31

Re: Beloning

Asjemenou wrote:

Vraag is wie zich ook geroepen voelt een bijdrage van welke aard dan ook te leveren aan het opzetten van een stichting, die via crowdfunding een miljoen euro moet genereren als beloning voor de tip die leidt naar de oplossing van de zaak Bende van Nijvel.



Met alle respect maar: Dream On.
€1000.000 is inderdaad een hoog bedrag en veel geld om te kunnen gaan praten, maar dat is €250.000 voor een heleboel mensen ook.
En wat heeft dat tot op heden opgeleverd?

32

Re: Beloning

Ik denk ook dat we beter met onze voetjes op de grond blijven .

Persoonlijk geef ik zulk initiatief niet veel kans om te slagen in de doelstelling . Wij hier op de fora zijn zowat de enige belangstellenden in wat men  "De Bende van Nijvel " is gaan noemen . Als je hierover wat rondvraagt aan de huidige bevolking krijg je een schouderophalen als antwoord ! Er is gewoon geen basis om zulke onderneming te starten . En ik schrijf ' onderneming ' want dat zal het moeten zijn , geen kaart - of babbelkransje . Laten we onze energie in iets nuttigs steken ! Laten we de politici het leven zuur maken met het schandalige verloop van gans dit drama . En laten we dat partijloos doen , gewoon als vrije burgers met het recht op antwoorden !

Mijn mening hoor .

Re: Beloning

Ik slaap er nog een nachtje over.

Re: Beloning

Vraag maar eens aan Stef Janssens.
Met + 100 miljoen tegenover 10 miljoen en de garantie dat je bij die 10 miljoen een kogel en/of een touw erbij krijgt is de keuze heel snel gemaakt.

“Ertryckx” als tegenvoorbeeld, of een Karafilis die eerst bekende, dan een “zelfmoordpoging” deed en dan opeens zijn bekentenissen introk. Dit lijstje is -helaas- inmiddels eindeloos…


Roel Dekelver zal nooit moeten melden dat het parket dé gouden tip kreeg en daardoor de “Delhaize-beloning” uitgekeerd werd. Er kan misschien beter eens gecommuniceerd worden wat ze met deze som dan wel zouden doen… bijvoorbeeld voor de slachtoffers en hun familie…

35

Re: Beloning

Helaas allemaal ijdele hoop ....

36

Re: Beloning

Kunnen mensen in België niet hetzelfde doen als dit:

https://www.stichtingdegoudentip.nl/nl/

?