71

Re: Willy Acke

Ik had in 1993 een GSM-telefoon, van Alcatel. Mijn toenmalige compagnon had toen nog een ATF-telefoon, van Motorola. Zowel hij als ik kon zijn telefoon gewoon in zijn jaszak steken. (» nl.m.wikipedia.org) Enfin, op of bij het station kon Acke zowel vast als mobiel de taxi bellen, omdat het anders nogal een eind lopen zou zijn.

Re: Willy Acke

Een lopende man in pak met een aktetas in volle spits, een taxi, een vriend die hem vervoerde... met een beetje onderzoek zou dat (toen) wel snel kunnen opgehelderd worden.

73

Re: Willy Acke

Goed plan.

Heb nog even in mijn ‘boekhouding’ gekeken. Eerst vanaf de zomer van 1994 had ik (in Nederland) een (handzame) Alcatel GSM-telefoon, met zo’n flexibel antenne-sprietje erop. Mijn compagnon had toen een (handzame) Motorola ATF-/autotelefoon. Enfin, toen had je ook plenty munttelefoons, zeker op de stations.

74

Re: Willy Acke

Aan stations, zelfs de kleine, kon wel eens een taxi gewoon staan te wachten.

75

Re: Willy Acke

Of hij is gewoon opgepikt door zijn moordenaars?

76

Re: Willy Acke

Of hij is gewoon wel gaan lopen. Het is echt geen meesterprestatie 6km in dik een uur, voor iemand van zijn leeftijd. En dat kettingroken heb je denk ik pas last van als je lang gaat hardlopen, maar dat hoefde helemaal niet.

77

Re: Willy Acke

Waarom zou hij gaan lopen? Waar komt die gedachte toch vandaan?

nostra wrote:

Aan stations, zelfs de kleine, kon wel eens een taxi gewoon staan te wachten.

Ja, taxi's zat, ook toen.

O ja, Douglas De Coninck (Humo):

"Volgens de wetsdokter was de dood ingetreden om 9u50. Dat betekent dat Willy Acke na zijn aankomst in Beernem zes kilometer terug naar huis is gestapt, daar andere kleren heeft aangetrokken en zijn touw- en leibandconstructie beginnen te bouwen is."

Aldus nam de Coninck aan dat Acke naar huis is gestapt. Zulke journalistiek is de dood in de pot.

Re: Willy Acke

Zoals zovele onderzoeksdaden die al dan niet gesteld geweest zijn in dit hele dossier of relevante zaken eraan is het too little en too late. Zoals eerder gezegd, had een eenvoudig onderzoek TOEN veel duidelijk kunnen maken wat nu veel hypotheses veroorzaakt. Met bovenstaande (in mijn ogen) zinloze discussie(s) alweer tot gevolg.

Of hij al dan niet een mobiele telefoon had... zucht. En of iemand met een pak aan 6 kilometer kan lopen.... tjsa.

Als hij geen mobiele telefoon gehad zou hebben, dan zal inderdaad wel met een vaste lijn vanuit een cafe of vanuit het station ene taxi gebeld hebben zeker? Wat is dan het belangrijkste? Of hij een taxi besteld heeft of hij een mobiele telefoon had om die taxi te bestellen?

Gaat het erom of hij dan al dan niet 6 kilometer (het is trouwens wat meer dan 6 kilometer van het station van Beernem tot zijn woonst, maar kom) gewandeld/gelopen/gespurt heeft op een uur? Nee, het gaat er meer om dat, als hij inderdaad vrij lang want volledig overlappend met de ochtendspits op een druk traject gewandeld heeft, dan moeten daar toen zeker getuigen van geweest zijn. En dat was toen toch wel nuttig geweest om het tijdstip van zijn dood te concretiseren.

Darty wrote:

O ja, Douglas De Coninck (Humo):

"Volgens de wetsdokter was de dood ingetreden om 9u50. Dat betekent dat Willy Acke na zijn aankomst in Beernem zes kilometer terug naar huis is gestapt, daar andere kleren heeft aangetrokken en zijn touw- en leibandconstructie beginnen te bouwen is."

Aldus nam de Coninck aan dat Acke naar huis is gestapt. Zulke journalistiek is de dood in de pot.

Darty, ik stel voor dat je Douglas De Coninck zelf even aan schrijft. Hij leest trouwens ook dit forum. Kritiek kan en is goed, maar ik zou toch maken dat je een tegengewicht met inhoud kan bieden. En niet alleen met (veel) loze woorden.

79

Re: Willy Acke

Nog een reactie op het artikel van Douglas De Coninck/Humo: Waren de kogelhulzen op de deurmat bestemd voor of gericht tegen Willy Acke? Kogelhulzen vinden op de deurmat van, zo neem ik vooralsnog aan, het drukbevolkte parket- of gerechtsgebouw in Dendermonde, kan en mag als een bedreiging worden beschouwd, maar waar blijkt nou uit dat die kogelhulzen bedoeld of bestemd waren voor Willy Acke en hield het neerleggen daarvan verband met de Bendezaak of een andere strafzaak?

Trobken wrote:

Darty, ik stel voor dat je Douglas De Coninck zelf even aan schrijft. Hij leest trouwens ook dit forum. Kritiek kan en is goed, maar ik zou toch maken dat je een tegengewicht met inhoud kan bieden. En niet alleen met (veel) loze woorden.

Hij schrijft 'dat betekent', zonder de lezer te melden wat hij daarmee bedoelt of hoe hij daarbij komt. Ik neem daar geen genoegen mee.

Ik schrijf hem niet over iets wat hij van tevoren had kunnen en moeten bedenken.

Over welke inhoud hebben we het eigenlijk? Als de wetsdokter heeft vastgesteld dat zijn dood om 9:50 uur is ingetreden, betekent dit dan dat hij na zijn aankomst zes kilometer terug naar huis is gestapt? Ik kan mij niet voorstellen dat De Coninck dit een van zijn beste stukken vindt.

Re: Willy Acke

(...) Uit nota van april 1989 valt op te maken dat Willy Acke veel waarde hechtte aan dat spoor:“Binnen de Groep G werd duidelijk ingecalculeerd dat bij de uitvoering van de acties onschuldige slachtoffers zouden vallen, bepaalde personen doelbewust zouden omgebracht worden, personen zouden 'gezelfmoord' worden, personen zouden omkomen in getrukeerde 'verkeers'-ongevallen."

Bron: Humo | Douglas De Coninck | Juni 2006)

...