711

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad Maigret, zo moeilijk te begrijpen is het niet maar je moet gewoon lezen wat er staat en niet je interpretatie verbuigen tot wat je wil lezen en voor alle duidelijkheid ik spreek mezelf nergens tegen dat doe jij Trobken die dat zo wil interpreteren. Je mooie verhaaltje: waarom zou je als je iemands identiteit overneemt geen credit card kunnen gebruiken? Een zware crimineel vertelde me ooit voorzichtig zijn en twijfelen dat valt op. Zeker zijn en opvallend zaken doen dan merkt niemand iets. Dat kan raar klinken maar toch is het waar!

Voor de duidelijkheid: de hypothese dat Bouhouche nog kan leven onder de identiteit van een slachtoffer is toe te schrijven aan Insider. Bij het lezen en herlezen van diverse bronnen ben ik tot de vaststelling gekomen dat gezien er geen afdoend bewijs is van het overlijden van Bouhouche de stelling of hypothese van Insider ontegensprekelijk op waarheid kan berusten. Ik zeg wel duidelijk "kan berusten". Ik ken Insider niet en hij mij niet, toevallig kom ik tot dezelfde bevinding als Insider na lang gezocht te hebben. Door mee te praten en zomaar alles te geloven wat er op het forum, ook het Franstalige forum en in de pers geschreven staat, kom je geen stap verder.

Kritisch maar met een open geest zonder tunnelvisie naar het dossier kijken en mekaar à charge of à décharge inhoudelijk aan te vullen en zelfs tegenspreken kan leiden tot nieuwe inzichten. Daarom apprecieer ik je werk Trobken maar je moet wel durven openstaan voor andere meningen die inhoudelijk het dossier zijn. Op die manier ben ik ook de schrijfsels van Insider gaan lezen en tot de conclusie gekomen dat de man toch veel info heeft. Na regen komt altijd zonneschijn, soms kan het wat langer duren, maar wandelen kan altijd!

In verband met Bouhouche zijn er nog zeer veel vragen:

  • Wie betaalde de appartementen en garageboxen?

  • Waarom is hij nooit veroordeeld voor de diefstal bij het SIE?

  • Waarom is hij nooit veroordeeld voor de aanslag op Vernaillen?

  • Wie was effectief eigenaar van de gites in Frankrijk?

  • Wat is er met de wapens gebeurt die verdwenen na zijn zogenaamde dood en door wie zijn die weggehaald?

  • Hoe goed kende Bouhouche Darville?

  • Welke zaken deed hij voor VDB?

  • Wat was de echte reden om de rijkswacht te verlaten?

  • Wat was de echte reden om ARI te verlaten?

  • Wat was de reden dat Weyckamp steeds dicht bij Bouhouche verbleef?

  • Met welk geld kon hij reizen naar spanje en naar waals brabant ?

  • Waarom mag het lichaam van Zwarts niet gevonden worden?

  • Deed hij de diefstal bij het SIE in samenwerking met Bonkoffsky en Marbaix?

712

Re: Madani Bouhouche

Tru Dat: Op al deze vragen en nog veel meer, was Madani Bouhouche waarschijnlijk de enige die daar kon op antwoorden. Misschien wou hij dat wel graag doen, aan de hand van een boek. Kwestie van wat inkomsten te vergaren. Maar gezien het opschuiven van de verjaringstermijn, riskeerde hij nog te worden gestraft.

Wat niet wil zeggen, dat niemand zijn plannen kende. Was hij dat van plan? Wat wou hij vertellen? Wie kende zijn plannen? Is hij daarom afgemaakt?

Jullie hadden waarschijnlijk al gemerkt dat mijn hypothese eerder uitgaat, dat het wel het lichaam van Madani Bouhouche was dat werd aangetroffen, maar dat het geen ongeval was. Ik zeg hier niet dat ik gelijk heb of jullie ongelijk hebben he! Het is maar een gedacht, mijn gedacht.

713

Re: Madani Bouhouche

Tru Dat wrote:

nderdaad Maigret, zo moeilijk te begrijpen is het niet maar je moet gewoon lezen wat er staat en niet je interpretatie verbuigen tot wat je wil lezen en voor alle duidelijkheid ik spreek mezelf nergens tegen dat doe jij Trobken die dat zo wil interpreteren. Je mooie verhaaltje: waarom zou je als je iemands identiteit overneemt geen credit card kunnen gebruiken? Een zware crimineel vertelde me ooit voorzichtig zijn en twijfelen dat valt op. Zeker zijn en opvallend zaken doen dan merkt niemand iets. Dat kan raar klinken maar toch is het waar!

Indien, en ik schrijf indien, Bouhouche nog leeft onder eender welke valse identiteit dan ook en hij beschikt over een vertrouwenspersoon in de vorm van vriend/vriendin zijn de financiële problemen zo goed als opgelost. Zelfs als kluizenaar in Frankrijk hield hij er vrouwelijk gezelschap en vrienden op na.

In ieder geval een mooi scenario Trobken alhoewel ik toch mijn twijfels blijf behouden.

