Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Scaramouche wrote:

In ieder geval het heeft niet de minste reactie uitgelokt.

Weet jij dat dan zeker dat het niet de minste reactie heeft uitgelokt?

Scaramouche wrote:

"Mijn uitgangspunt is verkeerd" : hoe weet u dat zo zeker ?

Zeker weet ik dat uiteraard niet, ik acht het wel zeer waarschijnlijk. Maar bijvoorbeeld Alain Grignard heeft in het verleden - meermaals - grosso modo hetzelfde concept beschreven (ik moet aan hem denken omdat er 2 weken geleden nog een uitstekend interview met hem in Humo stond n.a.v. het terreur-proces in Parijs); net als vele anderen.

982

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

HIPA wrote:

Enkele mensen beweren dat de munitie gemaakt is in Aalst door een toenmalig lid van de schietstand , Men verteld mij dat het maken ( prepareren ) van munitie een handtekening draagt .
Deze was door kenners zeer herkenbaar terug te vinden .
Zoals alles is dit nooit deftig onderzocht , het is thans maar even tot daar te gaan en je hebt de naam .

Wellicht bedoel je dit?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171101_03163869

983

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik haal mijn info niet uit kranten .
Ik ben daar zelf gaan schieten met verschillende wapens en had gesprekken met mensen die meer wisten .

984

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

HIPA wrote:

Ik haal mijn info niet uit kranten .
Ik ben daar zelf gaan schieten met verschillende wapens en had gesprekken met mensen die meer wisten .

Beste HIPA, gaat het dan alleen om de 9mm patronen of ook om de Legia kaliber 12?

985

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

HIPA wrote:

...
Zoals alles is dit nooit deftig onderzocht , het is thans maar even tot daar te gaan en je hebt de naam .

Is deze persoon nog te ondervragen of inmiddels enkele jaren terug overleden?

986

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

HIPA wrote:

Ik haal mijn info niet uit kranten .
Ik ben daar zelf gaan schieten met verschillende wapens en had gesprekken met mensen die meer wisten .

Sorry Hipa,
Maar mensen die meer weten moeten dat niet tegen de eerste de beste zeggen die is een dagje naar de schietstand komt. De mensen die in Aalst de Stand open houden hebben met de feiten uit de jaren 80 niets te maken. Deze stand bestond toen nog niet. Zal het voor zekerheid nog is navragen.

987

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik heb gezegd een toenmalig lid van de schietstand , niet de mensen die hem openhouden .
Maar neem van mij aan dat iedereen deze man kent , het is daar al veel over de tongen gegaan .
Mensen vertellen spontaan wat ze weten tegen mij , heeft niks te maken met eerste de beste die passeerde .

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Wij kregen de indruk dat met opzet getracht was bepaalde verbanden te doen leggen door degenen die de wapens zouden vinden, aldus Troch
Toen Troch ondervraagd werd in verband met een verdachte Becker, vertelde hij dat het dossier daarrond gedurende 17 maanden in Nijvel was, zonder dat er iets nieuws in gebeurde.

En dan zei Troch tegen de journalist:
"Wij konden alleen vaststellen dat een aantal verdachten waren vrijgelaten.
ESTIEVENART scheen het goed begrepen te hebben. 
Indien er IETS in Ronquiere is gevonden, was het dankzij DEZE getuige.
Alles wordt in Nijvel verborgen gehouden, zo zei Troch nog.

Anderhalf jaar na de vondst te Ronquieres.
Nadien kreeg het verhaal een compleet andere invulling.

989

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De Borains werden op hun proces vrijgesproken maar voor de betrokken speurders was hun betrokkenheid bij de bende een vaststaand feit

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Bedankt Uit606t6wq8 om dit op te halen.
Maar ge zijt onvolledig en ook verkeerd.
Troch zei dat niet tegen ne journalist.
Dit zei Troch op het proces tegen de Borains.

@Django68: Ge doet duidelijk moeite om u in te werken maar hier slaat ge de bal mis. Waarschijnlijk omdat Uit606t6wq8 de info niet volledig citeerde, verwarring.

Estiévenart is hier NIET Jean-Claude Estievenart maar Bernard Estievenart (naamgenoten maar da's ook alles).
En da's cruciaal vaneigens.
Westland New Post.

Het was immers op vraag van de VERDEDIGING van de Borains dat Troch werd gehoord.
En inderdaad Django68, de Borains werden vrijgesproken.

Op hetzelfde proces getuigde ook Mohamed Asmoui (forum hier goed doorgronden, dan weet ge wie dat is) dat 'Amory hem ooit zou gezegd hebben dat de vijf van de Borains geen uitstaans hebben met de overvallen in Waals-Brabant.  Alles zou verband houden met de WNP.'

Le canard Smets zijn vroegere maîtresse, Josiane Jeuniau, was de vrouw van dokter Pinon en werkte voor Jean Gol.
En Paul Latinus bezat een kopie van het dossier-Pinon, zogezegd zijn ‘levensverzekering’.
Latinus gezelfmoord, Deprêtre die het dossier Pinon kan afhandelen en -net zoals Claude Leroy, dieën adjunct-kabinetchef van Gol in het dossier van Vanden Boeynants- alle bezwaarlijke informatie eruit sneet.  Deprêtre was dan nog zo'n oen die het te opzichtig deed zodat er getuigen zijn.  Of misschien -omdat hem het mes hiervoor op de keel gezet werd- deed hij het nog op een tamelijk opzichtige manier zodat hij kon aangeven dat er is mis was.  Deprêtre liep in de pas en "deed gene zelfdmoord".

Bultot heeft Mendez niet vermoord. 
Leroy heeft Bultot duits gemaakt dat hij moest vluchten en hem daarbij geholpen.
En hetgeen nog niet gezegd geweest is, Piere-Paul de Rycke én Francis Dossogne zijn toen mee naar Paraguay gevlucht.
Waar komen deze namen nog samen? Just.

Begint het een bekke te dagen Django68?