11

Re: Dieter Ludwig

Heeft u een bron daarvan? En heeft u misschien nog meer informatie, daaromtrent?

Re: Dieter Ludwig

Dat staat gewoon online, openbaar door iedereen te lezen zonder account van wat dan ook.

En er staat inderdaad nog meer online dus begrijp ik niet ...

  • waarom er zo weinig moeite wordt gedaan (om deze info te zoeken) door zovele forumleden...

  • waarom er zo veel kul wordt verteld, ondanks je deze gecontroleerde informatie op het internet vinden kan

Ook in de pers verschijnt er nagenoeg niks over deze zaak, nochtans kunnen ook zij deze bronnen raadplegen. Ik kan alleen maar denken dat justitie hen om terughoudendheid vraagt, om het onderzoek niet te belemmeren ...

Re: Dieter Ludwig

Tot op heden is het dan ook enkel onderzoek naar zijn dna, omdat hij net als honderden / duizenden anderen aan een of ander profiel voldoet (logistieke ondersteuning?). Als er geen match is, kan men niks bewijzen en is het terug naar af. Moest hij een uitvoerder zijn dan hadden de slachtoffers waarschijnlijk al een foto te zien gekregen? Ik begrijp nog steeds niet waarom men met dat hoedje niets gedaan heeft, alhoewel er dna is op gevonden van een gekend persoon. Ook al heeft de helft van het korps dat hoedje op zijn kop gehad, het is een positieve match en ik geloof hier niet in toeval.

14

Re: Dieter Ludwig

Trobken wrote:

Dat staat gewoon online, openbaar door iedereen te lezen zonder account van wat dan ook.
En er staat inderdaad nog meer online dus begrijp ik niet ...

  • waarom er zo weinig moeite wordt gedaan (om deze info te zoeken) door zovele forumleden...

  • waarom er zo veel kul wordt verteld, ondanks je deze gecontroleerde informatie op het internet vinden kan

Ook in de pers verschijnt er nagenoeg niks over deze zaak, nochtans kunnen ook zij deze bronnen raadplegen. Ik kan alleen maar denken dat justitie hen om terughoudendheid vraagt, om het onderzoek niet te belemmeren ...

Ik heb hier zelf ook naar gezocht maar ik kan hier toch via google geen informatie over hem vinden. Er komen wel erg veel Duitsers met deze naam naar voor.

club_le-happy-few wrote:

Ook al heeft de helft van het korps dat hoedje op zijn kop gehad, het is een positieve match en ik geloof hier niet in toeval.

Exact. Een van de daders heeft het hoedje op gehad, de rest (het korps) kun je dan wel wegvinken en dan blijft er toch een verdachte over. Dus waarom gaat men hier niet op verder?

Re: Dieter Ludwig

Internet bestaat uit meer dan Google en Facebook. Heb je de Kruispuntbank van Ondernemingen al nagekeken edd? Daar vind je ook al meer informatie over deze Dieter Ludwig. Veel succes.

Als je het opportuun acht dan kan je al deze info in de relevante topics posten.

Re: Dieter Ludwig

Voilà, deze heeft zijn huiswerk gemaakt en een beetje gezocht op de openbare Kruispuntbank van Ondernemingen. Maar er staat nog (veel) meer informatie online, een beetje journalist moet dat toch kunnen vinden?

Bende van Nijvel: extreem-rechtse Dieter Ludwig vestigde zich als garagist in 1984

Een paar weken geleden werd DNA genomen van Dieter Ludwig (1937-2006). Ludwig was volgens de oprichter en beheerder van de site bendevannijvel.com een extreemrechtse garagist.

In maart 2021 werd zijn lichaam voor DNA-analyse opgegraven door de speurders van de Cel Waals Brabant.

Volgens de site zou Ludwig in contact gestaan hebben met Madani Bouhouche. Madani Bouhouche (14 juni 1952 – 22 november 2005) was een voormalig Belgisch rijkswachter, die in 1995 veroordeeld werd voor verschillende zware misdaden, waaronder twee moorden. Hij werd herhaalde malen in verband gebracht met de Bende van Nijvel. Niet iedereen gelooft dat Bouhouche echt overleden is.

Begin december werd eveneens in Eigenbrakel (Braine-l’Alleud) het lichaam van stuntman Alain Vinckx (1946-1987) opgegraven. Hij lag begraven op de begraafplaats van deelgemeente Ophain-Bois-Seigneur-Isaac. Politiecommissaris Stéphane Vanhaeren verklaarde toen dat onderzoeksrechter Martine Michel de onderzoeksopdracht liet uitvoeren “om gebruik te maken van de nieuwste beschikbare DNA-analyses.”

In Braine-l’Alleud vond op vrijdag 27 september 1985 omstreeks 20u10-20u15 een ‘hold-up’ plaats op supermarkt Delhaize. Op de parking merken de daders de aanwezigheid op van een camionnette. Ze vuren tot acht keer toe op deze camionnette. De bestuurder, getroffen door een kogel, is op slag dood. De passagier, zijn zoon, wordt eveneens gewond door een kogel.

Interessant is Ludwig volgens de Kruispuntbank van de Ondernemingen (KBO) aan de slag ging als garagist (officieel: Detailhandel in motorvoertuigen) vanaf begin 1984. In oktober 1997 werd de activiteit stopgezet.

Belangrijk is dat de Bende in twee golven actief was: in de periode 1982 en 1983 en vervolgens in 1985. De ‘hold-up’ in Eigenbrakel was de eerste hold-up van die nieuwe golf. De eerste golf eindigde in december 1983 met een diefstal gewapenderhand en dubbele moord in een juwelierszaak te Anderlues.

Het DNA van Ludwig kan vergeleken worden met sporen in een van de gevonden wagens van de Bende.

Bron: pnews.be | 3 April 2021

Re: Dieter Ludwig

Dieter Ludwig, alias Heiden Ludwig, alias el Hadj » books.google.de

Gelezen hebbende pnws.be en books.google.de (“inwoner van Egypte rond 1950”), vraag ik me wel af of Heiden Ludwig en el Hadj inderdaad de aliassen waren van de in 1937 geboren en in 2006 overleden Dieter Ludwig, wiens lijk op 23-03-2021 is opgegraven voor een DNA-onderzoek.

Dat geloof ik niet zonder meer informatie.

18

Re: Dieter Ludwig

Ludwig was naast Bouhouche ook bevriend met Weykamp. Dieter Ludwig was de heler van de diamanten van deze overval » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube