701

Re: Aalst: Vlucht

Kan je dat toelichten? Wat was er in die straat of wie?

702

Re: Aalst: Vlucht

Een bekende motorhandel.

703

Re: Aalst: Vlucht

De winkel van Van den Abiel natuurlijk! Of is het toch Podevijn dat je eventueel misschien mogelijks bedoelde?

704

Re: Aalst: Vlucht

De winkel van Van Den Abiel ... Jawadde, mijn grootvader is misschien het brein van de bende … alloo! Het verhaal van de Golf die na de overval in Aalst rondreed kwam van de politie zelf. Ze hebben een Golf gevolgd tot in het Wijngaardveld (industrie) en daar is de auto verdwenen. Of deze Golf er iets mee te maken had is niet duidelijk. De politieagenten hebben dit altijd als een zeer vreemde zaak omzien. Maar zoals alles is het niet verder onderzocht.

Re: Aalst: Vlucht

Goed mogelijk dus dat de Golf in het industriegebied op een vrachtwagen is geladen, zoals er hier nog wel enkelen zullen vermoeden. Waarom het halve land met gesignaleerd voertuig rondrijden met de kans gepakt te worden of een ongeluk te hebben. De vele Golfjes op de baan lijken me eerder een afleidingsmanoeuvre...

Volgens mij hadden ze ergens in die buurt van industrieterrein een safehouse (hangar). Auto's op de camion, poen verdelen en ieder zijn eigen weg gaan. Op een industrieterrein gaat dat weinig opvallen, op de vooravond van een feestdag.

Re: Aalst: Vlucht

Roland zal nog maar eens een hint geven:

Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien - aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender. Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.

Re: Aalst: Vlucht

Ja, de idee dat de Golf op een vrachtwagen is gereden was destijds rond het Aalsterse een vermoeden, zeg maar een zeer zeer sterk vermoeden, ook binnen de politiediensten. Dit zou dan zijn gebeurd ergens tussen 't Houten Hand en het industriepark in Erembodegem.

Deze piste is geleidelijk aan ondergesneeuwd, en al zeker na de getuigenis van de jongeman die een Golf was gevolgd tot deze door de rode lichten reed, op een plaats al een eindje weg van Aalst.

Bij dit laatste verhaal heb ik ook steeds mijn twijfels gehad, niet dat ik denk dat die jongeman met zijn BMW heeft gelogen, maar eerder dat het een afleidingsmanoeuvre was. Zoals jij stelt, waarom zouden professionals door een rood licht rijden met grote kans op een ongeluk?

Ik heb de indruk dat de logistiek en entourage (een vreemd woord binnen deze context) voor de overval in Aalst zeer groots moet zijn geweest, met naast de eigenlijke overvallers heel wat volk dat voor ondersteuning en afleiding heeft gezorgd. De aanwezigheid van De Staerke en het Mi Amigo telefoontje passen ook binnen dit kader. Het is in die zin verrevan ondenkbaar dat 'de bende' over een vrachtwagen beschikte en tal van golfjes om de politie op het verkeerde spoor te zetten.

708

Re: Aalst: Vlucht

De 'modus operandi' van de bende door de jaren heen kan niet meer vergeleken worden met ordinair banditisme zoals in hogere politiemiddens word beweerd. Zowel qua mankracht en logistiek staat dit mijlenver van het kunnen van de nationale penose. Als je alleen al op dit forum de overzeese raakpunten leest moet er toch ergens een belletje gaan rinkelen.

709

Re: Aalst: Vlucht

Volgens mij zijn ze vertrokken achter de wasserij in Erembodegem waar wij de kogels hebben gevonden. Mercedes naar Osbroek en de Golf naar Delhaize Aalst.

De Golf is gezien door 3 onafhankelijke getuigen aan Stro Kapelletje met open koffer. Deze info is bevestigd door de CWB en de getuigen zijn verhoord. Ook is de Golf gespot aan het hoerenkot Het Jagershof, steenweg Denderleeuw, en op de kasseien in Pamel richting de bunkers en aan café De Driepikkel in Meerbeke waar hij de smalle straatjes inreed om vervolgens op de baan naar Halle.

710

Re: Aalst: Vlucht

RolandTheHeadlessGunner wrote:

Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender. Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.

Over welke protagonisten spreken we hier?