11

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Volgens mij kan een doorgedreven onderzoek in de omgeving van Rode wel eens grote resultaten opleveren. Kijk eens of er een bekende uit het dossier misschien in die tijd een appartement of een garagebox huurde in die regio. Misschien zelfs eens een duikje wagen in de vele vijvers die de gemeente rijk is. Nu nog eens verdachte personen ondervragen zonder concrete bewijzen, lijkt me vrij nutteloos.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

En wat meer gaan samenwerken met andere omliggende landen als Frankrijk en Nederland. Hier leuk voorbeeld » www.telegraaf.nl

13

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Verder zou ik als ik het onderzoek van de speurders leidde, op de diverse fora met betrekking tot de Bende van Nijvel, alle ip-adressen opvragen en gaan kijken wie er achter schuil gaan. Kijken of ze een strafblad/veroordeling hebben gehad, en dan vooral in het verleden, jaren 80. Want ik weet zeker dat er daders geregistreerd zijn op de fora.

14

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Mincky wrote:

Verder zou ik als ik het onderzoek van de speurders leidde, op de diverse fora met betrekking tot de Bende van Nijvel, alle ip-adressen opvragen en gaan kijken wie er achter schuil gaan. Kijken of ze een strafblad/veroordeling hebben gehad, en dan vooral in het verleden, jaren 80. Want ik weet zeker dat er daders geregistreerd zijn op de fora.

Ben, heb jij ooit de vraag gekregen va gerechtelijke instanties hieromtrent?

15

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Een ander forumlid die de confituurcassette op het net heeft geplaatst, kreeg 's anderendaags reeds de CBW op zijn dak. Maak je geen zorgen Mincky, ze hebben je in de mot.

16

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

K&, ze mogen hoor, was in '85 12 jaar oud/jong. Maar het gaat me meer om wat ik hierboven schreef.

17

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Mincky wrote:

Verder zou ik als ik het onderzoek van de speurders leidde, op de diverse fora met betrekking tot de Bende van Nijvel, alle ip-adressen opvragen en gaan kijken wie er achter schuil gaan. Kijken of ze een strafblad/veroordeling hebben gehad, en dan vooral in het verleden, jaren 80. Want ik weet zeker dat er daders geregistreerd zijn op de fora.


Heeft weinig nut, denk ik. Als je die denkpiste zou toepassen op het Franstalig forum kom je personen tegen met de naam: Beijer, Bultot, Amory, ... En waar sta je dan?

Raf wrote:

Ben, heb jij ooit de vraag gekregen va gerechtelijke instanties hieromtrent?


Nee.

K& wrote:

Een ander forumlid die de confituurcassette op het net heeft geplaatst, kreeg s' anderendaags reeds de CBW op zijn dak.


Dat was dan ook wel een héél belangrijke video!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Dat daders hier op de fora komen kijken lijkt me logisch. Als we er van uitgaan dat deze geen kleine criminelen zijn maar goed georganiseerd dan zal er hen wel iemand uitgelegd hebben hoe ze dit anoniem kunnen doen. Het is perfect mogelijk op een forum te registreren en te participeren via een IP-adres dat niet getraceerd kan worden (public proxy's bv.).

Ik ben zelf beheerder van een forum en uit ervaring weet ik dat de foutenlog van een forum een interessante bron kan zijn. Dikwijls tracht men accounts te hacken om aan pb's te geraken. Meestal kan achterhaald worden wie van de forum deelnemers hier mee bezig is.

19

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Ben wrote:

Heeft weinig nut, denk ik. Als je die denkpiste zou toepassen op het Franstalig forum kom je personen tegen met de naam : Beijer, Bultot, Amory, ... En waar sta je dan?

Het kan ook wel nut hebben denk ik Ben, als er bijvoorbeeld criminelen in beeld komen die hier nog niet eerder genoemd zijn maar wel weer gelinkt kunnen worden aan de "bekendere" criminelen.

20

Re: Welke piste moet onderzocht worden?

Mincky wrote:

Het kan ook wel nut hebben denk ik Ben, als er bijvoorbeeld criminelen in beeld komen die hier nog niet eerder genoemd zijn maar wel weer gelinkd kunnen worden aan de "bekendere" criminelen ...

Sorry, maar ik zie het nut er echt niet van in. Stel dat gangster X - bekend om zijn activiteiten in de jaren '80 - af en toe het forum eens bezoekt en af en toe eens iets plaats op het forum, dan wil dat toch niet zeggen dat die man betrokken is bij de Bende?

Onderzoeker: "Wat doe jij op dat forum?"
Gangster X: "Ik ben reeds lang geïnteresseerd in dit dossier."
Onderzoekers: "Waarom?"
Gangster X: "Het intrigeert me."

En zo kan je nog wel even verder gaan. Zo'n onderzoek gaat je echt niet verder brengen als je niet beschikt over harde bewijzen. En ik denk niet dat iemand die 28 moorden pleegt nadien zichzelf verdacht gaat maken op het internet met de kans om gepakt te worden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube