951

Re: Nijvel: 17 September

Je bent  nogal zeker van je stuk honortomarcel.
Heb je ooit de getuigenis gelezen van Franstalig forumlid Wolf?
Een recontructie van de feiten in Nijvel waarbij hij dezelfde namen van verdachten noemde als Depretere later kort voor zijn dood zou doen. Wolf beschikte over kennis van zaken in dit dossier. Hij beschreef ook de moord op het echtpaar Fourez - Dewit. Volgens hem waren ze toevallige slachtoffers die zich op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bevonden.

952

Re: Nijvel: 17 September

Je kan de bijdrage van Wolf hier vinden:
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 797#p57797

953

Re: Nijvel: 17 September

Ik was wat te vlug met mijn commentaar. In de bijdrage van Wolf staat niets over de moord noch over  het motief.

Re: Nijvel: 17 September

Django68: Francis Zwarts, Willy Pans, Antoine Brouwers, Léon Finné,

https://www.tijd.be/algemeen/algemeen/g … 28595.html

Zelfde werkwijze, andere motieven.
Of ze waren rechtstreekse getuigen of ze kenden een (cruciaal) deel van de plannen.

Doreane had absoluut gelijk. De mogelijke banden tussen slachtoffers en (mogelijke) verdachten is absoluut onvoldoende onderzocht. Het onderzoek was toen vooral gebaseerd op wapens die doorgegeven werden en zeer uitgebreid bewerkt werden, voor en na de aanslagen. En er was duidelijk invloed en manipulatie ervan op de ballistische rapporten.

Jullie zoeken de Bende van Nijvel?
Maak jullie geen zorgen.
Er zal niets meer gebeuren.

955

Re: Nijvel: 17 September

Zoekt de huidige cel dan niet verder denk je?

956

Re: Nijvel: 17 September

Dat er niets meer zal gebeuren door de Bende van Nijvel , daar zijn we stilaan van overtuigd . De huidige cel zoekt naar verklaringen over het ' hoe en waarom ' . Daders zullen er niet meer gevonden worden , daar ben ik van overtuigd .

Het onderzoek naar de organisatie en manipulatie van dit drama is een heikel onderwerp voor de onderzoekers . Ik vermoed dat ook hier niets meer zal gebeuren . Wie is ' schuldig ' en wie is ' schuldig door medeweten ' ? We hebben er het raden naar !

957

Re: Nijvel: 17 September

Ik vrees dat je gelijk hebt, Leo.

958

Re: Nijvel: 17 September

Het is in elk geval al een hele tijd oorverdovend stil rond het onderzoek. Ik weet niet of dit goed of slecht is. Het proces dat twee jaar geleden werd aangekondigd is er in elk geval niet gekomen.

959

Re: Nijvel: 17 September

Hopelijk bekent er nog eens iemand op zijn sterfbed. 
Dan kan er weer een kleine opflakkering komen.

960

Re: Nijvel: 17 September

Het erge is dat de daders volgens mijj ongeveer wel gekend zijn. De laatste tijd worden er weer vaker topics gepost door mensen die het dossier goed blijken te kennen. Er zijn geen rechtstreekse bewijzen maar wel formele herkenningen en verdachten met daderkennis.