Pierre Jaspar was advocaat-generaal in Brussel. Hij stierf op 9 december 2003 (Nieuws). Hij was bij het parket-generaal te Brussel belast met het onderzoek inzake de Bende van Nijvel. Hij vertegenwoordigde het openbaar ministerie op het CCC-proces. Hij werd door Maud Sarr beschuldigd van betrokkenheid bij seksfuiven met minderjarigen (samen met Vanden Boeynants, Deprêtre en rijkswachtcommandant François)."

Moeten we ons dan afvragen of Maud Sarr net als Fortunata werkte voor een buitenlandse inlichtingendienst zoals de Mossad en de CIA? En hadden al deze "ingrepen" van veiligheidsdiensten te maken met wapenhandel? In dat geval kunnen Marianne Capelle en Co op hun kop gaan staan maar zullen zij hun opdracht niet tot een goed einde kunnen brengen. De advocaat van een slachtoffer had dus groot gelijk toen hij schreef "De bende zit bij u Mevrouw".

Marianne zonder Vrees kan dan Hell's Angels, piraten, de Italiaanse maffia etc. niet vrezen, voor buitenlandse veiligheidsdiensten zal zelfs zij moeten passen.

23

Re: Mogelijk verhaal

De rode draad doorheen het verhaal in dit document vertoont sterke gelijkenissen met de getuigenis van Jean Bultot op het einde van deel 2 van de Panorama reportage (» YouTube).

Re: Mogelijk verhaal

Goed gezien.

25

Re: Mogelijk verhaal

coconut wrote:

"Jean-Pierre Jaspar was advocaat-generaal in Brussel. Hij stierf op 9 december 2003 (Nieuws). Hij was bij het parket-generaal te Brussel belast met het onderzoek inzake de Bende van Nijvel. Hij vertegenwoordigde het openbaar ministerie op het CCC-proces. Hij werd door Maud Sarr beschuldigd van betrokkenheid bij seksfuiven met minderjarigen (samen met Vanden Boeynants, Deprêtre en rijkswachtcommandant François)."

Moeten we ons dan afvragen of Maud Sarr net als Fortunata werkte voor een buitenlandse inlichtingendienst zoals de Mossad en de CIA?

En zo komt Patrick Pilarski terug in beeld want Maud Sar was de vriendin van Pilarski.

Re: Mogelijk verhaal

Was zij het ook die een alibi gaf aan hem voor Groot Bijgaarden (overval) of was dat alibi voor nog iemand anders? Ben vergeten voor wie het was.

27

Re: Mogelijk verhaal

Ik denk Patrick Haemers.

28

Re: Mogelijk verhaal

En het verhaal past als een dubbel van mijn gedachten gang, namelijk buitenlandse betrokkenheid en organisatie met het medeweten van afpersbare Belgische gezagsdragers!

Re: Mogelijk verhaal

Eigenlijk verdient de bespreking van dit werk een apart topic, ik weet alleen niet goed hoe het te benoemen. Zelf noemt de auteur (s?) het  "De Bende van Nijvel door de Bende van Nijvel.

Mij viel in de eerste bladzijden al een detail op waarvan ik me afvroeg of iemand van ons dit wist "Op te merken valt dat de ex van Kolonel Mayerus op dat ogenblik de vriendin is van drugbaron Farcy". Mij vallen die wat eigenaardige relaties of combinaties  altijd op. Een andere eigenaardige relatie of combinatie was mij vroeger ook al opgevallen. De ex-Diane die als speurder binnen viel in de zaak Tuna had een relatie met de zus van Axel Zeyen. De ex van Leroy met Bultot. De ex van Pinon met de man van de staatsveiligheid m.a.w. de Bende van Nijvel was één bom testosteron gemaakt van een zeer explosieve coctail, dreamland voor afpersers en inlichtingendiensten. Levenslang trauma voor de minderjarigen die de kers in de coctail waren voor sommigen daarvan. En als een gevangenisdirecteur inderdaad de leverancier was van deze minderjarigen mogen ze hem van mij levenslang opsluiten in zijn vroegere gevangenis. Met zijne copain Lammers, onlangs opgepakt voor feiten met minderjarigen.

"Na zijn job in VVauthier-Braine gaat Jean Bultot van 12/04/1977 tot 01/06/1978 clandestien aan de slag in het tehuis Suzanne Van Dürme in Sint-Genesius-Rode. Ook daar zal hij minderjarigen rekruteren voor het kindermisbruiknetwerk van de Roze Balletten."

» archive.org

30

Re: Mogelijk verhaal

Vergeet ook niet in dat werk van auteur ‘ik weet de naam niet’ (N.N,), te surfen naar » www.yumpu.com