Re: Thierry Sliman

Met wat nog meer zal Patrick Verdin komen? In ieder geval heeft hij zijn doopceel tot op zekere hoogte gelicht, door ‘zicht’ te geven op een deel van zijn verleden.

» www.facebook.com

Re: Thierry Sliman

Ik heb de afgelopen dagen gecorrespondeerd met Patrick Verdin, die in een door hem geschreven, nog uit geven boek onder andere zal verhalen over de Bende van Nijvel, contacten tussen Xavier Sliman en een ex-gendarme(*) en Thierry Sliman als een van de leden/moordenaars van de Bende van Nijvel (**). Dit kan ook worden gezien in het licht van de revelaties van ex-politieman Jean-Pierre Adam over Thierry Sliman en (onder andere) de overval op wapenhandelaar Daniel Dekaise in 1982.

https://i.imgur.com/DV3kCRy.jpg
https://i.imgur.com/NEWMrau.jpg

Vooralsnog heb ik geen redenen om Patrick Verdin niet te geloven. Wat staat er precies in zijn nog uit te geven boek?

"je sais que bouhouche et les freres se connaisaient mais je ne peux pas le prouver c est pour cela que je dis je pense" (Verdin).

"je suis certain que ts est le tueur il me la dit , j explique dans se livre la façon qu il me la dit et beaucoup d autres choses nai aucun doutes la dessus xavier connaissait un ex gendarme cela c est sur aussi je vous promet  d eclaicire cette affaire si on me croit? (Verdin)

Re: Thierry Sliman

Even voor de goede orde, Daniell Dekaise heeft Thierry Sliman (op basis van een fotoconfrontatie) herkend als één van zijn overvallers (https://m.hbvl.be/cnt/dmf20180110_03291596). Thierry Sliman en Patrick Verdin zaten in de jaren negentig maanden in voorarrest als verdachten van de (huur)moord op uitbater Michel Piro. Beiden werden hiervan vrijgesproken door het hof van assisen te Charleville-Mézières. Zij zullen elkaar wel goed hebben gekend, me dunkt.

Re: Thierry Sliman

Gangsters gaan alleen maar iets toegeven, wat ze niet kunnen ontkennen en waarmee andere daden in de schaduw geraken…of wat hen geen nadeel berokkent en iets kan opleveren als ‘pasmunt’, na verificatie.
Dat wisten Beijer en Bouhouche goed genoeg.
Ze waren het gerecht altijd minstens enkele stappen voor, lachten en lachen iedereen uit.

Wees niet naïef.
Of doe heel erg veel moeite om het niet proberen te zijn.
Wie laatst lacht, best lacht.
2025 is niet zo heel lang meer.

Je sais que vous lisez ici…
Fils de pute, tu as même besoin de google translate pour comprendre seulement trois mots ici.
Je te frapperai si fort que tu ne trouveras même pas la force de pleurer en silence.

2025

65

Re: Thierry Sliman

Daniel Dekaise, is een sleutelfiguur op dit moment in dit dossier. Althans naar mijn mening. En één van de weinige nog steeds levenden.

Re: Thierry Sliman

honortomarcel wrote:

Gangsters gaan alleen maar iets toegeven, wat ze niet kunnen ontkennen en waarmee andere daden in de schaduw geraken…of wat hen geen nadeel berokkent en iets kan opleveren als ‘pasmunt’, na verificatie.
Dat wisten Beijer en Bouhouche goed genoeg.
Ze waren het gerecht altijd minstens enkele stappen voor, lachten en lachen iedereen uit.

Wees niet naïef.
Of doe heel erg veel moeite om het niet proberen te zijn.
Wie laatst lacht, best lacht.
2025 is niet zo heel lang meer.

Je sais que vous lisez ici…
Fils de pute, tu as même besoin de google translate pour comprendre seulement trois mots ici.
Je te frapperai si fort que tu ne trouveras même pas la force de pleurer en silence.

2025

Re: Thierry Sliman

Heb je het over Beijer?

68

Re: Thierry Sliman

ik snap die plotse adoratie voor (ex-)gangster Patrick Verdin niet zo goed
de-wow-antwoordt-op-mijn-berichtje-factor?

welk deel ga je geloven van zijn wereldschokkende verklaringen?
en waarom doet hij die verklaringen nu pas? de Slimans zijn al even dood…

wat maakt Verdin anders dan een Philip De Staerke die eerst zwijgt, dan zegt dat hij een aandeel had in de Bende van Nijvel/Brabantse moorden om dan nadien daarop terug te komen?

wat maakt Verdin anders dan Beijer met zijn laatste leugens?

wat maakt Verdin anders dan Bouhouche met zijn vals alibi voor de roofmoord op Willy Pans?

wat maakt Verdin anders dan Basjrami zijn stelling dat ‘ze’ in Overijse aanwezig waren maar die kleine niet van zijn fiets geschoten hebben?

wat maakt Verdin anders dan Patrick Haemers die beweerde niks met de Bende Van Nijvel te maken hebben maar steeds met valse alibi’s af kwam voor de feiten van de tweede “golf”?

wat maakt Verdin anders dan de leugens die Reyniers gebruikte om zich van de dreigende uit de biecht te klappen informanten te ontdoen?


erg goed dat je geneigd bent om Verdin te geloven, is het op 5 december dat zijn boek uitkomt?

Re: Thierry Sliman

Xavica wrote:

ik snap die plotse adoratie voor (ex-)gangster Patrick Verdin niet zo goed
de-wow-antwoordt-op-mijn-berichtje-factor?

welk deel ga je geloven van zijn wereldschokkende verklaringen?
en waarom doet hij die verklaringen nu pas? de Slimans zijn al even dood…

wat maakt Verdin anders dan een Philip De Staerke die eerst zwijgt, dan zegt dat hij een aandeel had in de Bende van Nijvel/Brabantse moorden om dan nadien daarop terug te komen?

wat maakt Verdin anders dan Beijer met zijn laatste leugens?

wat maakt Verdin anders dan Bouhouche met zijn vals alibi voor de roofmoord op Willy Pans?

wat maakt Verdin anders dan Basjrami zijn stelling dat ‘ze’ in Overijse aanwezig waren maar die kleine niet van zijn fiets geschoten hebben?

wat maakt Verdin anders dan Patrick Haemers die beweerde niks met de Bende Van Nijvel te maken hebben maar steeds met valse alibi’s af kwam voor de feiten van de tweede “golf”?

wat maakt Verdin anders dan de leugens die Reyniers gebruikte om zich van de dreigende uit de biecht te klappen informanten te ontdoen?


erg goed dat je geneigd bent om Verdin te geloven, is het op 5 december dat zijn boek uitkomt?

Jongens, lezen is een kunst  ik bleef bewust weg van de woorden 'ik geloof hem' of woorden van die strekking. Ik zal zijn boek lezen en vervolgens bepalen of ik nog steeds redenen heb om hem te geloven. Goed weekend!

Re: Thierry Sliman

Die achtergrond van Le Corniaud smile
Doet me vooral aan een andere Franse gangster denken, waar ze nog nauwelijks over spreken.

Zou de achtergrond een hint / inside joke zijn van De Staerke, waarmee hij zijn middenvinger opsteekt naar bepaalde personen in het milieu / ex-rijkswacht?