561

Re: Madani Bouhouche

Rien à voir avec une tronçonneuse?

562

Re: Madani Bouhouche

Que voulez-vous dire Lauwin? Voulez vous dire que ca na rien a voir avec une tronconneuse ? Ou que ca a surement a voir avec une tronconneuse ?

Iceman wrote:

Explosieven ontploffen, bomen volgens mij niet.

Bomen ontploffen inderdaad niet ze spatten uit mekaar door druk.

Re: Madani Bouhouche

Ik dacht dat Bouhouche niet gestorven is door een explosie van een knoop in een boom, maar dat de ketting was gebroken op een boomknoop en deze ketting brak toen, zette zijn vaart voort en scheurde de helft van Bouhouches gezicht.

Re: Madani Bouhouche

Ik ook, en dat zegt Beljer ook.

565

Re: Madani Bouhouche

Dag allemaal, over dit topic:

Welke kettingzaag gebruikte Madani Bouhouche? (lengte zaagblad? staat toestel? ...) Wat was het doel van zijn hout verzamelen? (voor zichzelf? voor verkoop?) Aan welke boom/diameter/houtsoort werd Madani Bouhouche gevonden? Wat lag er reeds gezaagd op de plaats van het ongeval, wat lag er reeds gezaagd in zijn tuin? (Zo weet je welke diameter van bomen hij selecteerde.)

Waarom? Wanneer ik voor mezelf kleinere bomen (diameter20-50cm) zaag voor de winter, handel ik dit alleen af met het gepaste materiaal. Hout voor verkoop moet ik met zwaarder materiaal zagen, en dit kan niet alleen (vellen, zagen, klieven, transporteren, ...).

Een ketting zal niet snel breken. Wanneer uw zaag goed snijdt, maar de druk op de zaag plots te hoog is, dan slaat ze eerst in veiligheid (blokkeren). Wanneer uw ketting ZOU breken, dan komt dit door slecht onderhoud en slijtage (maar dan zaagt zij al lang niet meer!) en slaat ze in de knoop of et zij zich vast tussen het hout. Deze gaat niet gaan vliegen. Ik denk dan dat in het slechtste geval, je handen en armen slachtoffer zijn.

Ook heb ik als hulpverlener/ambulancier al enkele kettingzaag-ongevallen gezien en ter plaatse behandeld. Deze konden het allemaal nog navertellen. Al deze casussen kwamen door onervaren-onvoorzichtig. Niet van ontplofte bomen of wegvliegende kettingen.

Net om die reden stel ik mij bovenstaande vragen.

Met beleefde groeten, Kristoff

566

Re: Madani Bouhouche

Bedankt voor je professionele uitleg Kristoff. Ik vermoed dat de meeste lezers hier leken zijn op het gebied van bomen vellen. Mag ik uit je verklaring begrijpen dat je het niet evident vind dat het gelaat van het slachtoffer volledig verminkt word door een defecte boomzaagketting?

567

Re: Madani Bouhouche

Dag Leo, ik acht het onmogelijk.

Een ketting moet eerst zeer versleten zijn eer ze springt. Indien versleten zaagt deze niet meer, kan je ze niet meer bijslijpen en heb je ze al lang weggegooid. Je hebt er dus niets meer aan. Indien je er toch mee zou verder zagen, geraak je nergens meer door. Daarom dat ik vroeg naar de diameter van de boom welke Madani Bouhouche aan het zagen was.  Als de ketting breekt, slaat ze ofwel vast tussen het hout, ofwel slaat ze in de knoop tussen uw zaag. Stel dat ze zou wegvliegen: hou dan rekening met de draairichting van de ketting. Deze kan alleen maar onder de gordel vliegen, (tenzij je boven uw hoofd staat te zagen) ofwel weg van je lichaam/gezicht. 

Ook nog dit: werd Madani Bouhouche in het gezicht geraakt of in de hals? U begrijpt waar ik naartoe wil. Ik wil ook graag het onderscheid maken tussen het verticaal en het horizontaal zagen. Mocht de ketting breken (onwaarschijnlijk) en in de richting van het gezicht vliegen, dan was Madani Bouhouche zijn boom in stukken aan het verdelen en dus verticaal aan het zagen. Was hij zijn boom aan het vellen en is deze boom "ontploft" dan was hij horizontaal aan het zagen. Als de ketting dan zou wegvliegen, raak je waarschijnlijk uw benen of middel. Niet je gezicht. Stof om over na te denken.

Fijn weekend.

568

Re: Madani Bouhouche

In ieder geval bedankt Kristoff. We kunnen weer een stapje verder.

569

Re: Madani Bouhouche

Ik zie totaal geen reden om ‘ongerust’ te zijn, aangezien Madani Bouhouche deel uitmaakte van een kleine gemeenschap - ons kent ons -, ik mij niet kan voorstellen dat niemand van de personen die hem bij leven hebben aanschouwd - bijvoorbeeld zijn vriendin -, dat ook niet hebben gedaan na diens overlijden, voor zijn crematie, gerechtelijk commissaris Eddy Vos, die na het ongeval naar de plek des onheils is getrokken, bij mijn weten nimmer heeft beweerd dat Bouhouche (mogelijk) nog leeft en er verder geen enkel bewijs is voor de stelling dat hij niet dodelijk is verongelukt tijdens het vellen van een boom.

Aan het vellen/zagen van (grote) bomen kunnen (zware) risico’s kleven, bijvoorbeeld opscheuren binnen minder dan een seconde, zeker als je dat niet doet volgens de regelen van de kunst.

» www.boomzorg.nl (PDF) | www.dumpert.nl | www.dumpert.nl | www.boomzorg.nl

Als hoofdverdachte in de Bendezaak wordt hij gemist.

570

Re: Madani Bouhouche

Dag Darty, ik ben er mij zeker van bewust dat ongevallen bij het vellen etc gebeuren. Absoluut. Ik heb er al veel gezien. Ik acht het zeker niet onmogelijk dat hij daar dodelijk werd getroffen. Je moet maar bv bewusteloos worden geslagen door een vallende boom of tak en in de verkeerde houding blijven liggen. (lees verstikken) .. als je op dat moment alleen bent. Alleen geloof ik niet in vliegende kettingen. Ik heb ook nog nooit onherkenbare gezichten gezien bij kettingzaag-ongevallen. Wel bij verkeersongevallen.

Daarom dat ik graag wou weten waar Madani Bouhouche precies met bezig was. Meer specifiek. Wat ik wel zou kunnen begrijpen is dat Madani Bouhouche bv door een ongeval bewusteloos is geslagen (in het gezicht) en gezien de tijd dat hij daar gelegen heeft, niet meer herkenbaar is geworden door ongedierte ed..

Dat zal het autopsieverslag wel duidelijk gemaakt hebben.