61

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Ik ga er niet verder op in.

62

Re: Volkswagen Golf: Lennik

In het artikel in de krant stond dat de Golf die gebruikt werd bij de overval in de hangaar in Hoeilaart in stukken werd gesneden. Het zal toevallig de Golf niet zijn dat in Gaasbeek is gevonden?

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Het stuksnijden van de wagens heeft duidelijk twee zeer belangrijke bedoelingen. Enerzijds worden bij het uit elkaar halen van de wagens alle onderdelen weggewerkt die tot herkenning van de inzittenden kunnen leiden. En anderzijds laat het de moordenaars toe de wagen "na gebruik bij een actie" te vervoeren in volledig afgesloten bestelwagens. Een in stukken gesneden auto neemt immers niet zo erg veel plaats in. Met die "onverdachte" bestelwagens worden de auto's dan 's nachts ergens gedumpt, blijkbaar reeds twee keer te Lennik. Kennen de moordenaars die streek dan zo goed? Of is dat een toeval?

Van de Golf van Lennik is momenteel reeds geweten dat hij er zaterdagavond om 23u30 nog niet lag. Hij is dus zondagochtend pas gedumpt op de Molenbaan nabij de Ninoofsesteenweg, een snelle verbinding naar Brussel. (...)

Bron: Het Nieuwsblad | Maandag 30 september 1985

Kunnen we stellen dat dit de modus operandi is van de zo genaamde bende? En daarbij de hypothese steengroeven verlaten?

Re: Volkswagen Golf: Lennik

De in stukken gesneden VW Golf GTI's zijn daar niet op eigen kracht kunnen geraken. Ze zullen vervoerd moeten worden zijn met een dragend vervoermiddel. Zijn ter plekke gipsafdrukken gemaakt van de autobandensporen van het voertuig waarmede het schroot vervoerd worden is? Zo ja, wat was de asbreedte en merk en type van de autopneus? En hoe zit het met de voetsporen van de schoenzolen, zijn die ook gegipst worden? Of hebben de daders na dumping van de wrakken de hele omgeving schoon aangeharkt?

65

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Je zet de Golf met een heftruck in bv. een Bedford je rijdt naar Lennik. Je bindt een kabel of ketting aan een boom en het wrak. Je rijdt vooruit met de truck en klaar is kees.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

geronimo wrote:

Dag Boemerang, ben vandaag is gaan kijken naar dit bos en heb met enkele mensen gesproken die het bos bevestigen. Zo heb ik ook een dame gesproken die destijds naar de rijkswacht heeft gebeld omdat ze de wagen had gezien tijdens een wandeling. Een ander aspect is dat deze wagen werd gevonden in een veldbaan die rechtover een villa van de heer Vanden Boeyants lag (50,832313° 4,170535° ). Weet dit van een wandelaar die er ook bij wist te zeggen dat er in deze villa aardig wat feestjes hebben plaatsgevonden. Villa is nu van een firma die met deze zaak niets te maken heeft.

Over deze plaats; Het is een zijweg van de Schapenstraat in Lennik. Vlak bij een oude villa van VDB. Als je van Lennik komt moet je voor je aan de villa bent een zijweg naar links nemen (Molenweg). Deze zijweg is nog een eindje tot je aan het bos komt. Volgens de wandelaar zou de toenmalig burgemeester zich ook wat te hard hebben willen moeien rond deze Golf, en hebben ze blijkbaar de burgemeester beetje op kant geschoven. Dit was volgens de wandelaar die liever anoniem bleef.

67

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Er zou ook een getuigenis zijn die de Golf en de Mercedes na Aalst daar zien binnenrijden hebben.

68

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Beste WT, ik ben het volledig met u eens dat de Golf daar niet zomaar is gedumpt ook denk ik dat de Golf daar gedumpt is als provocatie om bv. iemand bang te maken. En inderdaad, je dumpt hem daar niet ongezien.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

WT wrote:

Ik zou dan eerder denken dat de Golf in 1 van de garageboxen van de villa is ontmanteld en dan 's nachts gewoon het straat over geduwd.

Das een interessante denkpiste die ik hier nog niet heb zien passeren. Kunnen we dit staven of zijn er links die dit kunnen bevestigen?
Indien ja zou dit een aanwijzing of zelfs een bewijs kunnen zijn dat VDB (en entourage) op zijn minst betrokken is, of zelfs meer.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Van het begin van de veldweg tot hoek van bos is 350 meter. In die periode zijn de velden redelijk nat. Ook zouden er dan sporen moeten zijn over verschillende velden. Denk niet dat ze dit gedaan hebben. Denk eerder dat het om te intimideren was. Pas ook op met welke villa je gaat aanduiden. Ook al hebben huidige bewoners er niets mee te maken, mensen worden niet graag in verband gebracht met de Bende van Nijvel.