21

Re: Bozidar Djuroski

De logische vraag dan: Ken jij het motief, The End?

Re: Bozidar Djuroski

Reneke, u stelt een terechte vraag. U moet weten dat geweld geen logica kent. Specifiek in dit topic er is geen motief buiten personen op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Wat is het motief voor zinloos geweld macht.

De forumleden die met een of ander gespin bezig waren op de vorige pagina van dit topic zouden zich moet schamen. Het getuigt van onwetendheid!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Bozidar Djuroski

Als 16-jarige zat Bozidar Djuroski met zijn vader in de bestelwagen op de parking van het Delhaize-filiaal te Eigenbrakel. Vader Djuroski overleefde de schietpartij niet. Bozidar werd zwaargewond maar kon worden gered nadat tijdens eens een urenlange operatie een long werd weggenomen.

Het stond hier nog niet vermeld daarom: Uit een interview met de regionale TV-zender Oost Nieuws zei Bozidar Djuroski:

Enkele weken later, na een lang verblijf in het ziekenhuis, moest Bozidar een verklaring afleggen bij de rijkswacht in Aalst. "In een gang van de rijkswachtkazerne in Aalst kwam ik een persoon tegen met hetzelfde uiterlijk als één van de moordenaars die voor mij heeft gestaan.”

Bozidar herkende het gezicht, maar durfde zijn vermoeden eerst niet uit te spreken. Pas tien jaar later kwam hij ermee naar buiten. Hij werd opnieuw ondervraagd en haalde de foto van de man uit een line-up. De man op de foto was een rijkswachter. Maar Bozidar Junior werd afgewimpeld.

“De speurders die zich ontfermden over de Bende van Nijvel hebben er onderzoek naar gedaan en zeiden mij dat hij niets met die feiten te maken had”, aldus Bozidar Junior.

Hij is pertinent zeker van wat hij gezien heeft. Hij kan zich het gezicht van de moordenaar nog heel goed herinneren.

“Plots zei mijn vader: 'buk je!' Voor ik dekking zocht, zag ik iemand schieten. We hoorden lawaai alsof er bommetjes ontploften. En ik raakte gewond. Toen mijn vader zei dat ik mij moest bukken, zag ik een persoon op vijf of zes meter van onze bestelwagen staan. Hij schoot en ik zag zijn gezicht.,Hij had een strenge, expressieve en donkere aanblik.”

24

Re: Bozidar Djuroski

Hier is eerder al discussie over geweest op het forum, dit is niets nieuws. Eerder heeft iemand ook aangegeven dat een foto met de betreffende rijkswachter er op terug te vinden is op het web. Conclusie: de man lijkt inderdaad op 1 van de robotfoto's.

Re: Bozidar Djuroski

edd wrote:

Conclusie: de man lijkt inderdaad op 1 van de robotfoto's.

Zoals waarschijnlijk duizend anderen ...

Re: Bozidar Djuroski

imazibraine wrote:

Zoals waarschijnlijk duizend anderen ...

Fout. 19000. (bron: Didier Schot)

Maar wat waarschijnlijk wel belangrijk is, om het alweer met iemand de woorden van iemand die het dossier wél goed kent te zeggen:

“Er is geen enkele aanvaardbare reden om het raadsel van de Bende van Nijvel niet op te helderen. Wij zijn in België. Om het even wie, die het dossier een beetje volgt, kan een lijst opstellen van dertig namen waarbij de oplossing gezocht moet worden. De robotfoto’s en het onderzoek hebben tot nu toe een grote bazaar met negentienduizend namen opgeleverd, zo heeft rijkswacht-commandant Didier Schot in de commissie bekendgemaakt. Maar ik denk dat je met dertig verder kunt. Uit de verhoren is tot nu toe gebleken dat er bijzonder slecht gewerkt is, zowel in de politiediensten als bij de parketten. Dat mogen ze dus komen uitleggen. Mensen werden geïntimideerd, en er zijn compleet onverantwoorde machtspelletjes gespeeld.”

Bron: Hilde Geens

Maar ik denk dat je allicht met dertig verder kunt...

Re: Bozidar Djuroski

In een artikel van Gilbert Dupont verschenen in de DH op 31/01/2023 is er te lezen dat Bernard was met zijn moeder uitgestapt en wachtte op ze bij de ingang.

Re: Bozidar Djuroski

Is van Bozidar Djuroski geweten of hij een regelmatige bezoeker was van de Delhaize? Via zijn zoon eventueel...

Re: Bozidar Djuroski

Ze waren er nooit geweest.

Ze hebben vermoedelijk eerst de vader vermoord en daarna de zoon gewond bij de ingang.

Volgens de politie waren vader en zoon in het voertuig beschoten door de daders die aan het vertrekken waren. In hun voertuig hadden ze een rechtstreeks zicht op de ingang.

Re: Bozidar Djuroski

Etienne1420 wrote:

Volgens de politie waren vader en zoon in het voertuig beschoten door de daders die aan het vertrekken waren.

Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ik meen dat de nieuwe aandacht voor dit slachtoffer voort vloeit uit het interview met Hilde Geens.