1

Topic: Internationale wapenhandel

Herinner je je nog de Starfighter-affaire waar ene belgische VDB en zijn Nederlandse confrater Prins B. smeergeld hadden aangenomen van een vertegenwoordiger van Lockheed om toch maar het slechtse vliegtuig aan te kopen voor beide landen. De F-104 Starfighter. De piloten noemde het toestel de "widowmaker", de weduwemaker.

Dit verhaal sterkt me in het geloof dat er een link was tussen de Bende van Nijvel en huurlingen. Politiekers die zichzelf verlagen tot moordenaars uit winstbejag. In België zijn er maar 23 neergestort.

Re: Internationale wapenhandel

Idd LEO, er waren destijds veel omkoopschandalen rond de aankoop van Lockhead's F-104's binnen Europa, er was in Duitsland ook veel opspraak over, daar hadden ze het ook zitten. Politiekers die zichzelf verlagen tot moordenaars uit winstbejag? Ze zijn er zeker tot in staat in mijn mening, en weer duikt de naam VDB op.

Re: Internationale wapenhandel

Hier nog een wapen Neder-Belg: "De man die de afgelopen jaren een enorm wapenarsenaal met onder meer geweergranaten, automatische kalasjnikovs, een M16 en een uzi-pistoolmitrailleur heeft kunnen opbouwen, is gezagvoerder van de KLM op een Boeing 747."

» www.telegraaf.nl

4 (edited by dim 18-06-2010 15:07)

Re: Internationale wapenhandel

VdB op zijn best, bijzonder interessant artikel:

Het archief van zakenadvocaat Alfons Puelinckx dat in 1995 bij een huiszoeking ontdekt werd, levert een schat aan informatie over de smeergeldoperaties van de internationale wapenhandelaar Dirk Ykelenstam. Maar de aanwijzingen over de rol van ‘godfather’ Vanden Boeynants die erin opduiken, zijn nooit verder onderzocht.

» www.apache.be

Leon Francois Deferm had once bought a house in Marbella from Adnan Khashoggi and had contacts with Fiorini and Paretti. In Marbella live also the Syrian weapon dealer Monzer Al Kassar and Santapaola's man Felice Cultrera who was also connected with Khashoggi in weapon deals.

» www.realdeal-forum.com

Re: Internationale wapenhandel

Hier een interessante link over wapenhandel » workshop.chromeexperiments.com

Re: Internationale wapenhandel

Leuke link.

Servo per Amikeco

7

Re: Internationale wapenhandel

Zou het relaas van de Bende van Nijvel er niet een zijn van wapens en macht? We kennen allen de gepleegde feiten, ik hoef die niet meer op te sommen. Het zijn gebeurtenissen op zich, maar ook feiten die deel uitmaken van een ruimer verband, een soort samenhang waarvan de lijm tot nu toe onbekend is gebleven. In dat verband wil ik evenwel enkele vaststellingen lanceren. Let wel: wat ik zal schrijven heeft met politiek te maken, maar dat wil niet zeggen dat politici per definitie schuldig zijn. Ik ga ervan uit dat het vooral de periferie van bepaalde politici is geweest die een aantal zaken en feiten mogelijk heeft helpen maken.

Paul Van den Boeynants werd, in de nadagen van zijn politieke loopbaan, nog eens premier van dit land. Hij was dat al geweest, minister van defensie ook, maar van oktober 1978 tot april 1979 werd hij toch nog eens eerste minister. Na het einde van dat mandaat was hij voorzitter van de PSC, en dit van oktober 1979 tot 1981. Op 17 juni 1982 werd zijn parlementaire onschendbaarheid opgeheven. Drie maanden later is er de overval op wapenhandelaar Dekaise in Waver.

Het kan niet anders of een flink deel van de periferie rond Van de Boeynants voelde de macht door hun eigen handen glippen. Wapens boden de oplossing: door het organiseren van terreur zou de bevolking roepen om een sterke hand en om meer veiligheid, meer wapens, meer wapenhandel. begunstigden: rijkswacht, leger, wapenhandel.

8

Re: Internationale wapenhandel

Aubanel, als je het bekijkt in de context van de jaren '70 en '80 kan je er niet buiten om te struikelen over de toenmalige politieke "krokodillen". Niet alleen door hun politieke démarches om zichzelf te verrijken via hun zakenkennissen maar ook door hun (toen nog niet bekende) liederlijke privéleven. Ze waren inderdaad onschendbaar.

En ik bedoel hier nu niet één persoon, maar een ganse bepaalde politieke kaste, zowel onder als boven de taalgrens. Voor mij staat het vast dat het gekonkel van toenmalige prominenten aan de basis ligt van het drama dat de Bende van Nijvel genoemd wordt. Namen ga ik niet noemen, maar ieder forumlid die iet of wat onderzoek deed in de Bende van Nijvel-affaire weet wel wat ik bedoel!

Maar wat me het meest verontrust is het feit dat de hedendaagse politieke kopstukken op de hoogte moeten zijn van de waarheid, of tenminste van het ware gebeuren, maar zwijgen als vermoordt! De Omerta. De waarheid kan inderdaad het land laten ontploffen. Welke politieker offert zich op? Hij haalt stemmen of een kogel, geen makkelijke keuze. Of wachten we allen gezapig op de verjaring van de feiten?

Re: Internationale wapenhandel

Schema wapenhandel:

https://lh5.googleusercontent.com/-fIi-x72OEek/U0GEEYbM_gI/AAAAAAAAAAw/gAXEuzn68M0/w510-h838-no/wapenhandel0001.jpg

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Internationale wapenhandel

the end, interessant schema. Uit welke bron deze pagina? Enig idee wie/wat SRC Québec is?