1

Topic: Garagebox

Op 7 februari 1989 deed de politie een huiszoeking in een garagebox die toebehoorde aan de bende rond Patrick Haemers en Philippe Lacroix. Wat ze daar vinden is indrukwekkend, ze vinden er bewijzen die zowat alle grote zaken van de jaren '80 aan elkaar verbinden. Buiten wapens liggen er ook - in een zak - een paar carnavalsmaskers. Raar, tijdens hun overvallen op geldtransporten gebruikten de bende Haemers steeds bivakmutsen. Een tweede verdacht punt : de carnavalsmaskers lijken op de maskers gebruikt door de Bende van Nijvel bij hun laatste overvallen.

Was er iemand die de schuld van de aanslagen van de Bende in de schoenen van Patrick Haemers wilde schuiven of was Patrick Haemers echt de reus? Of was het toeval dat er maskers lagen die de bende rond Haemers nooit gebruikte?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Garagebox

Verbeter als ik fout ben:

Ik denk dat men ook wapens die de bende gebruikte bij Haemers teruggevonden heeft. Men heeft vermommingsmiddelen gevonden, zoals bril en snor en een boek om er anders uit te zien. Sommige (één getuige een kind) beweren hem in Aalst gezien te hebben in de winkel zelf, een andere zag hem in een café (The Fox) naast de hoofdingang van de Delhaize. En hij vertrok daar in een GTI.

Kende hij eigenlijk De Staerke vraag ik mij af?

Haemers en co steelde op dezelfde manier als de bende een auto uit een garage, toeval of niet. Ook Thiery Smars had een garage, vlakbij Eigenbrakel een nuttige plaats om zich te verbergen na een overval in de buurt.

3

Re: Garagebox

Renne wrote:

Ik denk dat men ook wapens die de bende gebruikte bij haemers teruggevonden heeft.

Dit klopt niet, ze hebben wel riot guns gevonden waarvan ze even dachten dat ze misschien gebruikt waren bij Bende-aanslagen. Maar dat bleek niet het geval te zijn. Ze hebben wel wapens van de privé-verzameling van Juan Mendez gevonden.

Renne wrote:

Men heeft vermommingsmiddelen gevonden, zoals bril en snor en een boek om er anders uit te zien.

Dat klopt, en bij Bouhouche hebben ze ook een boek gevonden om je te vermommen.

Renne wrote:

Kende hij eigenlijk De Staerke vraag ik mij af?

Ja, zoals ik in een andere post op dit forum reeds vermelde, heeft Patrick Haemers een tijdlang drugs gekocht van De Staerke!

Renne wrote:

en andere zag hem in een café (The Fox)naast de hoofdingang van de Delhaize. En hij vertrok daar in een GTI.

Een man die tijdens de aanslag café The Fox binnenliep zag in het café een lid van de bende rond Patrick Haemers zitten, maar niet Patrick Haemers zelf. De man vertrok inderdaad in een zwarte Golf GTI.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4 (edited by Renne 18-10-2007 21:16)

Re: Garagebox

Ben wrote:

Dit klopt niet, ze hebben wel riot guns gevonden waarvan ze even dachten dat ze misschien gebruikt waren bij Bende-aanslagen. Maar dat bleek niet het geval te zijn. Ze hebben wel wapens van de privé-verzameling van Juan Mendez gevonden.

Juist, zo zat het in elkaar.

Ben wrote:

Ja, zoals ik in een andere post op dit forum reeds vermelde, heeft Patrick Haemers een tijdlang drugs gekocht van De Staerke!

Wist ik niet, maar dat maakt hem meer en meer verdacht vind ik.

Ben wrote:

Een man die tijdens de aanslag café The Fox binnenliep zag in het café een lid van de bende rond Patrick Haemers zitten, maar niet Patrick Haemers zelf. De man vertrok inderdaad in een zwarte Golf GTI.

Azo, dan kan hij het dus wel geweest zijn in de winkel en kan de verklaring wel kloppen en dat er een lid van de bende haemers in dat café zat en dat maakt hem zeker verdacht. Wist men de naam van dat bende lid die in café Fox liep? Of op wie leek hij?

5

Re: Garagebox

Renne wrote:

Wist men de naam van dat bende lid die in café Fox liep? Of op wie leek hij?

In een andere topic lees ik dat Axel Zeyen zou gezien zijn in een ander café nabij de Delhaize in Aalst; namelijk in café The Corner, gelegen 50m van de Delhaize, aan de andere kant van het rondpunt.

Gaat het hier om dezelfde persoon dat ook in café the Fox is geseind of gaat het om een ander persoon.
Café The Fox is juist naast de Delhaize gelegen. Waren die personen daar in het geval er iets fout zou lopen of maakten ze deel uit van het plan?

Het lijkt wel steeds duidelijker dat de entourage van Haemers en misschien Haemers zelf wel degelijk ook betrokken kan geweest zijn op 09/11/1985 in Aalst. Weet iemand zeker of één van de reuzen in Aalst aan zijn been mankte? Haemers was een persoon die mankte aan zijn been.