714

Re: Madani Bouhouche

Kristoff, dat hij vermoord is, is zeker ook een mogelijkheid die ik in eerdere posts hier op het forum neerschreef. Het gaat mij niet om gelijk te halen noch om mijn ego! Het gaat mij erom de waarheid te ontdekken. En ja, ik ben niet de meest makkelijke en sympathieke forumganger dat weet ik ook wel maar mijn bedoeling is te zoeken naar waarheid. Soms moet je een visje gooien of links slaan om rechts te weten en soms moet je hard tegen de schenen stampen voor sommigen het begrijpen. En noem mij gerust een rotzak, dat ben ik ook soms op de fora, ik heb ook al een ban gehad van Ben en die was volkomen terecht. Maar als ik fout ben voel ik mij niet te goed om mij te excuseren. En iedereen die on topic schrijft, apprecieer ik. Ik heb in mijn leven met zeer veel criminelen gewerkt als begeleider om hen een eerlijke toekomst te helpen bereiken. Met vallen en opstaan maar zoals Andras Pandi tegen de speurders zei "los het zelf op", daar ben ik niet zo voor, samen komen we veel verder.

Dit was het zondag ochtend gebed ga nu allen heen in vrede en vermenigvuldig u.

715

Re: Madani Bouhouche

Amen.

Ik zal de mensen hier aanwezig niet snel bestempelen. Daar geraak je geen meter verder mee. Ik sta open voor ieder zijn mening en lees graag ieder zijn verhaal. Achter ieder profiel hier aanwezig, zit een gezicht. Zolang ik dat gezicht niet heb gezien, en persoonlijk mee heb gesproken, kan ik er ook niet over oordelen.

Bon, aan allen een fijne zondag.

716

Re: Madani Bouhouche

Er is een groot verschil tussen iets schrijven en oordelen. Alles zit in de perceptie en hoever mensen staan in hun ervaring, iedereen heeft zijn referentiekader. Iedereen leeft in zijn / haar denkpatroon. En mijn denkpatroon is waarheidsbevinding, ik ben geen rechter, ik hoef niet te oordelen, iedereen krijgt een kans en zelfs een tweede of derde kans. Ik kan ook maar reageren naar mijn referentiekader en denkpatroon. Maar ik weet ook dat ik fouten maak. Fijne zondag en terug on topic graag.

717

Re: Madani Bouhouche

Ik denk dat Bouhouche is omgekomen bij een stom ongeluk. Anderen denken dat hij zijn dood in scène gezet heeft en ergens anders een nieuw leven is begonnen. Waar ik zeker van ben is dat er voor geen van de twee stellingen sluitend bewijs bestaat. We kunnen over dit onderwerp blijven doorbomen (no pun intended) of we kunnen het laten voor wat het is in de wetenschap dat we nooit echt het antwoord zullen kennen.
Belangrijker zijn de  aanwijzingen of bewijzen dat Bouhouche al dan niet bij de bende betrokken was.

718

Re: Madani Bouhouche

Wat ik ook eigenaardig heb gevonden is het volgende: Madani Bouhouche is/was zeker een aanhanger van de islam godsdienst. Wat niet wil zeggen dat hij een fanatieke gelovige was maar toch hij dronk bv. nooit alcohol. Wat is er nu eigen aan een islamitische begrafenis? Zo worden islamieten nooit gecremeerd, maar altijd begraven en het liefst zo snel mogelijk na het overlijden en met het hoofd richting Mekka.

Ik vind het dan ook zeer vreemd dat na zijn overlijden overgegaan is tot crematie zonder dat daar vanuit zijn familie protest op kwam. Of was dit ook deel van het opgezette plan om te verdwijnen in de anonimiteit wetende dat het dan onmogelijk zou zijn om nog iets van hem terug te vinden. Eens dood, altijd dood en dat geeft de mogelijkheid om elders opnieuw een leven op te bouwen. Tel daarbij op dat hij toch over geld moet beschikt hebben en ook plastische chirurgie geen taboe (ook niet in 2005) meer is, dan kan je zonder veel problemen van deze aardbol verdwijnen.

Re: Madani Bouhouche

Django68 wrote:

Ik denk dat Bouhouche is omgekomen bij een stom ongeluk. Anderen denken dat hij zijn dood in scène gezet heeft en ergens anders een nieuw leven is begonnen. Waar ik zeker van ben is dat er voor geen van de twee stellingen sluitend bewijs bestaat. We kunnen over dit onderwerp blijven doorbomen (no pun intended) of we kunnen het laten voor wat het is in de wetenschap dat we nooit echt het antwoord zullen kennen.

Belangrijker zijn de aanwijzingen of bewijzen dat Bouhouche al dan niet bij de bende betrokken was.

Precies! Zelfs als Madani Bouhouche niet dood was, wat ik niet denk, wat heeft het te maken met de bende van Nijvel?

720

Re: Madani Bouhouche

Inderdaad Stiletto, een Islamiet die gecremeerd wordt! De zoveelste mogelijke aanwijzing dat er hier veel dingen niet kloppen.