Re: Siliconenpistool

imazibraine wrote:

Die zakken werden er ingegooid nog vóór Bouhouche in de cel zat.

Overigens...

Op donderdag 6 november 1986 werden in het kanaal op de plaats “Large de Fauquez” zakken ontdekt met bewijsmateriaal die de feiten van de Bende van Nijvel aan elkaar linkt.
Volgens de elementen uit het onderzoek gesteund op een expertenrapport van het NICC (Nationaal instituut voor Criminalistiek en Crimonologie) konden deze stukken niet langer dan een à twee maanden in het water gelegen hebben bij de ontdekking.

Madani Bouhouche is eind januari 1986 gearresteerd en in verdenking gesteld voor de moord op Juan Mendez.

Tenzij je een "believer' bent en meent dat de zakken in het Large de Fauquez gegooid werden begin november 1985 en niet in de herfst van 1986, dan werden de zakken er ingegooid NADAT Bouhouche in de cel zat (verdenking moord Mendez).

Luc Boeve (speurder bij de Delta-cel)was ter plekke en zag dat de zakken open waren. Boeve sprak zijn vermoedens uit aan enkele intimi. Zijn Commentaar luidde : “Ze zijn met onze kloten aan te spelen.” Boeve kon de miraculeuze vondst niet plaatsen. In zijn ogen was die geen toeval. Hier zat meer achter.

Re: Siliconenpistool

imazibraine wrote:

Ik neem aan dat Bouhouche zijn celgenoot niet gekozen heeft.

Hoe kon hij dan een eerdere band hebben met hem?

Ik doe echt mijn best om je te volgen.
Het lukt niet...

Wie beweert er dat Bouhouche een eerder band had/heeft met zijn celgenoot?
Nog even mijn post hieronder terug plaatsen...

Trobken wrote:
imazibraine wrote:

Die zakken werden er ingegooid nog vóór Bouhouche in de cel zat.

Ja? Heb ik dan iets anders beweerd?
De reden dat ik die info vermeld is omdat er absoluut een bepaalde band is tussen de verschillende hier vernoemde protagonisten.
Een band die vaak niet mocht onderzocht worden en die steeds afgedaan werd als toeval.

Jij -imazibraine- beweert nu dat Bouhouche een band had/heeft met zijn celgenoot?
Ik heb dat dus NIET gezegd.

Ik zal mezelf ietsje verduidelijken zonder er opnieuw (!) namen op te plakken (dat deed jij dus).
De celgenoot van Bouhouche, NA de arrestatie van Madani Bouhouche eind januari 1986 (en dus voordat de zakken in het kanaal van Ronquieres gesmeten werden), had een band met Philippe Johnny De Staerke.

Of hij dus op dat moment ook al een band had met Madani Bouhouche, dat heb ik nooit gezegd.
Dat leidt jij verkeerd af uit mijn vorige post, denk ik.
Maar ik had daar dus geen namen bij gezet.
Noch heb ik gezegd dat Bouhouche zijn celgenoot mocht kiezen...

Re: Siliconenpistool

Trobken wrote:
imazibraine wrote:

Die zakken werden er ingegooid nog vóór Bouhouche in de cel zat.

Overigens...

Op donderdag 6 november 1986 werden in het kanaal op de plaats “Large de Fauquez” zakken ontdekt met bewijsmateriaal die de feiten van de Bende van Nijvel aan elkaar linkt.
Volgens de elementen uit het onderzoek gesteund op een expertenrapport van het NICC (Nationaal instituut voor Criminalistiek en Crimonologie) konden deze stukken niet langer dan een à twee maanden in het water gelegen hebben bij de ontdekking.

Madani Bouhouche is eind januari 1986 gearresteerd en in verdenking gesteld voor de moord op Juan Mendez.

Tenzij je een "believer' bent en meent dat de zakken in het Large de Fauquez gegooid werden begin november 1985 en niet in de herfst van 1986, dan werden de zakken er ingegooid NADAT Bouhouche in de cel zat (verdenking moord Mendez).

Luc Boeve (speurder bij de Delta-cel)was ter plekke en zag dat de zakken open waren. Boeve sprak zijn vermoedens uit aan enkele intimi. Zijn Commentaar luidde : “Ze zijn met onze kloten aan te spelen.” Boeve kon de miraculeuze vondst niet plaatsen. In zijn ogen was die geen toeval. Hier zat meer achter.

Het Bundeskriminalamt in Wiesbaden, waar de vondsten eveneens aan voorgelegd werden, kwam niet tot die conclusie. Het NICC had overigens eurobiljetten gebruikt voor zijn onderzoek, en niet de BF biljetten uit die tijd. Het Bundeskriminalamt stond een paar trappen hoger dan het NICC. En waarom zou speurder Vermeersch de zaak gemanipuleerd hebben? Hij had een uitstekende reputatie.
Hoe dan ook, de discussie is hier al eerder gevoerd.

Re: Siliconenpistool