6 (edited by club_le-happy-few 27-12-2007 00:20)

Re: Garagebox

Denk dat dit mijn fout is ...

Heb mij van naam vergist (The Corner i.p.v. The Fox). Het is wel degelijk in The Fox dat een lid van de Bende Haemers gezien is, met name Axel Zeyen. Hij is nadien vertrokken met een Golf.

De Staerke was dus wel alomtegenwoordig in die tijd smile Zat in ieder geval grotendeels in dezelfde Brusselse (louche) bars. Zijn broer had in die tijd al naam gemaakt, dus het milieu zal volgens mij wel geweten hebben wie hij was, zonder dat hij zich hoefde voor te stellen + Hij maakte deel uit van de ontsnapping van de eeuw. Mooi visitekaartje allesinds. Bekende broer + ontsnapt uit gevangenis + ook legionair? (ook altijd handig)

De Bende Haemers moet zeker meer weten (vooral Smars en Louvaert waren volgens mij 2 kroongetuigen/mededaders - niet toevallig zijn ze ook beiden overleden). Vreesden andere leden van de Bende dat ze hun mond gingen voorbijpraten (wat al gedeeltelijk gebeurt was) en hebben ze het zekere voor het onzekere genomen.

In principe lijken robotfoto's 8 (gd) en 16 (michel verdeyen) ook qua uiterlijk en postuur op Haemers. Mankte Verdeyen ook niet?

Haemers was allesinds wel iemand die er niet voor terugdeinsde om geweld te gebruiken (wapens, springstof maar ook een groepsverkrachting).

7

Re: Garagebox

club_le-happy-few wrote:

Heb mij van naam vergist (The Corner i.p.v. The Fox). Het is wel degelijk in The Fox dat een lid van de Bende Haemers gezien is, met name Axel Zeyen. Hij is nadien vertrokken met een Golf.

Ik heb mij al zot gezocht achter de naam van die persoon die in café The Fox zat. Hoe heb jij die naam gevonden?

club_le-happy-few wrote:

De Bende Haemers moet zeker meer weten

Het is trouwens opvallend hoeveel personen van de bende rond Patrick Haemers vermoord of dood zijn. Zo is Haemers zelf ook dood, zelfmoord. Enkele dagen nadat hij zegt dat hij alles gaat vertellen. Tja, zal wel toeval zijn zeker.

Haemers was een gevaarlijke zot, volgens zijn 'makkers' moest je hem een cocaïne geven en een wapen in zijn handen stoppen en hij op alles en iedereen schieten. Komt dat niet een beetje overeen met de verklaringen over de 'reus' in Aalst, die ook - volgens getuigen - schoot op alles dat bewoog. Er is een getuige van de overval - een zekere Patrick (je zult het filmpje al wel is hebben gezien) - die letterlijk zegt dat de reus op alles schoot wat bewoog, bv. een bord dat beweegt door de wind.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Garagebox

Dat het Axel Zeyen was heb ik ergens gelezen, of dit 100% juist is weet ik natuurlijk niet. Maar bepaalde dingen lees ik op forums e.d. en nadien kan ik het nergens meer terugvinden. Vooral op de Franse forums kan het soms nogal chaotisch zijn.

9 (edited by club_le-happy-few 27-12-2007 13:51)

Re: Garagebox

+ Waarom kreeg de weduwe van Haemers zo een bom geld? De post (staat) wilde dit geld toch terugvorderen (geld overval) maar het ging toch naar haar. Zwijggeld?

Volgens mij moet zij toch ook meer weten? Ze maakte ook al sinds begin jaren 80 deel uit van het Brusselse nacht- en prostitutiewereldje.

10

Re: Garagebox

club_le-happy-few wrote:

+ Waarom kreeg de weduwe van Haemers zo een bom geld? De post (staat) wilde dit geld toch terugvorderen (geld overval) maar het ging toch naar haar. Zwijggeld?

Ik heb mij dat ook al afgevraagd,heeft zij nu effectief al dat geld gekregen? Of zal ze dat toch nog moeten afstaan? Dat de post naast het bedrag vangt kan ik nog inkomen maar dat Tyack dan alles krijgt is toch wel vreemd. Het is toch illegaal geld.

Ben wrote:

Komt dat niet een beetje overeen met de verklaringen over de 'reus' in Aalst

Zeer zeker. En er zouden toch zakken van de Post aanwezig zijn geweest in Aalst? De reus mankte=Haemers ook. Hij ging inderdaad te keer als een gek en als je dan probeert te denken hoe hij daar te keer zou gaan denk ik zelf dat het kofferdeksel bewust is opengelaten. Hij dacht iedereen en alles aan te kunnen.

Ben wrote:

Haemers zelf ook dood, zelfmoord. Enkele dagen nadat hij zegt dat hij alles gaat vertellen. Tja, zal wel toeval zijn zeker.

In al die verhalen zit wat te veel toeval. Het kan geen toeval zijn dat De Staerke die dag in aalst vertoefd,geen serieus alibi kan geven,en zijn verhaal van het goud die in de samsonite koffer zou gezeten hebben klopt ook niet.+ het Haemers gedoe