Re: Aalst: Vlucht

RolandTheHeadlessGunner wrote:

Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender. Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.

Bedoel je met doodlopende straat en afgelegen fabriek de Termurenlaan in Erembodegem waar het bedrijf RAND gevestigd was?

https://i.ibb.co/qWkxcF5/dender-termurenlaan.jpg

732

Re: Aalst: Vlucht

Ruf als je de vijver bedoelt, die heeft een paar jaar geleden een tijdje leeg gestaan en is gecontroleerd op archeologische vondsten maar zonder resultaat. Langs de dender zie je regelmatig magneetvissers bezig.

Re: Aalst: Vlucht

Ik bedoel die fabrieksgebouwen waar er aan combatshooting gedaan werd in de IPSC club "The Black Mamba" volgens RolandTheHeadlessGunner.

734

Re: Aalst: Vlucht

Heb je daar een adres van?

Re: Aalst: Vlucht

Zoals reeds vermeld ... de Termurenlaan te Erembodegem. Op het forum staat de naam Termurenlaan ivm een schietstand reeds verschillende malen vermeld. Dat kan je vinden via de zoekfunctie. Het precieze nummer is een verwarrende zaak gezien er in de loop der jaren heel waarschijnlijk nummerwijzigingen zijn gebeurd aan de gebouwen die zich daar bevinden. En mogelijks ook waren er in de loop der jaren verschillende eigenaars en/of huurders van de fabrieksgebouwen of delen ervan.

Enkele gegevens ter illustratie.

1983: In De Voorpost van 6 mei 1983 pagina 5 is er sprake van het plan tot het inrichten van een schietstand op nr 22.

https://i.ibb.co/b6ms24c/nr-22-plan-tot-inrichten-van-schietstand.jpg

1985: In De Voorpost van 22 02 1985 pag 13 is sprake van een schietstand in de Termurenlaan ... maar wordt geen nr vermeld. Er is sprake van de oude fabriek De Boer. Kent iemand onder de forumleden de aard van die fabriek? En de toenmalige eigenaar en/of huurder?

https://i.ibb.co/9vPn0kQ/DE-VOORPOST-22-02-1985-PAG-13-Schietstand-Termurenlaan-22-Erembodegem.jpg

2021 via internet is sprake van een Schietstand op nr 38 » www.armsandammo.be

https://i.ibb.co/3yG41z6/termurenlaan-dender.jpg

736

Re: Aalst: Vlucht

Juist, nu weet ik het. Was daar geen dansschool ook? Als ik mij niet vergis stonden er nog wat gebouwen achter de schietclub.

737

Re: Aalst: Vlucht

RolandTheHeadlessGunner wrote:
club_le-happy-few wrote:

Goed mogelijk dus dat de Golf in het industriegebied op een vrachtwagen is geladen, zoals er hier nog wel enkelen zullen vermoeden.

Waarom het halve land met gesignaleerd voertuig rondrijden met de kans gepakt te worden of een ongeluk te hebben.

De vele Golfjes op de baan lijken me eerder een afleidingsmanoeuvre...

Volgens mij hadden ze ergens in die buurt van industrieterrein een safehouse (hangar). Auto's op de camion, poen verdelen en ieder zijn eigen weg gaan. Op een industrieterrein gaat dat weinig opvallen, op de vooravond van een feestdag.

Roland zal nog maar eens een hint geven....:

Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender.
Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.

Als ze daar iets in het water vinden, lijkt het mij eerder dat ze AB er willen indraaien. Ik ken Alfons enkel van zien, en ken zijn reputatie ( colt ) van horen zeggen. Ik kan over deze persoon dus niet oordelen.
Daar kwamen destijds mensen trainen in het combat shooting, maar op zich is dit nog geen misdaad. Als iemand zijn combat shooting gaat misbruiken om onschuldige ( ongewapende ) mensen te vermoorden is het een ander verhaal. Het lijkt wel dat de ene moet zwijgen voor de andere.

Re: Aalst: Vlucht

geronimo wrote:

Daar kwamen destijds mensen trainen in het combat shooting, maar op zich is dit nog geen misdaad. Als iemand zijn combat shooting gaat misbruiken om onschuldige ( ongewapende ) mensen te vermoorden is het een ander verhaal. Het lijkt wel dat de ene moet zwijgen voor de andere.

In een onderzoek , zeker in dit als de bende van Nijvel, is het logisch, interessant, misschien zelfs heel relevant in het verder verloop van het onderzoek, te weten  wie met wie contacten had , waar  en wanneer  , zonder dan om het even wie a priori reeds te gaan verdenken van een misdaad.

739

Re: Aalst: Vlucht

Ruf Nachtergaele wrote:
RolandTheHeadlessGunner wrote:

Roland zal nog maar eens een hint geven....:

Mag ik de heren er op attent maken, dat bepaalde protagonisten uit het dossier, - al dan niet clandestien- aan combat shooting deden in Erembodegem? Vinden jullie dat niet vreemd? Zijn jullie daar al eens gaan kijken? Waarschijnlijk niet zegt. Deze IPSC club "The Black Mamba" lag in een doodlopende straat, in een afgelegenfabriek, pal naast de Dender.
Aan de wannabee speurders met magnetische krachten, ik zou daar eens op het bootje dopperen. Het ligt naast een bos, dus ik weet dat sommigen van jullie in jullie element zullen komen.


bedoel je met doodlopende straat en afgelegen fabriek de Termurenlaan in Erembodegem waar het bedrijf RAND gevestigd was ?

https://i.ibb.co/qWkxcF5/dender-termurenlaan.jpg

In datzelfde gebouw, maar aan de voorzijde was er ook een geldtransport firma (GMIC).

Re: Aalst: Vlucht

geronimo wrote:

In datzelfde gebouw, maar aan de voorzijde was er ook een geldtransport firma (GMIC).

ik weet niet vanaf wanneer GMIC er zat , maar alleszins in 1997 was  op nr 24 in de Termurenlaan 'G.M.I.C.-Security' gevestigd (bron promedia-gegevens 97-98)