Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Dit nog eventjes herlezen en dat sluit toch grotendeels aan bij de piste die ik genegen ben en dus daarom te hier nu opgehaald want deze hypothese/visie lijkt mij meer aandacht waard!

62

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Toch voor een aantal zaken uit de eerste golf.

63

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Claude Dubois de dief van de Austin Allegro? Jongens dit is toch echt niet ernstig te nemen iedereen die wat onderzoek doet kan vaststellen dat dat niet kan kloppen. Er waren meerdere CD's, zie geboortedatums... Bovendien kocht Claude Dubois een garage van zijn naamgenoot. Het boek is in record tempo in mekaar geflanst omdat ze op de piste Tinck zaten. En zoals in elk boek zal er een deel waarheid inzitten maar ook veel onzin. En als de schrijver philipip is heeft hij zijn woord niet gehouden in dat geval dank daarvoor.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Zeker wel! En zelfs voor beide golven. De clans (u weet wel dewelke worden bedoeld). De Fransman en wie weet Fransmannen. Zouden dit de S-broeders zijn (bloeddorstige/wapenfreaks/drugs/nachtclubs/eentje mankte enzoverder)? Een samenhang van die S-bende en...? Ja, dit mag wel eventjes in het zoeklicht gezet.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

De schrijver heeft de verschillende Claude Dubois'en door elkaar gehaald waardoor het verhaal niet meer klopt.

Enkel het gedeelte van aktentas lijkt me correct.

Ondertussen weten we ook meer over zijn persoon via o.a. Belly en ander forumlid die hem gekend hebben. Volgens Belly stond er een andere naam op zijn doodsprentje of vergis ik mij nu.

66

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Dubois aktentas is gevonden op een parking nabij Drogenbos met een papiertje in over Delhaize aandelen. Zie topic Claude Dubois.

67

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Op het doodsprentje stond ook de naam Arrasse, waarschijnlijk aangetrouwde familie.

68

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Het zogenaamde Rattenkwartier is onbekend bij vele inwoners van het Negenmanneke. Het Rattendaalkasteel ligt in de wijk Rattendaal en niet in Negenmanneke. Volgens vele oudere inwoners in de omgeving stonden daar nooit woonwagens... Waar kan ik die "gratis versie" downloaden om dit te checken met de realiteit?