91

Re: Saab 900 Turbo

Ik weet het niet, ik las dat ze verloren gingen en daarom schrijf ik zouden verloren gegaan zijn. Ik hoop van niet en ik viseer ook niemand.

Re: Saab 900 Turbo

Ja, ik las wel wat je geschreven had. Maar op een forum weet ik wel dat alles snel kan veranderen. Zo zie je wel: "je had het gelezen" dat ze "zouden verloren gegaan zijn". En in geen 2 weken komt er iemand beweren dat die vingersporen inderdaad verloren gegaan zijn, zonder dat iemand  daar nog op reageert, en zo werd het een werkelijkheid. En dit gebeurt heel dikwijls op forums, met allerlei info's die men stuurt met "ik denk, het zou kunnen, enz...". Dit is niet voor jou speciaal bedoeld, maar in het algemeen.

93

Re: Saab 900 Turbo

De vingerafdrukken werden naar Brussel gestuurd en men wou ze niet eens bekijken, later zouden ze zijn teruggevonden en alsnog onderzocht ... Nadat ze verdwenen waren! Het is dus niet heel erg zeker dat ze effectief allemaal onderzocht zijn en zoals alles in dit dossier is manipulatie niet uitgesloten. Wat ik schreef klopt dus wel degelijk.

94

Re: Saab 900 Turbo

Gezien in Namen met 5 inzittenden. Dit kort voor de overval in Temse.

95

Re: Saab 900 Turbo

Welke bron geeft dit aan?

Re: Saab 900 Turbo

Now wrote:

Gezien in Namen met 5 inzittenden. Dit kort voor de overval in Temse.

Zeer interessant! Weeral Namen. In Namen (Namur) werd ook de Golf GTI van Van Camp opgemerkt? Neen? Werd hij in Namen niet herspoten of heb ik het mis voor?

97

Re: Saab 900 Turbo

Het was op de N4 te Gembloux. Zie topic robotfoto G7.

98

Re: Saab 900 Turbo

De Saab gestolen uit Braine l'Alleud diende zoals we weten in Temse en Nijvel. Wat minder voor de hand ligt, is de geografische nabijheid van verschillende plaatsen die direct of indirect verband houden met prostitutie:

  • Op 10 september 1983, rond 16u00, keek hij uit over de N4 in Gembloux, met een Belgische plaat aan de voorkant en een BZ-plaat aan de achterkant. Deze getuigenis leidde tot de realisatie van PR N° G7.

  • Zaterdag 17 september 1983 rond 01u40, schieten voor de "Diable Amoureux".

  • Ongeveer twee uur later, de Saab wordt achtergelaten in een steegje met uitzicht op de N° 404 van de Chaussée d'Alsemberg in Braine l'Alleud.

Merkwaardig toeval, in een appartement gelegen op 404 chaussée d'Alsemberg zijn gedomicilieerd niet één, maar twee dames van kleine deugd, geacht afwezig die nacht. De eerste is Colette O., en ze "werkt" bij de “Victor Hugo”, gelegen aan de N5/18 chaussée de Charleroi in Plancenoit.  De tweede is Evelyne P., die ook op dezelfde plek werkt als haar huisgenoote.

Toevallig wordt de “Victor Hugo” vastgehouden door een andere dame die in Lasnes woont, geboren in 1944 en van Franse nationaliteit. Haar naam is Claudine B. Deze laatste werkte in 1979 aan de kant van Namen, in een bar genaamd "L'Eve", in 1980 werkte ze kort in Gent op de "Rio Salon". Zijn officiële metgezel is een zekere Claude C., geboren in 1947. Hij staat bekend om autodiefstal, proxenetisme en NSF-cheques. Van Claudine is ook bekend dat ze een relatie heeft met een zekere Robert D. uit Rouveroy, Albertstraat 1er 24, bekend van een eenvoudige diefstal gepleegd in Brugge in 1975 in het gezelschap van Philippe DV.

Al het bovenstaande is ontleend aan het onderzoek dat de BSR in 1983 heeft uitgevoerd. Ze lijken te hebben verkend, en terecht lijkt het me, alles wat met de barscene in de omgeving te maken heeft. Zonder bruikbare resultaten.

Re: Saab 900 Turbo

Goed opgemerkt CP.

100

Re: Saab 900 Turbo

yroon wrote:

Ik heb even, om zeker te zijn, gekeken naar de Saab 900 naftbak. Die zit achteraan, onderaan het voertuig. Benzine stroomt ter hoogte van de naftstop via een buis naar beneden. De kogel (of hagel?) inslagen zitten volgens de foto boven de naftstop. Met andere woorden, op een plaats waar absoluut geen benzine zit, laat staan enig onderdeel van het benzinesysteem. Ofwel:

  • Was het niet de bedoeling de auto in de fik te "schieten". Wat het dan wel was, daar hebben we het raden naar. Frustratie? Baldadigheid? Gewoon voor de lol? Bovendien was er een roker bij de daders dacht ik, dus er waren middelen tot vuur omhanden.

  • Was het pure onwetendheid/naïviteit? Dat zou dan betekenen dat de mensen, op dat moment bij het voertuig, weinig technisch onderlegd waren. Het mogelijke gesukkel met het reservewiel zou dit dan ook staven. Het zou dan ook betekenen dat de Saab door professionals was omgebouwd tot vluchtwagen, om vervolgens te worden verkocht/ter beschikking gesteld. Ook het mooi "afwerken" van de verwijderde stereo ondersteunt dit idee: een dure stereo kan je beter verpatsen. De afwerking (plaatje opgelijmd waar de radio zat) doet het lijken alsof een professionele "garage" vluchtwagens op bestelling maakte, en daar ook een zekere beroepsethiek aan overhield - en dus met trots proper werk leverde.

In het tweede geval kunnen we dan verder fantaseren over hoe een bende psycho's professioneel materiaal wordt gegeven om hun bloedige exploten mee uit te voeren enz enz... Soit. Het lijkt me gewoon vrij dom om wat rond de naftstop te schieten in een poging een wagen in brand te steken. Volgens mij waren die kerels vrij dronken/gedrogeerd - las ik daar niet ergens dat er braaksel was aangetroffen aan de Colruyt? Ook de gestolen waar lijkt me vrij gek. 50 liter olie, zakken koffiebonen... Niet echt een rendabele buit, als je opbrengst per volume rekent. Als men snel-snel wat uit de winkel zou gegrist hebben, dan zou je zeggen dat de olie dicht bij de koffie moest staan. Ik zal er volgende keer eens op letten als ik nog eens ga winkelen. Je kan hier natuurlijk over blijven doordenken... (wel met snijbranders ingang verschaffen maar dan in het wilde weg wat olie en koffiebonen jatten - of was het gewoon zaak het alarm te laten afgaan en is er in een bui van hilariteit dan wat totaal onzinnige Rommel gepikt?). Ik weet het ook niet.

Schieten ze op die hoogte in de kofferbak? Waar een jerrycan benzine staat?